Boxermotoros sportszedánt tervez a Toyota

A GT86-ra épül

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.24. 08.00

Legkorábban jövő márciusban lehet kézzel fogható eredménye annak a fejlesztésnek, ami négyajtós kivitelben kívánja újrateremteni a Toyota és a Subaru szerelemgyermekét, a GT86-ot.

Megjelenésekor a boxermotoros GT86 olyan volt, mint egy hűs fuvallat, egy korty forrásvíz a szomjazónak: hitet adott és reményt, hogy a Toyotánál nem felejtették el teljesen a vezetés élvezetét. 

Hamarosan többet is adhat azonban: akár valódi négyszemélyes, családi örömködést. A hátul kényszerűen szűkre szabott kupé után ugyanis immár bizonyosnak tekinthető, hogy záros határidőn belül megérkezik a GT86 limuzin, írja a motoring.com.au. 
A négyajtós minden részletében megegyezik majd a kupéval, egyedül tengelytávja nő meg tíz centiméterrel (2670 cm-re). A hűtőmaszk is megváltozhat, igazodva a Toyota kurrens családi trendjéhez. 
A szedán, amely képünkön a japán Holiday Auto magazin által megálmodott formában kelleti magát, a Toyobaru ( = Toyota + Subaru) kétliteres, 200 lóerős boxermotorja mellett minden bizonnyal hibrid hajtáslánc-variánst is kap. Ennek várhatóan semmi köze nem lesz a Prius-féle hybrid synergy drive-hoz – annál inkább a Yaris-tanulmányon felvezetett, a mozgásienergia-visszanyerés (KERS) elvén működő Hybrid R koncepcióhoz. 
A rendszerteljesítmény elérheti a 272 lóerőt, fajlagosan 10-15 százalékkal kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás mellett. 
A GT86 szedán, amelynek még nevét sem tudjuk, várhatóan fél év múlva léphet színre tanulmány formájában, a sorozatgyártású modellt legkésőbb 2016 elejére várjuk. Miután a Toyota befagyasztotta a kabrió GT86 ötletét, duplán fontos a szedán bevezetése, hiszen így a márka tartani tudja magát további ötletéhez, miszerint további variációk bevezetésével teszi még vonzóbbá a modellt. A tervekben elvileg egy shooting brake (kombikupé) verzió is szerepel – na azt nagyon szeretnénk látni!

Kommentek

  • menőmanó

    Hát valóban nem ártana egy kis sportosságot belevinni a márkába, mert ez a mostani hozzáállás nagyon szánalmas.
    Nekem már az is megfelelő lenne, ha a 2 literes 200 lovas motort beletennék az új Aurisba.

  • Guillotine

    Neked ez nem jó!!
    Erre nem lehet utánfutót kötni! :)

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.