A PPG Industries, a világ legnagyobb járműfesték-gyártó vállalata minden éveben közzéteszi, hogy melyik festékéből rendelték a legtöbbet az autógyártók – idén is, immár harmadik éve zsinórban, a fehér színt választotta a legtöbb vásárló.
A világszerte gazdára talált autók közül minden negyedik fehér volt a idén. A 25 százalékos relatív többséget megszerző szín került a dobogó legfelső fokára, az egyaránt 18-18 százalékot elérő fekete és ezüst holtversenyben a második helyet szerezte meg. A dobogó harmadik fokára a szürke zárkózott fel 12 százalékkal, a piros 9, a földszínű 8, a kék 7, a zöld pedig 2 százalékkal következik a listán. Az utóbbi három évet uraló fehér előtt az ezüst volt a kedvenc, amely több, mint tíz éven át vezette a toplistát. 
A PPG szerint, amely világszerte működtet laboratóriumokat, nem véletlen a fehér szín népszerűsége. A gyártók által 8-10 féle színben kínált autók közül a legtöbb esetben a választék fele a fehér valamilyen árnyalata, aki céges flottában gondolkozik az univerzálisnak, a magánvásárlók többsége pedig futurisztikusnak, minimalistának (ami most nagy divat) vagy épp trendinek tartja a fehér színt.
A felmérések azt is kimutatták, hogy a sportautó színe a legtöbb esetben piros vagy kék. Ezt a Ford is alátámasztotta, ugyanis a Mustang 50 éve alatt a legtöbb modellt piros színben értékesítették.
Visszatérve a fehér színhez, a PPG azt is hozzáfűzte, hogy fehérben minden jobban mutat, és a világos színű járművek előnyösebbek meleg, napsütéses időben, mint a sötét árnyalatok.