Teljesítmény-kategóriájának leggyorsabb tagjaként 8 perc 4 másodperc alatt teljesítette a Nürburgring legendás északi nagy körét, a Zöld Poklot. A 900 kiló alatti autó a tapasztalt Nordschleife-szakértő Horst von Saurma dirigálásával még szeptemberben futotta meg a rekordidőt, az olaszok azonban csak most tették közre az erről készült filmet. 

A különlegesen sportos, de utcai használatra engedélyezett Pirelli Zero Trofeo abroncsokkal szerelt autó számra a felvételek tanúsága szerint meg sem kottyant a pálya, a digitális monitoron megjelenített gyorsulásmérő adatai bőségesen belül maradtak a futómű maximális 1,1 g oldalgyorsulási képességétől, illetve a fékek 1,2 g-s lassítóképességétől. 
Az Alfa Romeo 4C az olasz márka nagy visszatérésének első számú eszköze. 9 mázsa alatti száraz tömegére 240 lóerős motorteljesítmény jut; a kétszemélyes utastér mögött elhelyezett, keresztben beépített 1,8 literes, négyhengeres turbómotor duplakuplungos sebességváltó közbeiktatásával hajtja a hátsó kerekeket. A 4C 4,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 258 km/óra. 

A 8 perc 4 másodperc messze elmarad a Nürburgringen szériaautó által valaha elért legjobb köridőtől, csakhogy azt (6 perc 48 másodperc) egy sorozatgyártású utcai autónak valójában csak erős fenntartásokkal nevezhető fenevad, a Radical SR8 LM érte el. Az ebben dolgozó, 2,7 literes, nyolchengeres (!) motor teljesítményét következetesen titkolja a cég, de az tudvalevő, hogy a 680 kilós autó 2,7 mp alatt gyorsul százra, végsebessége 286 km/óra, az autó 2,0 g-vel fékez, és 2,5-del kanyarodik 
Az utcai felhasználásra megkérdőjelezhetetlenül alkalmas autók közül a Porsche 918 Spyder tartja a rekordot, a hibrid kupé 6 perc 57 másodperc alatt tette meg a Nürburgring nagykörét.
Még sincs oka szégyenkezni a könnyű, négyhengeres Alfának, hiszen olyan illusztris, jóval erősebb modellekkel futott azonos időt, mint a Porsche Cayman S vagy az Audi R8 V8.