Szupersport-motoros kompakt ferdehátú az Alfától

Giulietta-4C házasságra számíthatunk

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.25. 15.00

A napokban értekeztünk az Alfa Romeo Giulietta új motorjairól. A legfrissebb pletykák szerint viszont sokkal, de sokkal izgalmasabb opció is vár ránk, mint a 150 lovas dízel.

Quadrifoglio Verde, azaz négylevelű lóhere: a szerencse szimbóluma 1923 óta elválaszthatatlan az Alfa Romeo versenyautóitól (először 1920-ban jelent meg az addig balszerencsés Ugo Sivocci autóján. A pilóta innentől fogva sorra nyerte a versenyeket, de 1923-ban életét vesztette – egy lóhere nélküli Alfa volánja mögött?), és hagyományosan az utcai modellek legsportosabbikát is ez a grafika jelöli.

Az Alfa Romeo Giulietta Q.V. jelenlegi motorja

Az Alfa Romeo Giulietta Q.V. jelenlegi motorja


A Giulietta QV-t jelenleg egy 1750 köbcentis, 235 lóerős motor hajtja, ám a híresztelések szerint jövőre válthat – mégpedig a 4C azonos lökettérfogatú négyhengeresére. Ez az átlagember számára két okból is értelmetlennek tűnhet: egyrészt minek lecserélni egy motort egy alig öt lóerővel erősebbre, másrészt miért adnák oda egy méregdrága, limitált csodamasina erőforrását egy (minden különlegessége mellett mégis csak) tucatjárműnek? 
A második kérdésre rém egyszerű a válasz: mert olaszokról van szó. “A 4C technológiája teljes egészében a miénk, azt teszünk vele, amit szeretnénk, büszkék vagyunk rá, és feltett szándékunk, hogy minél több helyen felhasználjuk” – nyilatkozta brit újságíróknak Alberto Cavaggioni, a márka európai termékmarketing-igazgatója. De ha belegondolunk: ha a Ferrari nem sajnálja technológiájával öntözni az Alfa Romeo virágját, ugyan miért derogálna ez a házon belüli mérnökcsapatnak? 
Ami pedig az első kérdést illeti: azért, mert a két blokk ég és föld. A 4C alumínium szerkezetű motorja 22 kilogrammal könnyebb, közvetlen befecskendezést alkalmaz, és magasabb fordulatszámokra képes. Mindez azt sugallja, hogy komoly tartalékok vannak még abban a blokkban – és így is lehet, mert az Alfa Romeo a közelmúltban Mercedes-Benz A45 AMG-k és Audi S3-asok jelenlétében tesztelt egy “nagy teljesítményű prototípust” a gyári pályáján. 
Ebből pedig csupán egy dolog következhet logikusan: hogy egy, 240 lóerőnél számottevően erősebb kompakt modellben gondolkodik a márka. 

A Giulietta Q.V. állítólagos új blokkja eredeti helyén, a 4C szupersportkocsi hátsó tengelye fölött. Instant presztízsnövelő lehetne, és segítene visszatermelni a fejlesztési költségeket

Mindettől függetlenül egy új, potenciális termékirányt is felvetett Cavaggioni: elmondása szerint új termékeivel (vagy azok egy-egy variánsával) megpróbálja a retrohullámot meglovagolni az Alfa – úgy, ahogy a Fiat az 500-assal.

Kommentek

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.