Amikor defekt kell a győzelemhez

2013-as Spanyol-rali

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.10.27. 22.00

Csapattársát megelőzve, drámai hajrában Sebastien Ogier nyerte a rali-világbajnokság spanyol futamát, konstruktőri bajnoki címhez segítve a Volkswagent.

Bár a mezőny szinte egyöntetűen tiltakozott ellene, az FIA nem engedte, hogy megváltoztassák a szervezők a Spanyol-rali harmadik napjára vonatkozó rajtprocedúrát. Mivel a pénteki, szombati aszfaltos szakaszokat vasárnap murvás pályák követték a világbajnokság 12. futamán, félő volt, hogy lassítási versenyt rendeznek majd a legjobbak, hogy a zárónapon ne kelljen az élről indulniuk.

Aszfalton jó elsőnek indulni, de murván épp ellenkezőleg.

Az elsőségért szombaton harcban lévő Jari-Matti Latvala (VW) és Dani Sordo (Citroën) végül nem trükköztek, így szenvedtek is rendesen vasárnap.  Ezzel szemben Sebastien Ogier szárnyalt.

Az előző futamon, Németországban az egyéni világbajnoki címet megnyerő francia pilóta remekül kezdett pénteken, mindhárom szakaszt megnyerte, majd szombaton is jól kezdett, de napközben defektet kapott és az élről a hatodik helyre került. Valószínűleg ő sem hitte, hogy ez defekt lesz a sikere kulcsa.

Vasárnap 46 másodperces hátrányból indult, de míg az élen autózok szenvedtek a csúszós, poros szakaszokon, Ogier remekelt. Hatból négy szakaszt megnyert és az utolsó előtti gyorsaságin átvette a vezetést és megnyerte a versenyt.

Sikerében szerepe volt annak is, hogy Latvala autójában kisebb tűz ütött ki az utolsó előtti szakasz végénél, bár vélhetően anélkül is nyert volna, legfeljebb az utolsó szakaszon lépett volna az első helyre.  A Volkswagen-csapat kettős sikerével behozhatatlan előnyre tett szert a bajnokságban, első idényükben megnyerték a konstruktőri bajnoki címet.

Sokáig úgy tűnt, Dani Sordo a végső győzelemre is esélyes lehet, hiszen 1,6 másodperces hátrányban vágott neki a zárónapnak. A murván aztán ő is szenvedett, de még Latvalánál is többet veszített. Ám finn ellenfelével szemben nem jutott el a célig, az utolsó előtti szakaszon kiesett a versenyből, miután szétütötte autója futóművét.

A harmadik hely így csapattársához, Mikko Hirvonenhez vándorolt, aki az utolsó előtti szakaszon került defektet szerző Thierry Neuville elé.

A Volkswagen mellett a Citroënnek is volt minek örülnie Spanyolországban, miután az ő autójukkal szerezte meg a WRC2 mezőny bajnoki címét Robert Kubica. A korábbi Forma-1-es versenyző első teljes idényében azonnal megmutatta kiemelkedő képességeit.  Hét futam szerepelt a lengyel pilóta programjában, amelyek közül a mostanival együtt öt versenyt megnyert. A megszerezhető 150 pontból 144-et szerzett.


A 2013-as Spanyol-rali végeredménye

1. Sebastien Ogier         Volkswagen Polo R WRC   3ó 33p 21.2mp
2. Jari-Matti Latvala       Volkswagen Polo R WRC +32.9mp
3. Mikko Hirvonen          Citroën DS3 WRC        +1p 13.7mp
4. Thierry Neuville          Ford Fiesta RS WRC   +1p 33.9mp
5. Jevgeny Novikov        Ford Fiesta RS WRC   +2p 01.0mp
6. Mads Ostberg            Ford Fiesta RS WRC   +2p 26.0mp
7. Martin Prokop            Ford Fiesta RS WRC   +4p 55.8mp
8. Haydon Paddon          Ford Fiesta RS WRC   +6p 55.7mp
9. Robert Kubica            Citroën DS3 RRC       +11p 14.1mp WRC2
10. Abdulaziz Al-Kuwari   Ford Fiesta RS WRC  +13p 26.8mp

Power Stage / SS8 (Top 3):

1. Thierry Neuville Qatar  Ford Fiesta RS WRC +3pont
2. Sebastien Ogier    Volkswagen Polo R WRC +2pont
3. Jari-Matti Latvala    Volkswagen Polo R WRC +1pont


A világbajnokság állása a Katalán Rali után:
Pilóták

1. Sebastien Ogier        Volkswagen Motorsport           265 pont
2. Thierry Neuville        Qatar WRT                           158 pont
3. Jari-Matti Latvala     Volkswagen Motorsport            144 pont
4. Mikko Hirvonen        Citroën WRT                          126 pont
5. Dani Sordo              Abu Dhabi Citroen WRT           117 pont
6. Mads Östberg          Qatar M-Sport WRT                 89 pont
7. Sebastien Loeb        Citroën WRT                           68 pont
8. Jevgenyij Novikov     Qatar M-Sport WRT                 67 pont
9. Martin Prokop          JIPOCAR Czech National Team    55 pont
10. Andreas Mikkelsen   Volkswagen Motorsport 2          40 pont

Gyártók

1. Volkswagen Motorsport        382 pont
2. Citroën WRT                       274 pont
3. Qatar M-Sport WRT             174 pont
4. Qatar WRT                         169 pont
5. Abu Dhabi Citroen WRT          63 pont
6. Jipocar Czech National Team  57 pont
7. Volkswagen Motorsport 2       40 pont
8. Lotos WRC Team                  20 pont

A rali-világbajnokság záró versenye a Wales-rali lesz, amelyet november 13-17. között rendeznek. Ezen a futamon Robert Kubica már a legjobbak között versenyez, a Citroën WRC-t biztosít neki.

Kommentek

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

F1: Wehrlein készen áll, hogy beüljön a Mercibe

A Mercedes neveltje, Pascal Wehrlein úgy gondolja, készen áll a kihívásra, ha Toto Wolffék úgy döntenek, vele pótolják a visszavonuló Nico Rosberget.

F1: Vettel nem készül a Mercedeshez

Sebastian Vettel azt mondja, nem pályázik Nico Rosberg megüresedett mercedeses ülésére, neki a Ferrarinál van dolga 2017-ben is.

Minden évben jön egy-egy elektromos Mercedes

Felső fokozatba kapcsol a Mercedes-Benz villanyautó-projektje: kilenc éven belül tíz vadonatúj elektromos modellnek kell piacra kerülnie.

F1: A Mercedes-főnök nem hajt Alonsóra, Vettelre

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azt mondja, nem igazán szeretné elcsalni Sebastian Vettelt a Ferraritól vagy Fernando Alonsót a McLarentől Nico Rosberg helyére. Kimi Räikkönen nincs a képben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.