Szupersport-motoros kompakt ferdehátú az Alfától

Giulietta-4C házasságra számíthatunk

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.25. 15.00

A napokban értekeztünk az Alfa Romeo Giulietta új motorjairól. A legfrissebb pletykák szerint viszont sokkal, de sokkal izgalmasabb opció is vár ránk, mint a 150 lovas dízel.

Quadrifoglio Verde, azaz négylevelű lóhere: a szerencse szimbóluma 1923 óta elválaszthatatlan az Alfa Romeo versenyautóitól (először 1920-ban jelent meg az addig balszerencsés Ugo Sivocci autóján. A pilóta innentől fogva sorra nyerte a versenyeket, de 1923-ban életét vesztette – egy lóhere nélküli Alfa volánja mögött?), és hagyományosan az utcai modellek legsportosabbikát is ez a grafika jelöli.

Az Alfa Romeo Giulietta Q.V. jelenlegi motorja

Az Alfa Romeo Giulietta Q.V. jelenlegi motorja


A Giulietta QV-t jelenleg egy 1750 köbcentis, 235 lóerős motor hajtja, ám a híresztelések szerint jövőre válthat – mégpedig a 4C azonos lökettérfogatú négyhengeresére. Ez az átlagember számára két okból is értelmetlennek tűnhet: egyrészt minek lecserélni egy motort egy alig öt lóerővel erősebbre, másrészt miért adnák oda egy méregdrága, limitált csodamasina erőforrását egy (minden különlegessége mellett mégis csak) tucatjárműnek? 
A második kérdésre rém egyszerű a válasz: mert olaszokról van szó. “A 4C technológiája teljes egészében a miénk, azt teszünk vele, amit szeretnénk, büszkék vagyunk rá, és feltett szándékunk, hogy minél több helyen felhasználjuk” – nyilatkozta brit újságíróknak Alberto Cavaggioni, a márka európai termékmarketing-igazgatója. De ha belegondolunk: ha a Ferrari nem sajnálja technológiájával öntözni az Alfa Romeo virágját, ugyan miért derogálna ez a házon belüli mérnökcsapatnak? 
Ami pedig az első kérdést illeti: azért, mert a két blokk ég és föld. A 4C alumínium szerkezetű motorja 22 kilogrammal könnyebb, közvetlen befecskendezést alkalmaz, és magasabb fordulatszámokra képes. Mindez azt sugallja, hogy komoly tartalékok vannak még abban a blokkban – és így is lehet, mert az Alfa Romeo a közelmúltban Mercedes-Benz A45 AMG-k és Audi S3-asok jelenlétében tesztelt egy “nagy teljesítményű prototípust” a gyári pályáján. 
Ebből pedig csupán egy dolog következhet logikusan: hogy egy, 240 lóerőnél számottevően erősebb kompakt modellben gondolkodik a márka. 

A Giulietta Q.V. állítólagos új blokkja eredeti helyén, a 4C szupersportkocsi hátsó tengelye fölött. Instant presztízsnövelő lehetne, és segítene visszatermelni a fejlesztési költségeket

Mindettől függetlenül egy új, potenciális termékirányt is felvetett Cavaggioni: elmondása szerint új termékeivel (vagy azok egy-egy variánsával) megpróbálja a retrohullámot meglovagolni az Alfa – úgy, ahogy a Fiat az 500-assal.

Kommentek

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.