Motorvariánstól függően akár 100 kilogrammal kisebb tömeget és ezáltal akár 20%-os fogyasztás-csökkentést ígér az az új fejlesztésű, alumínium hibrid vázszerkezet (a könnyűfémből készül a tetőlemez, valamint az első és hátsó futómű bekötése), amelyet a jövőre bemutatkozó, következő generációs C-osztály (W205) alkalmaz. Ez a moduláris hátsókerékhajtású platform, amelyet az új S-osztály már sikerrel használ, nem csak jobb helykínálatot biztosít majd – a tengelytáv a hírek szerint eléri a 2850 mm-t (+90 mm), a hossz pedig a 4,7 métert (+110 mm) -, de modern technológiák hosszú sorát is elérhetővé teszi a modell számára. 

Az alábbi kedvcsináló videót néhány napja tette közzé a gyár. Nem sokat mutat a C-osztályból, de annyi látszik, hogy valóban erősen emlékeztet az S-osztályra.
Ami a képeket illeti, egyelőre csak beltéri fotókat közölt a Mercedes; ezek tanúsága szerint jelentős javulás várható az érzékelhető minőség terén. A formavilág összetettebb, az anyaghasználat igényesebb lesz, a központi monitor különálló elhelyezése megmarad, viszont érintőképernyő váltja fel az eddigi passzív kijelzőt. 
A felszereltség jelentősen bővül. Opcióként head-up display és érintésérzékeny, kézírás-felismerő infotainment-vezérlő felület (alább) is kerül az autóba. A légkondicionáló berendezés a GPS-el kommunikálva képes az alagutak előtt belső keringetésre átállni, az első utasülésen pedig olyan szenzort helyeznek el, amely automatikusan deaktiválja a légzsákot gyermekülés behelyezésekor. A futóművet négy üzemmódban állítható, önálló szintszabályozásra alkalmas légrugózással szereltethetik fel a vásárlók. 
Amint arról korábban beszámoltunk, vadonatúj karosszériatípussal bővül a C-osztály családja. A limuzin és a később érkező kombi mellett 2016-ban egy ferdehátú variáns is érkezik, hogy felvegye a harcot a BMW 3 GT modellel.