Európába is jöhet az új luxus-Hyundai

Összkerékhajtást kap a Genesis szedán

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.24. 18.00

A márka formanyelvének vadonatúj értelmezése, ösztönös kezelőfelületek, fejlett biztonsági és hajtástechnológiák: hamarosan érkezik a Hyundai Genesis 2.0 verziója, remélhetőleg hozzánk is. Gyári rajzokon és kémfotókon az újdonság.

Elődje öt évvel ezelőtt alaposan meglepte a világ Hyundaiban gazdagabb területeit: a mindenki által kedvelt, de senki szívéhez nem szóló koreai márka egy csapásra felnőtt az autóipar prémium élvonalába, és vonzó, kényeztető, kívánatos autót épített. A Genesis szedán most megérett a cserére, és a jelek szerint ismét úttörő, iránymutató szerepet szán neki a Hyundai. 

A jól ismert, immár minden modellen alkalmazott “folyékony szobrászat” dizájnvilág nem csak utolérte a Genesist, de a nagy limuzinnal találkozva át is lényegült: még elvontabb, még egyszerűbb lesz, gyakorlatilag kevesebb csinnadrattát, és ezáltal erősebb minőségi hatást nyújt. 
A megújulásnak része a kezelőfelületek (HMI) átdolgozása is: új, határozottabb tapintású anyagból, egységesített grafikával, funkció szerint csoportosítva készülnek a gombcsoportok. A gyár kényelmesebb és hatékonyabb működtetést ígér, valamint hogy ezt a rendszert egyéb modelljein is bevezeti majd – az elmúlt évek nagy megújulását az i40 kezdte annak idején, így minden szempontból logikus, hogy a középkategóriás modell frissüljön először ezekkel a vívmányokkal. 
Az ultranagy szakítószilárdságú acélok és modern gyártási eljárások révén jobb szerkezeti szilárdságú karosszéria mellett a megelőző biztonságra is figyelmet fordít a Hyundai: a Genesis biztonsági öve veszélyhelyzetet észlelve megfeszül, így figyelmezteti a vezetőt (Pre-Crash funkció), ütközéskor pedig ülésükbe szíjazza az utasokat (Emergency Fastening Device system), ami nyilván több, mint egy egyszerű övelőfeszítő, különben nem emlegetnék ilyen büszkén. 
A Genesis szedán már első kiadásában is jó pontokat kapott futóművére; most a még merevebb karosszéria és az olyan segédrendszerek, mint a kanyarvételt aktívan támogató, aktív kipörgésgátló vagy a fogaslécre ható, változó áttételű elektromos kormányszervó, tovább javíthatják ezt a teljesítményt. A hajtás legfontosabb újdonsága az alig egy hete bemutatott HTRAC elektronikus vezérlésű összkerékhajtási rendszer, amely különböző, választható üzemmódokkal támogatja a mindenkor biztonságos és dinamikus vezetés. 
A Genesis szedán elsőként Koreában lép majd piacra, jövőre az egyéb fontos piacokra is eljut. Európát konkrétan nem említi a gyár, de mivel az autót a Nürburgringen is fejlesztették, reális esély van arra, hogy jövőre az Óvilágban is találkozhassunk a modellel.
(Kémfotók: bobaedream.co.kr)

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.