Befellegzett a benzinkutasoknak

30 százalékkal gyorsabb tankolás

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.28. 10.00

Önműködő töltőoszlopot mutattak be egy észak-amerikai szakkiállításon. A rendszer bizonyos fenntartásokkal akár ma üzembe állhatna.

Behajtasz, kiszállsz, kinyitod, lecsavarod, betolod, húzod, tartod, tartod, még egy kicsit tartod, kezet törölsz, fizetsz, kezet szagolsz, kezet mosol, távozol… Autósként hetente, havonta szembesülünk ezzel a rutinnal, ki milyen sűrűn tankol – a lényeg, hogy a folyamat nem megkerülhető. Illetve mégis: ugyanezt áttestálhatod a benzinkutasra, de a lényeg ettől még nem változik. 

Na de majd most fog, legalábbis ha az üzemanyagtöltő berendezéseket fejlesztő, észak-amerikai Husky és az ötletgazda Fuelmatics AB svéd cég kooperációjára ráharap az üzletág. 


A Petroleum Equipment Institute 2013-as konferenciáján kiállított berendezés egy tapadókorongban végződő karból, három eltérő keresztmetszetű töltőcsonkból és egy optikai felismerő rendszerből áll. Működési elve olyan egyszerű, mintha egy kisiskolás álmodta volna meg. 
Elsőként is a kamerás alrendszer megkeresi a tank fedelét, a tapadókorongos kar kinyitja azt. Ezen a ponton feltételezzük, hogy a jövőben minden autón tanksapka-mentes, önzáró töltőnyílást találunk majd – ez egyébként nem értelmetlen irány, tehát nem földtől elrugaszkodott az elvárás. Majd a három lehetséges pisztolyból a robot kiválasztja a megfelelő méretűt, rátolja a nyílásra, és indulhat a nagysebességű feltöltés. A kifröccsenésnek gumiszoknyával veszik elejét. Amikor a vákuumos érzékelő szerint vége a feltöltésnek, akkor a pisztoly visszavonul, lehet fizetni (vagy távozni, ha előre fizettünk; ez mérnöki szempontból részletkérdés).
Fejlesztői szerint harmadával lerövidítheti a tankolás időtartamát a berendezés, de egyéb előnyei is vannak. Nem kell például kiszállnunk az autóból, ami hidegben, szélviharban vagy veszélyes környéken, éjszaka kifejezetten jól jöhet. 
Ahogy ez ilyenkor lenni szokott, maga a rendszer persze már nem új keletű: az alábbi demóvideót 2010-ben forgatták Svédországban, de az ötlet már évekkel korábban készen állt, a német Auto Bild annak idején 2007-re prognosztizálta a rendszer várható piaci bevezetését. 
Tudomásunk szerint ez elmaradt: az akkori FM3000 kódjelű berendezés nevére rákeresve mindössze három tucat találatot ad a Google… Az viszont, hogy a privát fejlesztést felkarolta egy hatvanöt éves múlttal rendelkező észak-amerikai vállalat, akár kereskedelmi sikerre is válthatja az eddig legfeljebb szakmai körökben, mérnöki teljesítményként elismert munkát. Vagy nem.

Kommentek

  • subtotal

    És akkor jön a kuncsaft és beparkol úgy, hogy:
    – a túloldalon van a töltőnyílás
    – másfél méterrel arrébb áll meg a fejtől

    :)

  • imi001

    Bár csak ez lenne a legnagyobb gondom de sajnos az hogy miből tankoljak

  • bubu45

    Hogyan kell méregdrága felesleges szarokkal kiiktatni az emberi munkaerőt X10 verzió

  • baki

    ö ö ö, csak egy ezresért kérek bele:)

  • baki

    vagy, némá teso, ez alupítiumból van:)

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.