Erősebb, szenesebb az Audi TT RS

Két német tuningcég közös mestermunkája

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.28. 18.00

Az Audi TT RS túl gyenge és túl unalmas – ezt nem mi mondjuk, hanem a PP Performance és a Cam Shaft tuningműhelyek vezetői. Tettek róla, hogy ne így legyen.

A németországi Weissbach nem tévesztendő össze a Porsche otthonával, Weissachhal, mint ahogy a PP Performance tuningstúdió rangja és neve sem ér fel egyelőre a legendás gyártóéval. Hogy ez megváltozik-e valaha, az az olyan munkákon is múlik, mint ez az Audi. A TT RTS öthengeres turbómotorja eredeti, gyári állapotában 340 lóerőt és 450 Nm nyomatékot regisztrál. 

A műhelyben ezt kiegészítő intercooler, új katalizátor és nagyobb kapacitású benzinszivattyú beépítésével értékelték át; a motor reinkarnációjában 470 LE-t és 650 Nm nyomatékot tud – legalább. A nagyobb teljesítmény versenykuplung, valamint kerámia fékrendszer beépítését tette szükségessé. 
Pontos menetteljesítményekről nincs szó, de a gyorsulás alighanem jócskán meghaladja a győri építésű szuperkupé 4,5 másodperces százas értékét – ebben a szénszálas műanyagokból készített légterelők, gépház- és csomagtérfedél, külső tükörházak és hátsó diffúzor is szerepet játszik. 
Miután a mechanikus elemek a helyükön voltak, jöhetett a Cam Shaft műhely: matt gyöngyházfehérbe és csillogó karbonfóliába öltöztették az egész autót, a felnik fényes feketék, a küszöbök mattok – innen eredt az AUDI TT RS Black & White Edition elnevezés is.

Kommentek

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.