Európába is jöhet az új luxus-Hyundai

Összkerékhajtást kap a Genesis szedán

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.24. 18.00

A márka formanyelvének vadonatúj értelmezése, ösztönös kezelőfelületek, fejlett biztonsági és hajtástechnológiák: hamarosan érkezik a Hyundai Genesis 2.0 verziója, remélhetőleg hozzánk is. Gyári rajzokon és kémfotókon az újdonság.

Elődje öt évvel ezelőtt alaposan meglepte a világ Hyundaiban gazdagabb területeit: a mindenki által kedvelt, de senki szívéhez nem szóló koreai márka egy csapásra felnőtt az autóipar prémium élvonalába, és vonzó, kényeztető, kívánatos autót épített. A Genesis szedán most megérett a cserére, és a jelek szerint ismét úttörő, iránymutató szerepet szán neki a Hyundai. 

A jól ismert, immár minden modellen alkalmazott “folyékony szobrászat” dizájnvilág nem csak utolérte a Genesist, de a nagy limuzinnal találkozva át is lényegült: még elvontabb, még egyszerűbb lesz, gyakorlatilag kevesebb csinnadrattát, és ezáltal erősebb minőségi hatást nyújt. 
A megújulásnak része a kezelőfelületek (HMI) átdolgozása is: új, határozottabb tapintású anyagból, egységesített grafikával, funkció szerint csoportosítva készülnek a gombcsoportok. A gyár kényelmesebb és hatékonyabb működtetést ígér, valamint hogy ezt a rendszert egyéb modelljein is bevezeti majd – az elmúlt évek nagy megújulását az i40 kezdte annak idején, így minden szempontból logikus, hogy a középkategóriás modell frissüljön először ezekkel a vívmányokkal. 
Az ultranagy szakítószilárdságú acélok és modern gyártási eljárások révén jobb szerkezeti szilárdságú karosszéria mellett a megelőző biztonságra is figyelmet fordít a Hyundai: a Genesis biztonsági öve veszélyhelyzetet észlelve megfeszül, így figyelmezteti a vezetőt (Pre-Crash funkció), ütközéskor pedig ülésükbe szíjazza az utasokat (Emergency Fastening Device system), ami nyilván több, mint egy egyszerű övelőfeszítő, különben nem emlegetnék ilyen büszkén. 
A Genesis szedán már első kiadásában is jó pontokat kapott futóművére; most a még merevebb karosszéria és az olyan segédrendszerek, mint a kanyarvételt aktívan támogató, aktív kipörgésgátló vagy a fogaslécre ható, változó áttételű elektromos kormányszervó, tovább javíthatják ezt a teljesítményt. A hajtás legfontosabb újdonsága az alig egy hete bemutatott HTRAC elektronikus vezérlésű összkerékhajtási rendszer, amely különböző, választható üzemmódokkal támogatja a mindenkor biztonságos és dinamikus vezetés. 
A Genesis szedán elsőként Koreában lép majd piacra, jövőre az egyéb fontos piacokra is eljut. Európát konkrétan nem említi a gyár, de mivel az autót a Nürburgringen is fejlesztették, reális esély van arra, hogy jövőre az Óvilágban is találkozhassunk a modellel.
(Kémfotók: bobaedream.co.kr)

Kommentek

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidőautó

80 km/h-val 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.