18 rekord 24 óra alatt, dízel Astrákkal

5400 kilométer padlógázon

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.24. 17.00

Másfél tucat brit országos rekordot, illetve világcsúcsot kísérelt meg megdönteni meg az a tizenkét fős csapat, akik az angliai Milbrook körpályán tették hosszú távú próbára az Opel/Vauxhall Astra kétliteres dízeljét.

Kilenc újságíró, valamint a németországi Opel és a brit Vauxhall testvérmárkákat képviselő három fejlesztőmérnök alkotta azt a stábot, amelynek tagjai négy-négy órás váltásokban igyekeztek megdönteni az FIA és az MSA (brit motorsport-szövetség) vonatkozó kategóriarekordjait. 

Az 1600 (MSA: 1500) és 2000 köbcentiméter közötti, feltöltött dízelmotorok géposztályában nevezett, 165 lóerős 2.0 CDTI motoros, ötajtós Astra két példánya tökéletesen szériaállapotban állt rajthoz október 5-én. Az MSA (joggal) gyanakvó képviselői végigsétáltak a gyártósoron, és percről percre nyomon követték a tesztre kiszemelt két példány születését, a kísérlethez elengedhetetlen bukókeret, a Corbeau versenyülések és a Luke versenyövek beépítését, majd leplombálták és a futam kezdetéig zárt helyen őrizték az autókat. 
A szériakomponensek közül egyébként érthető módon a futómű és az abroncsok jelentették a fő fejfájást a mérnököknek, mivel a két mérföld (3218 m) hosszú, állandó sugarú milbrooki körpálya döntött külső ívén, ahol gyakorlatilag végig 209 km/óra sebességgel taposták a gépeket, komoly terhelést kapott mindkettő. 
Végül az eredeti tervek szerint egyetlen kerékcserével végig tudták futni a távot, a beütemezett sofőrcseréken és tankolásokon kívül mindössze 22 percet veszítettek az autók soron kívüli kiállás miatt. Olajfogyasztás nem volt mérhető. 
A FIA és az MSA hitelesítési folyamata még eltart pár hétig, de a nyers számok alapján a két Astra bizakodhat abban, hogy sikerrel zárta a rekordkísérletet. A 24 órás átlagsebesség huszonegy éve felállított, brit nemzeti rekordját (jelenleg 161 km/óra) például saját méréseik szerint 25 százalékkal megjavították: hacsak valamely szervezet nem érvényteleníti az egész futamot, ez már ugyanúgy az övék, mint a 24 órás világrekord – utóbbinak ugyanis még soha senki neki sem futott.

Kommentek

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.