Megfizetnek, akik túl olcsó kötelezőt kötöttek

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.10.28. 17.00

Drágább kötelező gépjármű-felelősségbiztosításra (kgfb) számíthatnak az idei kampányban azok, akik tavaly túl olcsót kötöttek.

A CLB alkuszcég közleménye szerint a biztosítóknak be kell hozniuk a túl nagy elmaradást, korrigálniuk kell az árbevételt, ehhez viszont emelni kell a tarifát. Ezt a “büntetést” csak biztosítóváltással lehet elkerülni.

Jól jöhet a váltás azoknak is, akik az elmúlt időszakban balesetet okoztak, mert biztosítócserével csökkenthetik a vétség miatt megemelt díjukat. Jól járhatnak az idén azok is, akik új településre költöztek, házasodtak, gyerekük született vagy most kerültek közalkalmazotti státusba, őket ugyanis kiemelten kezelik a biztosítók, és számos kedvezményt kaphatnak.

A CLB szerint az idén ismét lesznek együttkötési kedvezmények, elsősorban a lakás-, illetve a casco és a kötelező árukapcsolása lesz a sláger. Az alkuszcég arra is felhívja a figyelmet, hogy fedezetlenség címén az idén rekordmennyiségű díjat mondtak fel a biztosítók. Ennek leggyakoribb oka, hogy sok autós nem akarja befizetni a baleseti adót, csak a kötelező díját küldi be, s nem érti, miért van hátralékban. A magyarázat az, hogy a biztosítóknak kötelező beküldeniük az adót, amit a befizetett díjból vonnak le akkor is, ha az ügyfél azt nem kalkulálta be. A felmondott kgfb helyett újat kötni viszont csak a korábbi díjhoz képest jóval magasabbért lehet, ráadásul a fedezetlenségi időszakra napi 300-400 forintot számítanak fel a biztosítók.

A Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) a múlt héten közölte, hogy a biztosítóknak az idén legkésőbb november másodikáig kell közzétenniük a jövő év január elsejétől érvényes kgfb-tarifáikat. A Mabisz adatai szerint a kampány a több mint 2,5 millió személygépkocsival rendelkező magánszemély 69 százalékát érinti, azokat, akiknek január 1-jén fordul a biztosítása. Tavaly 724 ezer kgfb-szerződést mondtak fel és kötöttek helyette újat, ám az újrakötések száma évről évre csökken.

Kommentek

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.