Lánctraffipaxokkal támad a rendőrség

Jaj annak, aki gyorsít a traffipax után

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.10.25. 09.00

Sűrűn elhelyezett traffipaxokkal méri az autósokat a rendőrség. Mert rögtön gyorsítunk, amint elhagytuk a traffipaxot.

Lavina elnevezéssel országos sebesség-ellenőrzési akciót indít a rendőrség, a fokozott ellenőrzésekre már a héten számítani kell. December közepéig adott útszakaszokon “láncszerű” sebességméréseket végeznek sűrűn elhelyezett traffipaxok segítségével. Általános tapasztalat ugyanis, hogy az autósok a sebességmérő elhagyása után újra gyorsabban hajtanak a megengedettnél, ezt a magatartást kívánják kiszűrni a Lavina akció keretében.

Tényleg ott mérnek a rendőrök, ahol sok a baleset?

Az intézkedést a rendőrség szerint az indokolja, hogy a legtöbb közúti balesetet továbbra is a sebesség nem megfelelő megválasztása, illetve gyorshajtás okozza. Az országos sebességellenőrzés a legforgalmasabb utak mellett a gyorsforgalmi úthálózatot is érinti. A rendőrség közleményében azt írja, hogy “egy régi gyakorlatát követve” tart ismét hasonló akciót. Lavina minden megyében többször lesz 2013 végéig.

A rendőrök ellenőrzik a gépjárművezetők ittasságát és a biztonsági öv használatát is. Az autósok a főutakon és a gyorsforgalmi utakon is számíthatnak arra, hogy megállítják őket a rendőrök, és úgynevezett kitereléses ellenőrzéseket is tartanak.

Kommentek

  • jómadár

    Az rendben van, hogy a rendőrök több helyen tartanak sebességméréses ellenőrzést, de erősen tartok attól, hogy ez azt fogja jelenteni,hogy az úthibák kijavításának elmaradása miatt kihelyezett, vagy eltűnt vagy “kint felejtett” sebességkorlátozó tábláknál fognak feltűnni ill. elbújva dolgozni a rendőrök. Jómagam is rendszeresen járok olyan utakon, ahol útjavítás helyett sebességkorlátozó táblákat helyeznek ki javítás helyett.

  • DTF

    1. 90 helyett 30-40-es tábla, mert szar az út, de azért 60-70-nel lehet menni. Hát nem odaállnak mérni? Így már értem, miért nem javítják ki. Kapták is a dudát…
    2. Sokszor járok a bp-n a hungárián. felújítás miatt 50-es meg 30-as korlátozó táblák. a rendőrautók többsége 70-nel megy, megkülönböztető jelzés nélkül. gondolom nekik lehet, úh ilyenkor megye utánuk, seprik az utat (megállítani úgy se fognak, mert a belső kamera veszi őket, és őket is büntetik ;)
    múlt héten a megyeri híf budai oldalán kb,. 25-30 méterre a 100-as max táblától állat és fotóztak (itt ugye még csak 80-nal lehet menni). aki 100-zal megy ott óra szerint, az nem üti meg a bokáját, csak aki pl. 105-tel, az már kapja a 30-ast, pedig csak gyorsít…

  • epipapi

    Ennek az esztelen, életveszélyes száguldozásnak véget kell vetni! Bármi áron!

  • Jozscsi

    Fotózzanak csak! Minél erősebb és drágább egy autó, annál tempósabban hajtanak vele újgazdagék. Persze az irányjelző az ilyen autókban már nem széria felszereltség, csak a ködlámpa. A bajom az egésszel csak az, hogy a befolyó összegből is stadion épül majd, pedig millió más helye lenne annak a pénznek!

  • hova

    Nem kell kifogásokat keresni! Eszméletlen rohanást látok az utakon és késöbb csak síró-jajgató embereket-persze kellő “magyarázattal”.De attól még nem kelt életre senki és az autók sem “gyógyultak meg”. Hihetetlenül- szükségtelenül- erős járgányok róják az utakat- mi a fenének kell közútra 3-4-500 LE-s autó??!!- Miért kell “gyakorlati” tanulás ahhoz, hogy valaki v bárki a szabályokat betartva közlekedjen? Álljanak csak a rendőrök és mérjenek- ehhez legalább nem kell tudás!

