Visszatér a Honda kultikus sportkocsija

A S660 Concept a gyökerekhez nyúlik vissza

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.23. 14.00

Az egy hónap múlva kezdődő Tokiói Autószalonon számos újdonsággal lép színre a Honda. A legizgalmasabb kétségtelenül a hatvanas évek hangulatát idéző roadster-tanulmány, az S660 Concept.

Az S660 Concept közvetlen elődjének a Beat tekinthető. A japán mikroautókban használatos, kétharmad literes szívómotorral szerelt apróság középmotorjával és hátsókerék-hajtásával igazán radikális jószág volt – egyben a márka utolsó modellje, amelyet Soichiro Honda halála előtt láthatott. 


Ugyanakkor a Beat (balra fent) maga is a múltból táplálkozott: a Honda a hatvanas évek elején kezdett kísérletezni a kistömegű, apró motoros sportkocsikkal. 
Az S360, az S500 majd 1966-ban az S800 (balra lent) a mai napig emblematikus modelljei a japán márkának. 
Nem véletlen, hogy most újfent ezzel a koncepcióval próbálkozik a Honda – mégpedig egy 2011-es villanyautó-tanulmányra alapozva. A változások mind szériaközeli megvalósításra utalnak: míg a két évvel ezelőtti EV-Ster hátsó kerekeit egy-egy villanymotor hajtotta, a mostani tanulmányban a típusjelzésnek megfelelő lökettérfogatú benzinmotor dolgozik, az akkori radikális stíluselemeket pedig letisztult, kifejezetten Hondás formai megoldások váltották fel. 
A Motoring című ausztrál autós kiadvány Ryo Sugiura vezető formatervezővel készített interjújában kiderítette, hogy az S660 gyakorlatilag változatlan formában kerülhet a márkakereskedésekbe – akár már 2015-ben. 
“A legfontosabb különbség a teljesen lenyitható tetőszerkezet lesz, ami értelemszerűen hiányzik a koncepcióautóról.” – mondta Sugiura. Az erősen döntött szélvédő megvalósulása is kérdéses, a tanulmány megalkotásakor mégis ragaszkodott hozzá a fő dizájner, mivel “a meredek szélvédők olyan idejét múltak.” 
A Beat annak idején hivatalosan soha nem hagyta el szülőföldjét, az S660 esetében azonban nincs kizárva (de egyelőre nem is nyert megerősítést) egy exportverzió kifejlesztése. Ehhez azonban alapvető módosításokra lehet szükség, elsősorban az ütközésvédelmi szabványok teljesítése érdekében. 
A látványos, modern belső kialakítású S660 az ugyancsak Tokióban bemutatkozó, immár szériagyártású NSX ellenpólusa lehet a Honda sportautó-palettáján; a márka tervei között szerepel még egy harmadik, köztes modell is, amely a Toyota GT86 ellenfeleként léphetne piacra.

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.