Tarlós szerint Budapest erre “hallgatólagosan” már kapott haladékot az uniótól. A főpolgármester a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában elmondta, a behajtási díjjal kapcsolatban kész helyzetet örökölt a jelenlegi vezetés, és csak haladékra van lehetőség. Be kell fejezni a négyes metrót, és elegendő őrzött P+R parkolót kell kialakítani – tette hozzá.

Tarlós nem számol a metróépítés 180 milliárd forintos uniós támogatásának visszafizetésével. A parkolók építését megkezdték, a négyes metrót tavasszal át tudják adni. Még ki kell jelölni a behajtási zónákat is.

Senki nem ül buszra a dugódíj miatt. Olvasd el elemzésünket a behajtási díjról!

Tarlós tavaly azt mondta, hogy biztosan nem Budapest városhatára lesz a behajtási díj zónahatára. Két behajtási zónahatárt vizsgálnak: az egyik a Hungária körútra vonatkozik, a másik egy ehhez képest szűkebb városmagra.

A kamerás ellenőrzőrendszer kiépítése még egy 2009-es elemzés szerint is 39 milliárd forintba kerülne, de az összeg az előzetes számítások szerint éveken belül megtérülne az autósoktól befolyó pénzből. A díj pontos összegét nem tudni, de a BKV-jegy árával tennék arányossá, a fizetendő összeg függene a jármű környezetvédelmi besorolásától és a napszaktól is.