  • menőmanó

    Én meg pont az ellenkezőjét látom.
    Egyáltalán nem “száguldoznak” az autósok. Félnek a büntetéstől, sajnálják a pénzt az üzemanyagra stb.
    A traffisok meg tehetnek egy szívességet. Remélem elkerülöm vagy időben észre veszem őket. :)

  • geotrinus

    És miközben tart a rendőrség nagyszabású akciója, addig nálam két lopás történt az üzletben.

    Köszönjük Pintér “Két hét alatt” Sándor, hogy rohadna meg az egész pénzbehajtó álszent banda…

  • hegedusjozsef2

    Nem arról van szó,hogy az ittas és ész nélkül száguldozókat ne büntessék. Viszont egy 4 km-res villamos sín szakaszon ne legyen minden második megállónál lombozattal takart 30-as tábla!ugyanolyan lakókörnyezetben!!! tehát se iskola se bevásárló központ ami indokolná! A cél a monotónia miatti sebességtévesztők vagy a hely ismeret nélküliek büntethetősége Akik azt hiszik az 50km/ó betartásával szabályosan közlekednek,mert ekkora köcsögségre normális ember nincs felkészülve, csak mindezek gátlástalan kiagyalói és végrehajtói.Ugyanilyen mocsokság 5km sebesség túllépésért büntetni! Ja ez a szabály-ha holnap a parlament azt szavazza meg egyél szart azt is jogalkalmazóként megfogod tenni? Ja? könnyebb a honfitársad pénzét elszedni,pedig a ma Mo-gon biztos,hogy gyerekei szájától veszed el,mert nem Mindenki újgazdag inkább új szegény.Sülne le a bőr a pofátokról.A védtelen öregeket meg a saját házukban verik agyon a föútvonalakon meg keréktörő gödrök! Az nem baj? Csak pénzt bármi áron?

  • laci1945LACI

    Én is azt tapasztalom hogy némely autós nem tudja vissza
    fogni magát ha sebességről van szó.Igy hát helyeslem a sebesség
    mérésnek minden rafinált módját.Már csak azért is,hogy tudja hogy
    bárhol,bármikor,a legeldugottabb helyen is bemérhetik.

  • killerbee

    nem meregetni meg birsagolni kellene mar hanem azonnal kibaszni a forgalombol a szaguldozo bimmeres meg odis barmokat a tajigat bezuzni a kocsog jogsijat meg bevonni orokre.

  • csumi

    Aljas módon megy a pénzbehajtás. Csak szeretném ha azt is közölnék hogy kik??? és mire ????? költik ezt a bevételt is. Rohadjanak meg.

  • W. A. Lacky

    Ez az egyik legnagyobb gazemberség, amelyet a haza elkövethet az állampolgáraival szemben. A sebességkorlátozás a legtöbb esetben teljesen indokolatlan, kizárólag a pénzbehajtást szolgálja. Ha betartom a korlátozást akkor is leléphet elém a gyalogos féktávon belül. Ha ebben az esetben nem tartottam volna be, hanem gyorsabban megyek, akkor nem tudott volna elém lépni, mert még távolabb lett volna a találkozási ponttól. Ha én megyek lassabban, akkor én lennék távolabb. Ezért maga a gyorshajtás egy relatív fogalom. Büntetni etikátlan.

  • geotrinus

    csumi,
    A központi költségvetésnek van erre minden évben egy előirányzott összege, ez idén azt hiszem olyan 16 Mrd körül van.
    A probléma gyökere itt van. Ha a cél az lenne, hogy javuljon közlekedés biztonsága, akkor erre nem lenne szabad előirányzatot megfogalmazni. Vagyis az állam álszent módon kommunikálja, hogy a megelőzés a cél és nem a bírságolás, miközben előírja, hogy mennyi bevételt KELL (!) produkálni.
    Az ügy pikantériája, hogy az előirányzatot már jócskán túllépték idén, tehát a rendőrség (és más hatóságok)már vagy csak szórakozásból, de valószínűbb, hogy a központi költségvetési szervek felől érkező presszió hatására bírságolják halálra a közlekedőket.
    Ez a mai Magyarország. Amit nem tud az ország előállítani az elhibázott gazdaságpolitikája miatt GDP formájában előállítani, azt behajtja saját állampolgáraitól.
    Aki ezek után még képes tapsolni ilyen akciókhoz, mint pl. a mai, az súlyosan, nagyon súlyosan buta, naív, vagy elmebeteg…

