Szupersport-motoros kompakt ferdehátú az Alfától

Giulietta-4C házasságra számíthatunk

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.25. 15.00

A napokban értekeztünk az Alfa Romeo Giulietta új motorjairól. A legfrissebb pletykák szerint viszont sokkal, de sokkal izgalmasabb opció is vár ránk, mint a 150 lovas dízel.

Quadrifoglio Verde, azaz négylevelű lóhere: a szerencse szimbóluma 1923 óta elválaszthatatlan az Alfa Romeo versenyautóitól (először 1920-ban jelent meg az addig balszerencsés Ugo Sivocci autóján. A pilóta innentől fogva sorra nyerte a versenyeket, de 1923-ban életét vesztette – egy lóhere nélküli Alfa volánja mögött?), és hagyományosan az utcai modellek legsportosabbikát is ez a grafika jelöli.

Az Alfa Romeo Giulietta Q.V. jelenlegi motorja

Az Alfa Romeo Giulietta Q.V. jelenlegi motorja


A Giulietta QV-t jelenleg egy 1750 köbcentis, 235 lóerős motor hajtja, ám a híresztelések szerint jövőre válthat – mégpedig a 4C azonos lökettérfogatú négyhengeresére. Ez az átlagember számára két okból is értelmetlennek tűnhet: egyrészt minek lecserélni egy motort egy alig öt lóerővel erősebbre, másrészt miért adnák oda egy méregdrága, limitált csodamasina erőforrását egy (minden különlegessége mellett mégis csak) tucatjárműnek? 
A második kérdésre rém egyszerű a válasz: mert olaszokról van szó. “A 4C technológiája teljes egészében a miénk, azt teszünk vele, amit szeretnénk, büszkék vagyunk rá, és feltett szándékunk, hogy minél több helyen felhasználjuk” – nyilatkozta brit újságíróknak Alberto Cavaggioni, a márka európai termékmarketing-igazgatója. De ha belegondolunk: ha a Ferrari nem sajnálja technológiájával öntözni az Alfa Romeo virágját, ugyan miért derogálna ez a házon belüli mérnökcsapatnak? 
Ami pedig az első kérdést illeti: azért, mert a két blokk ég és föld. A 4C alumínium szerkezetű motorja 22 kilogrammal könnyebb, közvetlen befecskendezést alkalmaz, és magasabb fordulatszámokra képes. Mindez azt sugallja, hogy komoly tartalékok vannak még abban a blokkban – és így is lehet, mert az Alfa Romeo a közelmúltban Mercedes-Benz A45 AMG-k és Audi S3-asok jelenlétében tesztelt egy “nagy teljesítményű prototípust” a gyári pályáján. 
Ebből pedig csupán egy dolog következhet logikusan: hogy egy, 240 lóerőnél számottevően erősebb kompakt modellben gondolkodik a márka. 

A Giulietta Q.V. állítólagos új blokkja eredeti helyén, a 4C szupersportkocsi hátsó tengelye fölött. Instant presztízsnövelő lehetne, és segítene visszatermelni a fejlesztési költségeket

Mindettől függetlenül egy új, potenciális termékirányt is felvetett Cavaggioni: elmondása szerint új termékeivel (vagy azok egy-egy variánsával) megpróbálja a retrohullámot meglovagolni az Alfa – úgy, ahogy a Fiat az 500-assal.

Kommentek

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.