Luxussal kényeztet az új Mercedes C-osztály

Beltér, külcsín, technológiák

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.22. 07.00

Még két és fél hónap van hátra az új C-osztály világpremierjéig, de a Mercedes már elkezdte adagolni az S-osztállyal közös platformra épülő, középkategóriás modellre vonatkozó tudnivalókat. Nincsenek meglepetések: nagyobb, könnyebb, fejlettebb és kényelmesebb lesz elődjénél.

Motorvariánstól függően akár 100 kilogrammal kisebb tömeget és ezáltal akár 20%-os fogyasztás-csökkentést ígér az az új fejlesztésű, alumínium hibrid vázszerkezet (a könnyűfémből készül a tetőlemez, valamint az első és hátsó futómű bekötése), amelyet a jövőre bemutatkozó, következő generációs C-osztály (W205) alkalmaz. Ez a moduláris hátsókerékhajtású platform, amelyet az új S-osztály már sikerrel használ, nem csak jobb helykínálatot biztosít majd – a tengelytáv a hírek szerint eléri a 2850 mm-t (+90 mm), a hossz pedig a 4,7 métert (+110 mm) -, de modern technológiák hosszú sorát is elérhetővé teszi a modell számára. 

Az alábbi kedvcsináló videót néhány napja tette közzé a gyár. Nem sokat mutat a C-osztályból, de annyi látszik, hogy valóban erősen emlékeztet az S-osztályra.
Ami a képeket illeti, egyelőre csak beltéri fotókat közölt a Mercedes; ezek tanúsága szerint jelentős javulás várható az érzékelhető minőség terén. A formavilág összetettebb, az anyaghasználat igényesebb lesz, a központi monitor különálló elhelyezése megmarad, viszont érintőképernyő váltja fel az eddigi passzív kijelzőt. 
A felszereltség jelentősen bővül. Opcióként head-up display és érintésérzékeny, kézírás-felismerő infotainment-vezérlő felület (alább) is kerül az autóba. A légkondicionáló berendezés a GPS-el kommunikálva képes az alagutak előtt belső keringetésre átállni, az első utasülésen pedig olyan szenzort helyeznek el, amely automatikusan deaktiválja a légzsákot gyermekülés behelyezésekor. A futóművet négy üzemmódban állítható, önálló szintszabályozásra alkalmas légrugózással szereltethetik fel a vásárlók. 
Amint arról korábban beszámoltunk, vadonatúj karosszériatípussal bővül a C-osztály családja. A limuzin és a később érkező kombi mellett 2016-ban egy ferdehátú variáns is érkezik, hogy felvegye a harcot a BMW 3 GT modellel.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Lebegő középkonzol, hullámos műszerfal, csak nekem ismerős ez a koncepció? :)

    De a lényeg, a 6ik képen amit a bal-1ből készítettek a látvány nagyon jól néz ki. Nekem az egyik legszimpibb.

    Amúgy nyilván nagyobb lesz, mert az előző C elég apró volt (és ennek megfelelően eléggé könnyű is).

  • Levrone

    Hú, az a belső, atyaég. :-) Ez ütni fog rendesen. Gratula.

  • Guillotine

    Hát az a középső tablet valami okádék!
    Nem tudom ez csak nekem nem tetszik ezekben a mercikben?
    Olyan mint a II Golfban az utólag feltapasztott navigáció..
    Mi a bánatért nem lehet az beépíteni??
    Még egy PUG-ban is jobban néz ki nem hogy egy Teslában.

  • zoldfulu2000

    Guillotine: régebben ment is a sváboknak. Nekem a most búcsúzó C klasse kiemelkedő navija pl tetszett. De az is igaz hogy kb ennyi volt az egyetlen jó benne.

    Inkább legyen egy ilyen paca egy jó belsőben mint fordítva.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.