Jönnek a gondolkodó játékautók!

Tanulnak, támadnak, irányítanak

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.21. 20.15

A vájatvezetéses autópályák és a videojátékok ötvözéséből született az Anki Drive, némi Tron-feelinggel megspékelve. A játék szerdán debütál, és alighanem bankot robbant majd a piacon.

Három robotikai doktorandusz hallgató fejlesztette ki a XXI. század otthoni autóverseny-játékát. 

A számítógépes játékokból ismert képességekkel ruházták fel a hazánkban is közkedvelt vájatvezetéses játék (lásd Carrera) koncepcióját. Ötletüket már az inkubációs fázisban felkarolta az Apple. Ezt nem is hallgatták el a világ elől, így könnyedén összegyűjtötték a piaci induláshoz szükséges pénzmagot – most szerdától megvásárolható a játék. 
Koncepciójuk vázlatosan prímán érthető, részleteiben már kevésbé. Alapját egy speciális tintával megfestett, helymeghatározó adatokat tartalmazó pálya adja. Ezen futnak a kocsik, amelyek az aljukon elhelyezett kamerával olvassák a pályát, azaz állapítják meg folyamatosan a saját helyzetüket és ezzel egyidejűleg a versenytársak pozícióját. A pilóta Bluetoothon keresztül, iPhone-ról irányítja az autót – bár ebben az esetben az ‘irányítja fenntartásokkal értendő. 
A játékos ugyanis csak az alapvető irányt és sebességet adja meg, ezen belül már az autó dönti el, a helyzetet századmásodpercenként elemezve, hogy nekimegy ellenfelének, kikerüli vagy elállja az útját, annak függvényében, hogy a korábbi körök során milyen viselkedést tanúsított az adott autó, illetve milyen “személyiséget” programozott belé gazdája. Állítólag még driftelni is tudnak – teljesen maguktól.
A 2,5 x 1,0 méteres pályán akár saját maguktól is képesek egymást kergetni az autók, és nem csak új járművek, de különböző képességek és fegyverek is vásárolhatók, így idővel (és megfelelően vastag pénztárcával) kiépíthetjük álmainak szuperharckocsiját. 
A járműveket egyébként Harald Belker tervezte; az a hollywoodi dizájner, aki az 1996-os batmobilt, valamint a Különvélemény és a Tron: Örökség kocsijait is megálmodta. 
Valaki gyorsan-gyorsan behozná lécci az országba, please?

Kommentek

  • epipapi

    Mibe kerül az alapjáték?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.