Biztonságosabbak lesznek az autópályák

Milliárdokból fejlesztik a hálózatot

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.10.22. 17.00

A gyorsforgalmi hálózaton első körben több mint 13,5 milliárd forintból megvalósuló beruházások a jövő év végéig befejeződhetnek.

A fejlesztések balesethalmozódási helyeken, az úgynevezett baleseti gócokban szüntetik meg a fokozott kockázatot. A külön-külön viszonylag kis költségű beruházások listája a közútkezelő szakembereinek javaslatai alapján állt össze.

Az M3 fővárosi bevezetőjén mintegy 25 kilométeren beton terelőfal és fényvédelem épül. Az akár napi 80 ezres járműforgalomnak kitett szakaszon jelentősen csökken az ütközések és az általuk okozott torlódások kialakulásának kockázata. A teljes sztrádahálózat legzsúfoltabb elemein változtatható jelzésképű táblákat, forgalomfigyelő kamerákat, meteorológiai érzékelőket és forgalomszámláló hurkokat, a kihajtókban energiaelnyelő csomóponti elemeket telepítenek.

Több helyen korszerűsítik a vadvédőrácsokat, javítják a vízelvezetést a különösen télen veszélyes vízátfolyások megelőzése érdekében, egyes szakaszokon erősebbre cserélik a szalagkorlátokat.

Az autópályákon a legtöbb baleset pályaelhagyás, torlódással összefüggő utolérés vagy vízencsúszás miatt következik be, de gyakoriak a pályára tévedt vadállatok miatti ütközések is. A gyorsforgalmi úthálózaton most meginduló fejlesztési munkák elsősorban ezeket a legtipikusabb baleseti helyzeteket kívánják megelőzni.

A most kezdődő fejlesztésekhez szorosan kapcsolódik az Állami Autópálya Kezelő másik projektje is. Ennek keretében egyebek mellett az M3-as bevezető szakaszának korszerűsítésére, több veszélyes csomópont körforgalommá alakítására, egyes pihenőhelyeken a kamionparkolók számának növelésére készülnek el a tervek várhatóan jövő tavasszal.

Kommentek

  • menőmanó

    Több mint a semmi, ha már utak helyett csak stadionokat építenek.

  • husky

    Ettől még az autós társadalom egy része agyilag zokni marad és a tranzit vendégmunkások stílusa sem fog változni. többet érne az automatikus vészfékasszisztens, sávfigyelő stb. És nem 150-nel öten egymás után, egymástól 1 méterre vagy 90-nel a belső sávban 130 helyett.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.