Szimulátor módban oktat az Alfa Romeo 4C

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.10.28. 07.15

Végre itt a világcsúcs idő belülről nézve is. 8 perc 4 másodpercig utazhatunk az Alfa Romeo 4C-ben ülve.

Az Alfa eléggé megosztotta a nagyközönséget, új 4C-re keresztelt modelljükkel, amiről Kovács Miklós kollégám a következőképpen nyilatkozott, a nemzetközi sajtóbemutató után:
 
“A márka fénykorát felelevenítő új kezdetet jelképezi. Egy tizenkilencre húzott lapot, amit az Alfának mindenképp meg kellett lépnie, hogy felriadjon a kómából. A pókszemeket leszámítva igazi tekintetrabló olasz, a könnyed orr felől egyre húsosabb, tömött hátsó minden nézetből más arányt ad. Vétkezik, aki az autót látva nem szán legalább tíz percet a körbejárásra. ” 

Véleményem hasonlóan visszhangzott volna, így feleslegesnek tartottam átfogalmazni Miklós sorait. Persze én még nem vezettem az autót, így csak a szememre hagyatkozhatom, de úgy érzem, a Zöld Pokolban szeptemberben felállított rekorddal sok kételkedő hangját elcsitította a márka, hiszen olyan illusztris, jóval erősebb modellekkel futott azonos időt, mint a Porsche Cayman S vagy az Audi R8 V8.
Teljesítmény-kategóriájának leggyorsabb tagjaként, 8 perc 4 másodperc alatt teljesítette a Nürburgring legendás nagy körét az Alfa Romeo 4C. A 900 kiló alatti, 240 lóerős autó a tapasztalt Nordschleife-szakértő Horst von Saurma vezényletével futotta meg a rekordidőt.
Most pedig belülről is végignézhetjük a világcsúcs kört, amit eddig csak képeken és gyári hangulatvideón láthattunk. 

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.