Zero emissions on demand, azaz kívánságra károsanyag-kibocsátás nélkül: ezt jelenti a Nissan sajátos megjelenésű versenyautójának neve. 

A tavalyi Deltawing csapattal szerzett tapasztalatok alapján kifejlesztett, ultra csekély homlokfelületű, karcsú autó prototípusát korábban már bemutatta a Nissan, ám a végleges példányt a mai napon, Yokohamában leplezték le. A nyári állapothoz képest átdolgozott dizájn, új pontokon elhelyezett hűtőnyílások és tökéletesített aerodinamika jellemzi a kifejezetten energiatakarékos üzemre tervezett autót. 
Ami a műszaki tartalmat illeti, azt a márka első elektromos versenyautójával, az utcai ferdehátún alapuló Leaf Nismo RC-vel szerzett tapasztalatok alapján tökéletesítették. “A ZEOD RC az első olyan versenyautó a világon, amely képes a Le Mans-i 24 órás helyszínül szolgáló, 13 629 méteres Circuit de le Sarthe-on egy teljes kört tisztán elektromos meghajtással megtenni, mégpedig helyenként 300 km/órát meghaladó versenytempóban.” – mondta elégedetten Shoichi Miyatani, a Nissan Motorsport (Nismo) elnöke.
Mivel a 24 órás versenyen nem egy, hanem közel négyszáz kört tesznek meg az autók (a jelenlegi rekord nem egészen 397 kör 24 óra alatt), a Nissan versenyautóját egy belső égésű turbómotorral is felszerelték. A verseny túlnyomó részében tehát a Leafhez hasonló elven működő hibridként üzemel a jármű. Az akkumulátorokat a benzinmotor mellett regeneratív fékezés is tölti. 
hibrid versenytechnológia, amelyet különböző – főként mechanikus (KERS) – formában több márka is sikerrel alkalmaz a hosszú távú versenyeken, nem a képességek öncélú demonstrálását szolgálja: minél tovább képes egyetlen tartály üzemanyaggal versenytempóban haladni az autó, annál ritkábban kell kiállni tankolni, ami a 24 órás futamokon komoly előnyt jelenthet a végső elszámolásnál.