Világcsúcsot döntött az Alfa szuperkupéja

Teljesítményosztályának leggyorsabbja a 4C

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.21. 13.00

Soha nem ment még körbe az Alfa Romeo 4C-nél gyorsabban 250 lóerő alatti autó a Nürburgringen.

Teljesítmény-kategóriájának leggyorsabb tagjaként 8 perc 4 másodperc alatt teljesítette a Nürburgring legendás északi nagy körét, a Zöld Poklot. A 900 kiló alatti autó a tapasztalt Nordschleife-szakértő Horst von Saurma dirigálásával még szeptemberben futotta meg a rekordidőt, az olaszok azonban csak most tették közre az erről készült filmet. 

A különlegesen sportos, de utcai használatra engedélyezett Pirelli Zero Trofeo abroncsokkal szerelt autó számra a felvételek tanúsága szerint meg sem kottyant a pálya, a digitális monitoron megjelenített gyorsulásmérő adatai bőségesen belül maradtak a futómű maximális 1,1 g oldalgyorsulási képességétől, illetve a fékek 1,2 g-s lassítóképességétől. 
Az Alfa Romeo 4C az olasz márka nagy visszatérésének első számú eszköze. 9 mázsa alatti száraz tömegére 240 lóerős motorteljesítmény jut; a kétszemélyes utastér mögött elhelyezett, keresztben beépített 1,8 literes, négyhengeres turbómotor duplakuplungos sebességváltó közbeiktatásával hajtja a hátsó kerekeket. A 4C 4,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 258 km/óra. 
A 8 perc 4 másodperc messze elmarad a Nürburgringen szériaautó által valaha elért legjobb köridőtől, csakhogy azt (6 perc 48 másodperc) egy sorozatgyártású utcai autónak valójában csak erős fenntartásokkal nevezhető fenevad, a Radical SR8 LM érte el. Az ebben dolgozó, 2,7 literes, nyolchengeres (!) motor teljesítményét következetesen titkolja a cég, de az tudvalevő, hogy a 680 kilós autó 2,7 mp alatt gyorsul százra, végsebessége 286 km/óra, az autó 2,0 g-vel fékez, és 2,5-del kanyarodik 
Az utcai felhasználásra megkérdőjelezhetetlenül alkalmas autók közül a Porsche 918 Spyder tartja a rekordot, a hibrid kupé 6 perc 57 másodperc alatt tette meg a Nürburgring nagykörét.
Még sincs oka szégyenkezni a könnyű, négyhengeres Alfának, hiszen olyan illusztris, jóval erősebb modellekkel futott azonos időt, mint a Porsche Cayman S vagy az Audi R8 V8.

Kommentek

  • apaarpi

    Szia Gergő !

    Néhány tévedés a cikkben:

    Eleve a cím, a “világcsúcs” (bár tudtommal nincs kiírva 250 le alatti kategória külön erre a pályára :) ) sem stimmel, mivel 2 jóval gyorsabb is volt nála, mindkettő gyengébb is:
    a 205 lovas Radical SR3 7:42, és a 234 lovas Caterham 7:55 alatt ért körbe.
    A Radical pedig nem titkolja a teljesítményt következetesen, az SR8LM 455 lovas volt, és a jelenlegi modelljeik teljesítménye is megtalálható a honlapjukon.

  • sveqs

    Hm, köszönöm a helyesbítéseket :)

    Manapság mindenki abból gyárt világcsúcsot magának, amiből nem szégyell, de az csúfság, hogy Torinóban beleszaladtak egy ilyen tévedésbe (valamint az is, hogy Budapesten egy újságíró kételkedés nélkül elhiszi nekik, amit leírnak)

    A Radical oldalán hiába kerestem teljesítmény-adatokat, alighanem túl gyorsan feladtam – ritkán látni ilyen kaotikus szerkezetű weblapot :)

  • PAlex

    Itt is kezded Árpi? :)
    Az említett két modell nyitott, közúti félversenyautó. Azoktól nem szégyen kikapni.

  • apaarpi

    Szívesen.

    Valóban eldugták, nem a technikai adatok között van, hanem a leírásban, minden modellnél, de ott van.

    Azt nem kell szégyellni, ha valaki téved, vagy hibázik, és ha reagál a korrekcióra, és nem csak sunnyog, az külön üdvözlendő.

  • Vérmacy

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.