Szalayék az idén nem indulnak a Dakaron

Visszatér Afrikába a csapat

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.10.22. 14.00

A Dakar-rali helyett a december 29-én kezdődő és január 11-ig tartó Africa Eco Race elnevezésű viadalon versenyez a Szalay Balázs, Bunkoczi László terepralis kettős.

Szalay Balázs és Bunkoczi László Afrikában kezdte közös pályafutását körülbelül százezer versenykilométerrel ezelőtt. Hét közös Dakar és hét célba érkezés után a duó úgy döntött, hogy ismét Afrika felé veszi az irányt: a Dakar helyett az Africa Eco Race-re nevezett a páros, amely a Dakar legendás útvonalán halad, vagyis Marokkón és Mauritánián keresztül érkezik meg végül Szenegálba, a Rózsaszín-tó partjára.

“Afrikában kezdődött minden, ott szerettük meg a sivatagi versenyzést” – nyilatkozta Szalay Balázs, aki összesen 12 alkalommal állt rajthoz a világ leghosszabb és legnehezebb terepversenyén. “Hat éve autóztunk legutóbb ezen az útvonalon, s bár Dél-Amerikában is jól éreztük magunkat, azt azért mindig megbeszéltük a versenyzőtársakkal, hogy Afrika volt az igazi. Mindenki visszavágyik oda, mi eldöntöttük, hogy vissza is térünk.”

Noha logisztika és talán kihívás szempontjából is nehezebb az Africa Eco Race (hiszen itt nem csupán a mezőny, hanem a szervizcsapat is úttalan utakon halad a Szaharában), de Szalayék nem törődnek a statisztikákkal, amelyek azt mutatják, a Szahara jóval kevesebb versenyzőt “enged át”, mint a dél-amerikai Atacama. 

“Az afrikai országok belátták, szükségük van a terepralira, úgyhogy a verseny teljesen biztonságos, a helyi kormányok és hadsereg a garancia erre. A kihívás, a pályák, a kietlen tájak miatt nyilván nehéz versenyre számítunk, az esélyeink azonban jók arra, hogy az élmezőnyben végezzünk. Persze, garancia semmire sincs, de hogy végig fogjuk küzdeni a távot, azt megígérhetem. Többek között ugyanis azért vonz mindenkit a Szahara, mert legyőzhetetlennek tűnik” – magyarázta Szalay Balázs, akit ezúttal nem kísér versenykamion a szakaszokon, hanem csak a szervizcsapatra hagyatkozik (vagyis magán a szelektíven kizárólag magára számíthat), amelyet Darázsi Zsolt, Őri Péter és Kecskés István alkot majd a 2014-es viadalon.

“Tíz év telt el azóta, hogy először betettem a lábam Afrikába, s az első ilyen jellegű élmény legalább annyira meghatározó az ember életében, mint az első csók” – mesélte Bunkoczi László, az Opel Dakar Team navigátora. “Én is szívesen emlékszem azokra az időkre, és az utóbbi években időről időre eljátszottunk a gondolattal, hogy vissza kellene térnünk a gyökerekhez, vissza oda, ahol a kalandok kezdődtek. Az egyik kedvenc filmem, A tökös, a török, az őr meg a nő, amelyben az egyik főszereplő ellopja Jean-Louis Schlesser autóját és azt üvölti, hogy Ont he road again. Most nekem is ilyen érzésem van. Igaz, mi még nem vagyunk úton, csak készülünk rá, tréningezünk és várunk. Most, hogy biztossá vált az indulásunk, már siettetnénk az időt, hogy újra ott legyünk.”

Az Africa Eco Race távjának az Opel Mokkával vág neki a kettős, amely a 2013-as Dakaron, majd azt követően a Selyemút-ralin már bizonyított, és természetesen új fejlesztéseket is kapott azóta.

Sonangol Africa Eco Race 2014

Az Africa Eco Race, amelyet szintén azzal a céllal hívtak életre 2009-ben, hogy visszatérjenek a gyökerekhez, vagyis indulóinak a nagy üzlet helyett nagy kalandban legyen részük, december 29-én kezdődik a szokásos adminisztratív és technikai ellenőrzéssel még Európában, ezután a mezőny behajózik Afrikába, és elkezdődik az igazi verseny.

