Amikor defekt kell a győzelemhez

2013-as Spanyol-rali

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.10.27. 22.00

Csapattársát megelőzve, drámai hajrában Sebastien Ogier nyerte a rali-világbajnokság spanyol futamát, konstruktőri bajnoki címhez segítve a Volkswagent.

Bár a mezőny szinte egyöntetűen tiltakozott ellene, az FIA nem engedte, hogy megváltoztassák a szervezők a Spanyol-rali harmadik napjára vonatkozó rajtprocedúrát. Mivel a pénteki, szombati aszfaltos szakaszokat vasárnap murvás pályák követték a világbajnokság 12. futamán, félő volt, hogy lassítási versenyt rendeznek majd a legjobbak, hogy a zárónapon ne kelljen az élről indulniuk.

Aszfalton jó elsőnek indulni, de murván épp ellenkezőleg.

Az elsőségért szombaton harcban lévő Jari-Matti Latvala (VW) és Dani Sordo (Citroën) végül nem trükköztek, így szenvedtek is rendesen vasárnap.  Ezzel szemben Sebastien Ogier szárnyalt.

Az előző futamon, Németországban az egyéni világbajnoki címet megnyerő francia pilóta remekül kezdett pénteken, mindhárom szakaszt megnyerte, majd szombaton is jól kezdett, de napközben defektet kapott és az élről a hatodik helyre került. Valószínűleg ő sem hitte, hogy ez defekt lesz a sikere kulcsa.

Vasárnap 46 másodperces hátrányból indult, de míg az élen autózok szenvedtek a csúszós, poros szakaszokon, Ogier remekelt. Hatból négy szakaszt megnyert és az utolsó előtti gyorsaságin átvette a vezetést és megnyerte a versenyt.

Sikerében szerepe volt annak is, hogy Latvala autójában kisebb tűz ütött ki az utolsó előtti szakasz végénél, bár vélhetően anélkül is nyert volna, legfeljebb az utolsó szakaszon lépett volna az első helyre.  A Volkswagen-csapat kettős sikerével behozhatatlan előnyre tett szert a bajnokságban, első idényükben megnyerték a konstruktőri bajnoki címet.

Sokáig úgy tűnt, Dani Sordo a végső győzelemre is esélyes lehet, hiszen 1,6 másodperces hátrányban vágott neki a zárónapnak. A murván aztán ő is szenvedett, de még Latvalánál is többet veszített. Ám finn ellenfelével szemben nem jutott el a célig, az utolsó előtti szakaszon kiesett a versenyből, miután szétütötte autója futóművét.

A harmadik hely így csapattársához, Mikko Hirvonenhez vándorolt, aki az utolsó előtti szakaszon került defektet szerző Thierry Neuville elé.

A Volkswagen mellett a Citroënnek is volt minek örülnie Spanyolországban, miután az ő autójukkal szerezte meg a WRC2 mezőny bajnoki címét Robert Kubica. A korábbi Forma-1-es versenyző első teljes idényében azonnal megmutatta kiemelkedő képességeit.  Hét futam szerepelt a lengyel pilóta programjában, amelyek közül a mostanival együtt öt versenyt megnyert. A megszerezhető 150 pontból 144-et szerzett.


A 2013-as Spanyol-rali végeredménye

1. Sebastien Ogier         Volkswagen Polo R WRC   3ó 33p 21.2mp
2. Jari-Matti Latvala       Volkswagen Polo R WRC +32.9mp
3. Mikko Hirvonen          Citroën DS3 WRC        +1p 13.7mp
4. Thierry Neuville          Ford Fiesta RS WRC   +1p 33.9mp
5. Jevgeny Novikov        Ford Fiesta RS WRC   +2p 01.0mp
6. Mads Ostberg            Ford Fiesta RS WRC   +2p 26.0mp
7. Martin Prokop            Ford Fiesta RS WRC   +4p 55.8mp
8. Haydon Paddon          Ford Fiesta RS WRC   +6p 55.7mp
9. Robert Kubica            Citroën DS3 RRC       +11p 14.1mp WRC2
10. Abdulaziz Al-Kuwari   Ford Fiesta RS WRC  +13p 26.8mp

Power Stage / SS8 (Top 3):

1. Thierry Neuville Qatar  Ford Fiesta RS WRC +3pont
2. Sebastien Ogier    Volkswagen Polo R WRC +2pont
3. Jari-Matti Latvala    Volkswagen Polo R WRC +1pont


A világbajnokság állása a Katalán Rali után:
Pilóták

1. Sebastien Ogier        Volkswagen Motorsport           265 pont
2. Thierry Neuville        Qatar WRT                           158 pont
3. Jari-Matti Latvala     Volkswagen Motorsport            144 pont
4. Mikko Hirvonen        Citroën WRT                          126 pont
5. Dani Sordo              Abu Dhabi Citroen WRT           117 pont
6. Mads Östberg          Qatar M-Sport WRT                 89 pont
7. Sebastien Loeb        Citroën WRT                           68 pont
8. Jevgenyij Novikov     Qatar M-Sport WRT                 67 pont
9. Martin Prokop          JIPOCAR Czech National Team    55 pont
10. Andreas Mikkelsen   Volkswagen Motorsport 2          40 pont

Gyártók

1. Volkswagen Motorsport        382 pont
2. Citroën WRT                       274 pont
3. Qatar M-Sport WRT             174 pont
4. Qatar WRT                         169 pont
5. Abu Dhabi Citroen WRT          63 pont
6. Jipocar Czech National Team  57 pont
7. Volkswagen Motorsport 2       40 pont
8. Lotos WRC Team                  20 pont

A rali-világbajnokság záró versenye a Wales-rali lesz, amelyet november 13-17. között rendeznek. Ezen a futamon Robert Kubica már a legjobbak között versenyez, a Citroën WRC-t biztosít neki.

Kommentek

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.