Megfesti sofőrje portréját az autó

Kísérlet a művészet és a környezetvédelem határán

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.26. 09.00

Levélgrafikák és zöld csillagok helyett modern műalkotással jutalmazza takarékosan vezető pilótáját a Lexus kísérleti hibrid modellje. A piktor hajlammal megáldott autóból egyetlen példány készült, és azt hamarosan elárverezik.

Sergio Albiac generatív festőművész alkotási folyamatában sajátos módon ötvözi az egyén és a számítógép szerepét, a realitást és a fikciót. Olyan szoftvereket ír, amelyek bizonyos paraméterek szerint manipulálják a valóságot, majd az így kapott eredmények közül választja ki azokat, amelyek a leginkább tükrözik művészi mondanivalóját. 

A Lexusnál valaki párhuzamot vélt felfedezni Albiac eljárása és a környezettudatos autóvezetésre történő nevelésben. Végső soron ott sincs másról szó, mint hogy egy ágens (szoftver helyett speciel a vezető) addig csűri-csavarja a valóságot (a gázpedál megfontolt kezelésével), amíg számára kedvező eredmény (falevél, örökrekord regeneratív kilowatt-értékek vagy egyéb virtuális ajándék) születik. 
Nyakatekert belemagyarázás? Szerintünk is. 
És mégis: a bizarr ötlet nyomán megszületett Art is Motion (A művészet mozgás) kampány rettentő jópofa módon szemlélteti a természettel való együttélésben rejlő harmóniát, illetve az ellenszegülésből eredő káoszt. 
A sofőrről előzetesen készített portrét Albiac módszere szerint kezdi el megfesteni a számítógép, a paramétereket azonban a vezetési stílus befolyásolja. Minél finomabban vezetünk, annál részletgazdagabb lesz a kép – ha pedig veszettül toljuk neki, összevissza irkafirka lesz arcunk helyén. A rendszer a színekkel is variál: hűvös, nyugodt színeket használ, amíg a hibrid hajtáslánc spórolósan üzemel, a pazarlást meleg, vad színekkel bünteti. 
A megoldásnak csupán egyetlen hátulütőjét látjuk: a hamarosan kalapács alá kerülő IS 300h fedélzeti piktora nem csak azt szemlélteti, milyen kellemes és harmonikus dolog a környezet védelme, hanem azt is, hogy mennyivel izgalmasabb lehet az élet, ha időnként bedobjuk a lovak közé a gyeplőt, és teszünk a konformizmusra. De ez már csak magánvélemény. 

Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.