Luxussal kényeztet az új Mercedes C-osztály

Beltér, külcsín, technológiák

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.22. 07.00

Még két és fél hónap van hátra az új C-osztály világpremierjéig, de a Mercedes már elkezdte adagolni az S-osztállyal közös platformra épülő, középkategóriás modellre vonatkozó tudnivalókat. Nincsenek meglepetések: nagyobb, könnyebb, fejlettebb és kényelmesebb lesz elődjénél.

Motorvariánstól függően akár 100 kilogrammal kisebb tömeget és ezáltal akár 20%-os fogyasztás-csökkentést ígér az az új fejlesztésű, alumínium hibrid vázszerkezet (a könnyűfémből készül a tetőlemez, valamint az első és hátsó futómű bekötése), amelyet a jövőre bemutatkozó, következő generációs C-osztály (W205) alkalmaz. Ez a moduláris hátsókerékhajtású platform, amelyet az új S-osztály már sikerrel használ, nem csak jobb helykínálatot biztosít majd – a tengelytáv a hírek szerint eléri a 2850 mm-t (+90 mm), a hossz pedig a 4,7 métert (+110 mm) -, de modern technológiák hosszú sorát is elérhetővé teszi a modell számára. 

Az alábbi kedvcsináló videót néhány napja tette közzé a gyár. Nem sokat mutat a C-osztályból, de annyi látszik, hogy valóban erősen emlékeztet az S-osztályra.
Ami a képeket illeti, egyelőre csak beltéri fotókat közölt a Mercedes; ezek tanúsága szerint jelentős javulás várható az érzékelhető minőség terén. A formavilág összetettebb, az anyaghasználat igényesebb lesz, a központi monitor különálló elhelyezése megmarad, viszont érintőképernyő váltja fel az eddigi passzív kijelzőt. 
A felszereltség jelentősen bővül. Opcióként head-up display és érintésérzékeny, kézírás-felismerő infotainment-vezérlő felület (alább) is kerül az autóba. A légkondicionáló berendezés a GPS-el kommunikálva képes az alagutak előtt belső keringetésre átállni, az első utasülésen pedig olyan szenzort helyeznek el, amely automatikusan deaktiválja a légzsákot gyermekülés behelyezésekor. A futóművet négy üzemmódban állítható, önálló szintszabályozásra alkalmas légrugózással szereltethetik fel a vásárlók. 
Amint arról korábban beszámoltunk, vadonatúj karosszériatípussal bővül a C-osztály családja. A limuzin és a később érkező kombi mellett 2016-ban egy ferdehátú variáns is érkezik, hogy felvegye a harcot a BMW 3 GT modellel.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Lebegő középkonzol, hullámos műszerfal, csak nekem ismerős ez a koncepció? :)

    De a lényeg, a 6ik képen amit a bal-1ből készítettek a látvány nagyon jól néz ki. Nekem az egyik legszimpibb.

    Amúgy nyilván nagyobb lesz, mert az előző C elég apró volt (és ennek megfelelően eléggé könnyű is).

  • Levrone

    Hú, az a belső, atyaég. :-) Ez ütni fog rendesen. Gratula.

  • Guillotine

    Hát az a középső tablet valami okádék!
    Nem tudom ez csak nekem nem tetszik ezekben a mercikben?
    Olyan mint a II Golfban az utólag feltapasztott navigáció..
    Mi a bánatért nem lehet az beépíteni??
    Még egy PUG-ban is jobban néz ki nem hogy egy Teslában.

  • zoldfulu2000

    Guillotine: régebben ment is a sváboknak. Nekem a most búcsúzó C klasse kiemelkedő navija pl tetszett. De az is igaz hogy kb ennyi volt az egyetlen jó benne.

    Inkább legyen egy ilyen paca egy jó belsőben mint fordítva.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.