355 km/óra, a frizura tart

Valódiak a képek, jön a Veneno Roadster!

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.20. 10.15

Pénteken még azon vacilláltunk, vajon igaziak-e a Lamborghini egymilliárd forintos roadsterét ábrázoló képek. Mostanra a gyár is leközölte őket, egy sor további fotóval és némi műszaki adattal együtt.

Pénteken még azon vacilláltunk, vajon igaziak-e a Lamborghini egymilliárd forintos roadsterét ábrázoló képek. Mostanra a gyár is leközölte őket, egy sor további fotóval és némi műszaki adattal együtt. 

Még 2014 vége előtt megépíti a Veneno nyitott tetős változatát a Lamborghini – ez jó hír azoknak, akik már tűkön ülve várják, hogy elkölthessenek egymilliárd forintot (plusz áfa és forgalomba helyezés) egy kétszemélyes sportkocsira. 
Nem akármilyen sportkocsira, tegyük hozzá. A vízszintesen beépített rugóstagokkal szerelt versenyfutómű, az öt üzemmódban használható, egykuplungos, de rettentő gyors félautomata sebességváltó és mindenekelőtt a 750 lóerős 6.5 V12 révén messzemenőkig kiaknázható a bizarr szögletekből összeálló karosszéria kivételesen jó hatásfokú aerodinamikája. 
Minden síklap, minden nyílás alapvető feladattal bír a hűtő-, illetve leszorítóhatás maximalizálása terén. Még a keréktárcsák kialakítása is a levegő megfelelő irányú terelését szolgálja, kiemelkedő karbonperemük turbinaként tolja a féktárcsára a szelet. 
A teljes egészében karbonszálas panelekből felépülő Veneno Roadster utasterét – mily meglepő – szénszálas szövetanyag, CarbonSkin borítja, fontos grammokat faragva le az autó tömegéből. 
Így összesen 1490 kilogrammal áll rajthoz az autó. Mindössze negyven kilót hízott tehát a kupéhoz képest. Ez a gyorsulást egy tizeddel rontja (2,8 helyett 2,9 mp), a végsebesség azonban ugyanúgy 355 km/óra, mint az olcsóbb, noha ritkább változatban.

Kommentek

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.