Tízből hét autón rossz a guminyomás

Az autók 12 százalékán találtak négy jó gumit

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.10.18. 17.00

A Michelin ismét megrendezte a Levegőt az abroncsba! közlekedésbiztonsági kampányt, öt magyarországi helyszínen.

A Michelin és az OMV ismét megrendezte a Levegőt az abroncsba! közlekedésbiztonsági kampányt, öt magyarországi helyszínen. Tíz nap alatt összesen 1068 jármű gumiabroncsának állapotát vizsgálták a szakemberek.


A program célja, hogy felhívja az autósok figyelmét a rendszeres, legalább havi egyszeri ellenőrzés és a helyes abroncsnyomás fontosságára, mivel a rosszul beállított légnyomás kedvezőtlen hatással van az abroncs élettartamára, az üzemanyag-fogyasztásra, a jármű kezelhetőségére és a féktávolságra is.

Az idén vizsgált járműveknek 12 százalékán volt mind a négy abroncs megfelelő légnyomásra beállítva, 18 százalékban pedig átmenetileg elfogadható légnyomásértéket mutató abroncsokat találtak, amelynek biztonsági kockázata nincs, de a gumik élettartamát rövidítheti. A vizsgált járművek 70 százalékán volt legalább egy, nem megfelelő légnyomással rendelkező, jellemzően alulfújt abroncs. A nem megfelelő abroncsok 85 százaléka veszélyes, 15 százaléka pedig nagyon veszélyes nyomásértéket mutatott, azaz utóbbi esetben akár 1 bart is meghaladó mértékben tért el a gyártó által előírt légnyomástól.

A futófelület kopottságával kapcsolatban pozitívak a tapasztalatok, a vizsgált több mint négyezer abroncsból összesen 113-nak volt 2 mm alatti mintázati mélysége (a jogi szabályozás 1,6 mm-t ír elő). Az abroncsok általános műszaki állapotát vizsgálva a leggyakoribb probléma a futófelület rendellenes kopása volt, amely a rossz futómű-beállításból, a nem megfelelő centrírozásból, illetve a nem megfelelő guminyomásból fakadhat.

Kommentek

Így néz ki egy 1 milliót futott Porsche

Ezek a sportautók nem arról híresek, hogy több százezer kilométert beleraknak tulajdonosaik, de néha azért előfordul.

F1: Esőnapot hirdetett Barcelona

A jövő hétfőn kezdődik a Forma-1-es tesztelés, amelyen a Pirelli kérésére a nyolcból egy napon vizes pályán mennek majd az autók. A barcelonai pálya bejelentette, mikor locsolnak.

Hat Suzuki Ignis, amitől könnybe lábad a szemed

Ebben az esetben nem ítélkezünk, ha valakinek ebben a formában tetszik az Suzuki Ignis, akkor nincs mit tenni, a lényeg, hogy a tulaj boldog legyen.

Milliárdos papával könnyebb az F1-be jutni

A Williamsnél idén bemutatkozó 18 éves újonc, Lance Stroll nem tagadja, hogy édesapja anyagi támogatása sokat segített a Forma-1-be való eljutásban, igaz, tehetséget azért nem ő vett neki.

Őszinte használt autók több mint 500 000 kilométerrel

Ebben a kategóriában sokkal több eladó darabot találnánk, ha nem volna nemzetközi sport a kilométerórák visszatekerése. De mivel valamilyen csoda folytán a legtöbb eladó 15-20 éves autó alig futott 150-250 ezer kilométert, így a kilométert bevalló sokat futott autók ritkák, akár a fehér holló.

F1: Ki lesz a Red Bull tartalékosa?

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko elmondta, kit ültetnének a nagycsapat autójába, ha Daniel Ricciardo vagy Max Verstappen kidőlne valamiért.

F1: Világbajnok tanácsadó segíti Bottast

A 2017-re a Mercedeshez szerződött Valtteri Bottas nagyon örül neki, hogy a kétszeres világbajnok Mika Häkkinen segíti majd őt a háttérből.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.