Itt az új BMW 2-es kupé

A kínálat legtradicionálisabb darabja

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.25. 07.00

Ötféle motorral, 143-326 lóerővel, és az 1-es szériától markánsan eltérő karakterrel lép színre a BMW kis kupéja. Forgalmazása jövő márciusban kezdődik.

A 2007-es bevezetés óta eltelt hat év során több mint 150 000 példányt adtak el a BMW 1-es kupéból. A lépcsős hátú sziluett dicső múltidézése azonban igazából most, a 2-es kódszám elnyerésével vált tökéletessé: az 1968-tól bevezetett 02-es széria alapozta meg a BMW máig erőteljes és egyértelmű arculatát. 

BMW M235i

Talán ennek is köszönhető, hogy vizuálisan a 2-es sorozat a legkevésbé progresszív a márka összes új modellcsaládja közül. Az 1-es kissé pufók malacarca és a felsőbb szériák szikár, hűtőmaszkkal integrált fényszórós homlokfala helyett egy meglehetősen konzervatív, ugyanakkor a klasszikus BMW-ket kedvelők számára leginkább szerethető fizimiska pont annyival határozottabb, erőteljesebb a közvetlen elődnél, mint amennyivel nagyobb és erősebb lett a modell. 
Oldalnézetből a sokat kritizált hasasság eltűnése a legfontosabb változás: egyenesen hátrafutó, acélos szárnyba vékonyodó karaktervonala és a küszöbök fölött támadó, hátrafelé nyúló hiperbolaként a semmibe révedő törés fenyegetően összeszedett, izmos formát ad ki. 

BMW M235i

A 2-es inkább tűnik a 4-es kupé kistestvérének, mint a kompakt 1-es széria karosszériaváltozatának. Nem véletlenül: a 4432 mm-es karosszéria pontosan 20 centivel rövidebb, mint a BMW 4 (4638 mm), de 11-el hosszabb, mint a ferdehátú 1-es. Elődjéhez képest 72 mm a gyarapodás; a szélesség 32, tengelytáv 30, a nyomtávok 41/43 mm-rel nőttek, a fejtér elöl 19, hátul 21 mm-rel nagyobb. A csomagtartó is tágasabb lett, 370 helyett 390 literes, kihasználhatóságát a kétszemélyes üléspad (feláras) hármas osztása segíti. 
Teljesen persze nem tagadja meg az 1-es családot, hiszen annak ötcsillagos Euro NCAP-eredményt és precíz vezethetőséget hozó, a csavarodásnak jól ellenálló vázszerkezete adta a modell alapjait. A jelentős részben alumínium komponensekből felépülő futóművet az adott motor teljesítményéhez hangolták. Az elődnél 5 mm-rel alacsonyabb, de szélesebb autó mélyebben fekvő tömegközéppontja eleve jobb vezethetőséget kínál; kívánságra változó áttételű sportos kormánygép, M Sport fékek, 10 mm-rel ültetett M Sport futómű vagy adaptív M felfüggesztés javíthat a menetdinamikán. 

BMW M235i

Alapfelszerelés a menetstabilizálóra épülő elektronikus differenciálzár; a csúcsmodellhez (M235i) mechanikus, részlegesen önzáró differenciálmű is rendelhető. 
Bevezetéskor háromféle dízel és két benzinmotorral lesz rendelhető a 2-es kupé. Utóbbiak ezúttal sokkal érdekesebbek, hiszen egyik sem szerepelt az egyes szériában: a 184 lóerős, kétliteres benzinmotor (220i) mellett már az első naptól kezdve megvásárolható a soros hathengeres motorral szerelt M235i. Ennek rövid utakon járó, száraz karteres kézi váltója opcióként nyolcfokozatú automata váltóra vagy egy különösen sportos hangolású automatára cserélhető: utóbbi egyébként a 218d alapverzió kivételével minden modellnél kínál rajtautomatikát – a mért gyorsulási adatokat ennek aktiválásával érte el a gyár, így a mindennapokban valamivel visszafogottabb dinamikával lesz érdemes számolni. 

Műszaki adatok (zárójelben az automata sebességváltóval szerelt modellek adatai)

Ami a felszereltséget illeti, a BMW legújabb vívmányai mind bekerültek a kínálatba, a vakításgátló fényszóróktól az adaptív tempomaton és táblafelismerő rendszeren át egészen a proaktív vezetősegédletig, ami a navigációs rendszerrel kooperálva jelzi a vezetőnek, ha egy közeledő kereszteződés, kanyar vagy lakott terület sebességcsökkentést kíván, és ezért indokolt előre elvenni a gázt, ezzel is csökkentve a fogyasztást.

Kommentek

  • menőmanó

    Egész jól néz ki, főleg ha ahhoz a gnóm 1-eshez hasonlítjuk.
    Hogy milyen jó az már más kérdés.
    Mindenesetre a garanciája szánalmas mint az összes BMW-é. :)

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.