  • husky

    Sok nyugat-európai országban vannak telepített traffipaxok, gyakra 3 egymás után 3 mérföldön belül. Van amikor egysem működi, van amikor egy,van amikor 2, mindhárom nem jellemző de lehet. Másrészről hiába mérnek, lesznek illegális motorversenyek éjszaka, meg sajnos részegen vagy drogosan elszállók, oszlopra tekeredők. Semmivel sem lesz jobb a statisztika, csak csóró lakótelepi nyugdjías veszti el pénzének 60 százalékát, mert már rosszul is lát és 50-nel belefut, 15 éves autójával egy 40-es táblába, TÖK ÜRES úton! Csúcsforgalomba sokszor nehéz gyorsan hajtani, jó ha a sebességhatár felét eléri az ember.
    Másrészről legyünk már civilizáltak, ha a Porsche és Jaguár tud menni 60-as táblánál 60-65-tel egy német útépítésnél, akkor mi is! A piroson való áthajtás és index néküli cikázás sokkal veszélyesebb, csak ezt a hatóság nem éri föl ésszel. A korlátozások több helyen tényleg röhelyesek, ez igaz. De ha gyorsabban megyünk MI IS HIBÁSAK LESZÜNK!!! Éppen e hét elején védtem ki egy mellékutcából kihajtóval való karambolt, mert nem tapostam, éppen csak 50-nel mentem! 65-70-nél már nem biztos hogy sikerül, mert így is csak kb. 5 méter maradt meg némi elkormányzás.

  • BeZol

    M1-esen azért ma szépen mértek is sorjában, Tatabánya-Budapest szakaszon 4 helyen is, de ismerős mondta, hogy győr fele is voltak még.
    Nekem csak az a bajom ezzel, hogy ha azt akarnák, hogy ne menjenek az emberek gyorsan, akkor helyezzék ki a fix trafipaxokat, legyen átlagsebességmérés a lehajtók között, aztán kész, tutira nem fog senki sem száguldozni. Másik dolog, hogy én speciell nem azért veszek autópályamatricát, hogy totyogjak autópályán, hanem hogy haladjak rendesen, úgyhogy kapják be, menjenek inkább főutakra, autópályán pedig büntessék az összes kis köcsög személyautóst aki 90-120 között totyog, mert röhej h még 130cal is folyton előzni kell őket, nah ők a balesetveszélyesek, főleg mikor kininjáznak kamion seggéből mikor pont odaérek… Sebaj, 160nal még így is lehet haladni, mert ha rendesen figyelsz akkor van még annyi időd, hogy 145ig lelassulj, akkor meg már nem büntetnek, ha netán meg túl gyors voltál, bújj be egy autós fenekébe aki előtted megy, és akkor nem lesz közeli képük rólad rendszámostul mindenestül, mert hogy a távoli képeken semmi sem látszódik, az tapasztalatból biztos!
    Nem mellékesen engem sokkalta több veszélyhelyzet ért autópályán a sebességkorlátokat betartva, mint az feszegetve, ezért már biztonsági okokból is inkább tempósabban közlekedek. A szélső sávok állapotáról pedig még csak említést sem tettem…

  • papalaci

    Az elv szepen hangzik, a kivitelezes mär kevesbe. Annyit azert megjegyeznek, hogy a nyugati orszägokban is mernek, meregetnek, DE…
    Peldäul Sväjcban, annyi fix trafi van (Blitzbox), mint egen a csillag. Iden januärtol a büntetesi teteleket is jelentösen emeltek. Egy lakott területi gyorshajtäs 73-ig 120 sFr, de 76 mär büncselekmenynek szämit es akär 10! evre is bevonhatjäk a jogsit, a büntetes pedig 500sFr-töl indul. Ja igen es a rendörseg mellett a közlekedesi hatosäg is kiszabja a büntetest, ami igazäbol adminiszträcios dij (aranyos, nem?)A nemetek alapvetöen nem szekäljäk az autosokat, meg a sebessegkorlätozott utszakaszokon sem mindig eberkednek. Ältaläban azt figyelik, hogy mennyire segiti az akadälytalan forgalmat a megvälasztott sebesseg. Peldäul 120-as utszakaszon akär a 140-es tempot is elnezik, ha ezzel gördülekenyebb a forgalom.Az oszträkok mär rafkosabbak. Bevezettek az “I-GL” zonäkat, ami ugyebär környezetvedelmi sebessegkorlätozäs. Na ezeken a helyeken szeretnek mericskelni, mert itt a birsäg 600

