Az Alfa eléggé megosztotta a nagyközönséget, új 4C-re keresztelt modelljükkel, amiről Kovács Miklós kollégám a következőképpen nyilatkozott, a nemzetközi sajtóbemutató után:
 
“A márka fénykorát felelevenítő új kezdetet jelképezi. Egy tizenkilencre húzott lapot, amit az Alfának mindenképp meg kellett lépnie, hogy felriadjon a kómából. A pókszemeket leszámítva igazi tekintetrabló olasz, a könnyed orr felől egyre húsosabb, tömött hátsó minden nézetből más arányt ad. Vétkezik, aki az autót látva nem szán legalább tíz percet a körbejárásra. ” 

Véleményem hasonlóan visszhangzott volna, így feleslegesnek tartottam átfogalmazni Miklós sorait. Persze én még nem vezettem az autót, így csak a szememre hagyatkozhatom, de úgy érzem, a Zöld Pokolban szeptemberben felállított rekorddal sok kételkedő hangját elcsitította a márka, hiszen olyan illusztris, jóval erősebb modellekkel futott azonos időt, mint a Porsche Cayman S vagy az Audi R8 V8.
Teljesítmény-kategóriájának leggyorsabb tagjaként, 8 perc 4 másodperc alatt teljesítette a Nürburgring legendás nagy körét az Alfa Romeo 4C. A 900 kiló alatti, 240 lóerős autó a tapasztalt Nordschleife-szakértő Horst von Saurma vezényletével futotta meg a rekordidőt.
Most pedig belülről is végignézhetjük a világcsúcs kört, amit eddig csak képeken és gyári hangulatvideón láthattunk.