A mentőcsomag csinálta ki a Pontiacot

A 60 milliárd dollár ára a márka kivégzése volt

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.10.28. 13.00

A mentőcsomag fejében kellett megválnia a Pontiac márkától 2010-ben a General Motorsnak, ez volt a feltétele a csődközelbe jutott cég kormányzati támogatásának.

A márka rajongói nem értették, hogy miért számolta fel a Pontiacot a GM, hiszen a márka modelljeire a szakemberek szerint ígéretes jövő várt. Blake Rong, az Autoweek szerkesztője előtt azonban Rob Lutz, a GM egykori alelnöke vasárnap egy beszélgetésben fellebbentette a fátylat titokról: a márka felszámolását a kormány a mentőcsomag feltételeként szabta meg.

Blake Rong Twitter-üzenetben robbantotta a hírt, miszerint Lutz elmondása szerint a kormány a támogatás fejében a következő feltételt szabta: “Kaptok 60 milliárd dollárt. Ejtsétek a Pontiacot, különben nincs pénz.” A kormánynak a Pontiac márkával szembeni pontos fenntartásairól nem lehet konkrétumokat tudni. A márka több éves “tévelygés” után már felszálló ágban volt, a Pontiac G8 modell jó kritikákat kapott.

A kormány alapvetően két márkára kívánta leszűkíteni a GM modellkínálatát. “Nincs szükségetek ennyi márkára. Egy presztízsmárka és egy tömegmárka bőven elegendő lesz” – hangzott az üzenet. A GM ellenvetését, hogy a Buick modelltől nem tudnak megválni, mert nagyon jól megy Kínában, kormányzati részről elfogadták azzal a kikötéssel, hogy “rendben, de minden másnak mennie kell”.

A GMC-t, amelyet a kormány a Chevrolet-vel “gyakorlatilag megegyező” márkának tartott, az attól teljesen eltérő szegmensre pozicionált, így magasabb áron a vállalatnak nagyobb bevételt hozó arculatra való hivatkozással tudta csak megmenteni a GM.
    
Annak ellenére, hogy a kizárólag hátsókerék-hajtású modellekre specializálódott Pontiac már gyakorlatilag felszálló ágban volt, a kormányt a márkával kapcsolatban csak egyetlen dolog érdekelte: “mennyi pénzt hozott a Pontiac az elmúlt tíz évben?” Semennyit – hangzott a válasz, ami egyúttal meg is pecsételte a márka sorsát.

Utólag elemezve a történteket, a Pontiac elvesztése talán nem volt túl nagy ár, mert a GM hosszú évek kínlódása után kezd egyenesbe jönni.

Kommentek

  • Guevara

    Az a szerencséje a GM-nek hogy az amerikai és a kinai piac hatalmas vákuummal szippantja fel az autókat. Annyi bénázással amit csináltak, egy másik földrész egyetlen autógyártó konszernje sem húzta volna eddig (a megmentésig).

F1: Rosbergből filmszínész lesz?

A Forma-1 váratlanul visszavonult világbajnoka csendes karácsonyt tervez, de később akár filmszínészettel is megpróbálkozna. Tucatnyi utódot is szeretne.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.