Világcsúcsot döntött az Alfa szuperkupéja

Teljesítményosztályának leggyorsabbja a 4C

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.21. 13.00

Soha nem ment még körbe az Alfa Romeo 4C-nél gyorsabban 250 lóerő alatti autó a Nürburgringen.

Teljesítmény-kategóriájának leggyorsabb tagjaként 8 perc 4 másodperc alatt teljesítette a Nürburgring legendás északi nagy körét, a Zöld Poklot. A 900 kiló alatti autó a tapasztalt Nordschleife-szakértő Horst von Saurma dirigálásával még szeptemberben futotta meg a rekordidőt, az olaszok azonban csak most tették közre az erről készült filmet. 

A különlegesen sportos, de utcai használatra engedélyezett Pirelli Zero Trofeo abroncsokkal szerelt autó számra a felvételek tanúsága szerint meg sem kottyant a pálya, a digitális monitoron megjelenített gyorsulásmérő adatai bőségesen belül maradtak a futómű maximális 1,1 g oldalgyorsulási képességétől, illetve a fékek 1,2 g-s lassítóképességétől. 
Az Alfa Romeo 4C az olasz márka nagy visszatérésének első számú eszköze. 9 mázsa alatti száraz tömegére 240 lóerős motorteljesítmény jut; a kétszemélyes utastér mögött elhelyezett, keresztben beépített 1,8 literes, négyhengeres turbómotor duplakuplungos sebességváltó közbeiktatásával hajtja a hátsó kerekeket. A 4C 4,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 258 km/óra. 
A 8 perc 4 másodperc messze elmarad a Nürburgringen szériaautó által valaha elért legjobb köridőtől, csakhogy azt (6 perc 48 másodperc) egy sorozatgyártású utcai autónak valójában csak erős fenntartásokkal nevezhető fenevad, a Radical SR8 LM érte el. Az ebben dolgozó, 2,7 literes, nyolchengeres (!) motor teljesítményét következetesen titkolja a cég, de az tudvalevő, hogy a 680 kilós autó 2,7 mp alatt gyorsul százra, végsebessége 286 km/óra, az autó 2,0 g-vel fékez, és 2,5-del kanyarodik 
Az utcai felhasználásra megkérdőjelezhetetlenül alkalmas autók közül a Porsche 918 Spyder tartja a rekordot, a hibrid kupé 6 perc 57 másodperc alatt tette meg a Nürburgring nagykörét.
Még sincs oka szégyenkezni a könnyű, négyhengeres Alfának, hiszen olyan illusztris, jóval erősebb modellekkel futott azonos időt, mint a Porsche Cayman S vagy az Audi R8 V8.

Kommentek

  • apaarpi

    Szia Gergő !

    Néhány tévedés a cikkben:

    Eleve a cím, a “világcsúcs” (bár tudtommal nincs kiírva 250 le alatti kategória külön erre a pályára :) ) sem stimmel, mivel 2 jóval gyorsabb is volt nála, mindkettő gyengébb is:
    a 205 lovas Radical SR3 7:42, és a 234 lovas Caterham 7:55 alatt ért körbe.
    A Radical pedig nem titkolja a teljesítményt következetesen, az SR8LM 455 lovas volt, és a jelenlegi modelljeik teljesítménye is megtalálható a honlapjukon.

  • sveqs

    Hm, köszönöm a helyesbítéseket :)

    Manapság mindenki abból gyárt világcsúcsot magának, amiből nem szégyell, de az csúfság, hogy Torinóban beleszaladtak egy ilyen tévedésbe (valamint az is, hogy Budapesten egy újságíró kételkedés nélkül elhiszi nekik, amit leírnak)

    A Radical oldalán hiába kerestem teljesítmény-adatokat, alighanem túl gyorsan feladtam – ritkán látni ilyen kaotikus szerkezetű weblapot :)

  • PAlex

    Itt is kezded Árpi? :)
    Az említett két modell nyitott, közúti félversenyautó. Azoktól nem szégyen kikapni.

  • apaarpi

    Szívesen.

    Valóban eldugták, nem a technikai adatok között van, hanem a leírásban, minden modellnél, de ott van.

    Azt nem kell szégyellni, ha valaki téved, vagy hibázik, és ha reagál a korrekcióra, és nem csak sunnyog, az külön üdvözlendő.

  • Vérmacy

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.