Luxussal kényeztet az új Mercedes C-osztály

Beltér, külcsín, technológiák

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.22. 07.00

Még két és fél hónap van hátra az új C-osztály világpremierjéig, de a Mercedes már elkezdte adagolni az S-osztállyal közös platformra épülő, középkategóriás modellre vonatkozó tudnivalókat. Nincsenek meglepetések: nagyobb, könnyebb, fejlettebb és kényelmesebb lesz elődjénél.

Motorvariánstól függően akár 100 kilogrammal kisebb tömeget és ezáltal akár 20%-os fogyasztás-csökkentést ígér az az új fejlesztésű, alumínium hibrid vázszerkezet (a könnyűfémből készül a tetőlemez, valamint az első és hátsó futómű bekötése), amelyet a jövőre bemutatkozó, következő generációs C-osztály (W205) alkalmaz. Ez a moduláris hátsókerékhajtású platform, amelyet az új S-osztály már sikerrel használ, nem csak jobb helykínálatot biztosít majd – a tengelytáv a hírek szerint eléri a 2850 mm-t (+90 mm), a hossz pedig a 4,7 métert (+110 mm) -, de modern technológiák hosszú sorát is elérhetővé teszi a modell számára. 

Az alábbi kedvcsináló videót néhány napja tette közzé a gyár. Nem sokat mutat a C-osztályból, de annyi látszik, hogy valóban erősen emlékeztet az S-osztályra.
Ami a képeket illeti, egyelőre csak beltéri fotókat közölt a Mercedes; ezek tanúsága szerint jelentős javulás várható az érzékelhető minőség terén. A formavilág összetettebb, az anyaghasználat igényesebb lesz, a központi monitor különálló elhelyezése megmarad, viszont érintőképernyő váltja fel az eddigi passzív kijelzőt. 
A felszereltség jelentősen bővül. Opcióként head-up display és érintésérzékeny, kézírás-felismerő infotainment-vezérlő felület (alább) is kerül az autóba. A légkondicionáló berendezés a GPS-el kommunikálva képes az alagutak előtt belső keringetésre átállni, az első utasülésen pedig olyan szenzort helyeznek el, amely automatikusan deaktiválja a légzsákot gyermekülés behelyezésekor. A futóművet négy üzemmódban állítható, önálló szintszabályozásra alkalmas légrugózással szereltethetik fel a vásárlók. 
Amint arról korábban beszámoltunk, vadonatúj karosszériatípussal bővül a C-osztály családja. A limuzin és a később érkező kombi mellett 2016-ban egy ferdehátú variáns is érkezik, hogy felvegye a harcot a BMW 3 GT modellel.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Lebegő középkonzol, hullámos műszerfal, csak nekem ismerős ez a koncepció? :)

    De a lényeg, a 6ik képen amit a bal-1ből készítettek a látvány nagyon jól néz ki. Nekem az egyik legszimpibb.

    Amúgy nyilván nagyobb lesz, mert az előző C elég apró volt (és ennek megfelelően eléggé könnyű is).

  • Levrone

    Hú, az a belső, atyaég. :-) Ez ütni fog rendesen. Gratula.

  • Guillotine

    Hát az a középső tablet valami okádék!
    Nem tudom ez csak nekem nem tetszik ezekben a mercikben?
    Olyan mint a II Golfban az utólag feltapasztott navigáció..
    Mi a bánatért nem lehet az beépíteni??
    Még egy PUG-ban is jobban néz ki nem hogy egy Teslában.

  • zoldfulu2000

    Guillotine: régebben ment is a sváboknak. Nekem a most búcsúzó C klasse kiemelkedő navija pl tetszett. De az is igaz hogy kb ennyi volt az egyetlen jó benne.

    Inkább legyen egy ilyen paca egy jó belsőben mint fordítva.

F1: A Mercedes már Verstappennel cicázik

Nico Rosberg visszavonulásának bejelentése után pár órával a Mercedes-csapat már a Red Bull-os Max Verstappennel évődött a Twitteren az üresedés betöltéséről.

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

F1: Rosberg kamu kupát kapott – videó

Nico Rosberg csütörtökön megérkezett a Mercedes-csapat központjába, ahol kézbe vehette a világbajnoki kupát is. Na jó, nem egészen azt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.