  • subi2

    Kell a bevétel az államnak!
    Szó sincs a közlekedési nevelésről, ez csak sumák duma!
    “Engem” (cégeket, ahol dolgoztam) az elmúlt 15 évben sokszor bűntettek, az idézőjel arra mutat, hogy soha nem kérdezték ki az elkövető, csak be legyen fizetve az összeg. DE GYORSAN!
    Amikor az állam mondja a magáét, hogy megelőzés és nevelés, CSAK SÜKETELÉS! Kell a bevétel a költségvetési qurva nagy lyukakinak betömésére. Erre varrjon gombot a sajtófelelős és legyen tiszta a lelkiismerete, hogy az igazat mondta.

  • imi001

    hegedusjozsef2 Minden szavaddal teljes mértékben egyetértek A sok gyökérnek akik meg helyeslik a rendőrterrort azt mondom hogy nem csak a gyorshajtókat fogják ám büntetni hanem titeket is találnak arra is módot hülye gyerekek akkor is majd helyeseljetek

  • dreiver

    Csak ámulok, amikor rohanásról, esztelen száguldozásról irnak egyesek,én nem látok ilyet. Félreértés ne essék, nekem elég a mindenkori megengedett,azonban csak a legutóbbi időkben annyi új 30 as táblát láttam kihelyezve városban, hogy ezekre figyelni már külön figyelemelvonás.A közleked. irányitás és ellenőrzés területének széles spektrumából ma egyetlen keskeny szegmens van kiemelve és művelve az pedig a seb.mérés,büntetés azaz a pénzbehajtósdi. Véletlenül sem hallani arról, mit tesznek azért,hogy a közlekedés gördülékenyebb, logikusabb, magyarul optimálisabb legyen. Ha a tendenciát nézzük, mi lesz ha egyszer nagyon nagyon szabályosak leszünk és nem lesz teljesithető a “költségvetés által elvárt bevétel”? Jön a 25 ös, majd a 20 as tábla stb.?

  • dreiver

    … befejeztem, csak nem tudok kijelentkezni… ha valaki a nevemben folytatná..

  • killerbee

    imi001 mekkora gyoker vagy te fiam, nem csoda hogy itt tart az orszag, jo sokan vagytok ugyanis.

  • kovachtamas

    uzeumi bányagép mögött álcáz.Már akkor vezettem amikor a mostani ifjú rendőrök még babakocsiztak. Havi többezer kilométert megyek, nagyon régen büntettek már…..ámde most 2 hónap alatt 90.000 forint és 11 (!) büntetőpont jött össze. Szóval nem én változtam csak elindult a pénzbehajtás, lassan már gyomorideggel vezetek.

    Csak egyetlen konkrétum a hazudozásukra: Bükkábrány kétutcás faluból kifelé – se járda, se kereszteződés, se gyalogforgalom majd 1 kilométeren-, a faluvége tábla előtt 50 méterre fotóznak úgy hogy a traffi a műemlék bányagép mögött búvik…
    A rendőrt meg lehet érteni: tőle elvárják a célszám teljesítését, naná hogy trükközni fog. Szépséghiba hogy ezek a veszélytelen helyek mert egyébként normálisan közlekedő nem a zsufolt forgalomban megy bele a 60-ba.

  • haenazttudnam

    “Célja a települések közrendjének és közbiztonságának fenntartása, a lakosság személy- és vagyonbiztonságának megteremtése, a bűncselekmények és szabálysértések számának visszaszorítása, a jogellenes cselekmények megakadályozása, valamint a közlekedési balesetek megelőzése – magyarázta a szóvivő.”

    szinte gyönyörű ez a megfogalmazás !!

  • TéGé2

    valahova beszúrhatnátok egy ilyen táblázatot:

    http://autoklub.hu/content/közigazgatási-bírságok

    egy csomóan teljesen el vannak itt tévedve, ilyen 5-15-20 km-es sebességtúllépésért még nem küld csekket a trafi.

  • imi001

    killerbee -van neked anyád ugye? na azzal beszélgess te gyökér lehet hogy jó pár évvel idősebb vagyok Érdemleges válszt nem tudsz adni akkor kussolj

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.