Az autósok, motorosok és kamionosok 11 szakaszt teljesítenek (plusz egy szünnap), miközben átszelik Marokkót és Mauritániát, hogy végül megérkezzenek Szenegálba. Az útvonalról bővebb információk egyelőre nincsenek, de a háromszoros Dakar-győztes René Metge és csapata szeptember elején indult el, hogy kijelölje a 2014-es útvonalat. Nem volt könnyű dolguk, hiszen Marokkóban szél, eső és viharok kísérték útjukat, amely így meglehetősen kalandosra sikeredett.

A 2014-es útvonalat még nem hozták nyilvánosságra, de a tavalyi szakaszok hosszából lehet következtetni: körülbelül 7000 kilométer vár a mezőnyre – pontosabban az autós, motoros, quados és kamionos mezőny azon részére, amelynek sikerül elérnie a Rózsaszín-tó partján felállított célig.

A magyar versenyzők közül a Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Tóth Tamás kamionos trió eddig négy alkalommal állt rajthoz a viadalon: először harmadikként végzett (2009), másodszor sikerült megnyernie a kamionos kategóriát (2010), harmadszor bemutatta a verseny egyik legemlékezetesebb bukását és kiesett (2011), egy évet kihagyott, mert nem készült el az új kamionja, legutóbb pedig megint harmadikként végzett (2013).

A csapat a 2014-es viadalra változtatott a felálláson: Kovács Miklós és a navigátor Czeglédi Péter mellett Ács László egészíti ki a Scaniával száguldó triót.

Kommentek

  • vencelkerty

    Na, most máshol próbálkoznak, hátha itt is befutnak utolsónak…., minek azt erőltetni, ami nem megy. Induljanak a játszótéri homokozó rallyn, ott talán dobogósok lesznek, feltéve, ha nincs más induló!

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

Rozsdagyűjtő, erdőben lassan rohadó autók romantikája

Autóroncs szinte minden árokparton akad sajnos. De néha valódi értékes, ritka, veterán típusok is elhagyva gyűjtik a rozsdát a gyéren lakott területeken. Vannak akik meglátják ebben is a fotótémát, és kattintanak. Elhagyott autók gyűjteménye az Instagram oldaláról.

Mi a fene lóg ki ebből a régi Škodából?

A helyes megfejtőnek jár a kétkazettás magnó, és hozzá a “Világslágerek magyarul”.

Három BMW-st szégyenített meg ez az audis

Nem nagyon bírták az áradást a bajor gyártó modelljei, nem úgy, mint az Audi, ami úgy húzott el köztük, mintha mi sem történt volna.

F1: Kukkantsd meg az új Mercedest!

A Mercedes-csapat néhány részletfotóval készíti elő új autója, a W08-as csütörtöki leleplezését. Kék szín is kerül a járgányra.

F1: 95 százalékban új a Renault motorja

Nemcsak a Honda, a Renault is szinte teljesen új erőforrást épített a 2017-es Forma-1-es idényre. Az év végére szeretnék beérni a Mercedest.

Ennyit költhetsz a legnépszerűbb használt autóra, ha elromlik

Már jó néhány éve Hármas BMW-ből kerül a legtöbb Magyarországra, ha külföldről behozott használt autókról beszélünk, ezen belül is az E46-os sorozat a legnépszerűbb választás. Nézzük meg, hogy mennyibe kerülnek a legdrágább alkatrészek ehhez a modellhez.

Őszinte cetli figyelmezteti az autósokat Budapesten

Az üzenet egyértelmű, aki mégis oda parkol, az vessen magára.

Végzetes SMS-ek és Facebook-üzenetek

Tudjátok, min múlhat, hogy az egész család meghal a kamion pótkocsija alatt vagy sikerül megmenekülni? Én már igen: egy-két tizedmásodpercnyi kihagyáson és a kicsit mélyebbre nyomott gázpedálon.

Nekimegy a Škoda Octaviának a Hyundai i30 kombi

Minden modern kényelmi és biztonsági vezetőtámogató funkcióval rendelkezik, emellett a szegmens egyik legnagyobb csomagtartóját kínálja a Hyundai i30 kombi.

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban az MAN Truck & Bus haszonjárműgyártó Ausztriában.

F1: Te jó ég, mit neveztek el Bottasról!

A Mercedes új pilótája, Valtteri Bottas bemutatta a Bottas-Burgert, amit róla neveztek el egy büfében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.