Világcsúcsot döntött az Alfa szuperkupéja

Teljesítményosztályának leggyorsabbja a 4C

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.21. 13.00

Soha nem ment még körbe az Alfa Romeo 4C-nél gyorsabban 250 lóerő alatti autó a Nürburgringen.

Teljesítmény-kategóriájának leggyorsabb tagjaként 8 perc 4 másodperc alatt teljesítette a Nürburgring legendás északi nagy körét, a Zöld Poklot. A 900 kiló alatti autó a tapasztalt Nordschleife-szakértő Horst von Saurma dirigálásával még szeptemberben futotta meg a rekordidőt, az olaszok azonban csak most tették közre az erről készült filmet. 

A különlegesen sportos, de utcai használatra engedélyezett Pirelli Zero Trofeo abroncsokkal szerelt autó számra a felvételek tanúsága szerint meg sem kottyant a pálya, a digitális monitoron megjelenített gyorsulásmérő adatai bőségesen belül maradtak a futómű maximális 1,1 g oldalgyorsulási képességétől, illetve a fékek 1,2 g-s lassítóképességétől. 
Az Alfa Romeo 4C az olasz márka nagy visszatérésének első számú eszköze. 9 mázsa alatti száraz tömegére 240 lóerős motorteljesítmény jut; a kétszemélyes utastér mögött elhelyezett, keresztben beépített 1,8 literes, négyhengeres turbómotor duplakuplungos sebességváltó közbeiktatásával hajtja a hátsó kerekeket. A 4C 4,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 258 km/óra. 
A 8 perc 4 másodperc messze elmarad a Nürburgringen szériaautó által valaha elért legjobb köridőtől, csakhogy azt (6 perc 48 másodperc) egy sorozatgyártású utcai autónak valójában csak erős fenntartásokkal nevezhető fenevad, a Radical SR8 LM érte el. Az ebben dolgozó, 2,7 literes, nyolchengeres (!) motor teljesítményét következetesen titkolja a cég, de az tudvalevő, hogy a 680 kilós autó 2,7 mp alatt gyorsul százra, végsebessége 286 km/óra, az autó 2,0 g-vel fékez, és 2,5-del kanyarodik 
Az utcai felhasználásra megkérdőjelezhetetlenül alkalmas autók közül a Porsche 918 Spyder tartja a rekordot, a hibrid kupé 6 perc 57 másodperc alatt tette meg a Nürburgring nagykörét.
Még sincs oka szégyenkezni a könnyű, négyhengeres Alfának, hiszen olyan illusztris, jóval erősebb modellekkel futott azonos időt, mint a Porsche Cayman S vagy az Audi R8 V8.

Kommentek

  • apaarpi

    Szia Gergő !

    Néhány tévedés a cikkben:

    Eleve a cím, a “világcsúcs” (bár tudtommal nincs kiírva 250 le alatti kategória külön erre a pályára :) ) sem stimmel, mivel 2 jóval gyorsabb is volt nála, mindkettő gyengébb is:
    a 205 lovas Radical SR3 7:42, és a 234 lovas Caterham 7:55 alatt ért körbe.
    A Radical pedig nem titkolja a teljesítményt következetesen, az SR8LM 455 lovas volt, és a jelenlegi modelljeik teljesítménye is megtalálható a honlapjukon.

  • sveqs

    Hm, köszönöm a helyesbítéseket :)

    Manapság mindenki abból gyárt világcsúcsot magának, amiből nem szégyell, de az csúfság, hogy Torinóban beleszaladtak egy ilyen tévedésbe (valamint az is, hogy Budapesten egy újságíró kételkedés nélkül elhiszi nekik, amit leírnak)

    A Radical oldalán hiába kerestem teljesítmény-adatokat, alighanem túl gyorsan feladtam – ritkán látni ilyen kaotikus szerkezetű weblapot :)

  • PAlex

    Itt is kezded Árpi? :)
    Az említett két modell nyitott, közúti félversenyautó. Azoktól nem szégyen kikapni.

  • apaarpi

    Szívesen.

    Valóban eldugták, nem a technikai adatok között van, hanem a leírásban, minden modellnél, de ott van.

    Azt nem kell szégyellni, ha valaki téved, vagy hibázik, és ha reagál a korrekcióra, és nem csak sunnyog, az külön üdvözlendő.

  • Vérmacy

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.