Rajtra kész a Nissan macisajt-versenyautója

Bemutatkozott az elektromos ZEOD RC

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.17. 16.00

Nyolc hónapos, megfeszített fejlesztőmunka után elkészült a Nissan emissziómentes versenyautója. A különleges karosszériájú autó a márka jövő évi Le Mans-i elektromos bemutatkozását készíti elő.

Zero emissions on demand, azaz kívánságra károsanyag-kibocsátás nélkül: ezt jelenti a Nissan sajátos megjelenésű versenyautójának neve. 

A tavalyi Deltawing csapattal szerzett tapasztalatok alapján kifejlesztett, ultra csekély homlokfelületű, karcsú autó prototípusát korábban már bemutatta a Nissan, ám a végleges példányt a mai napon, Yokohamában leplezték le. A nyári állapothoz képest átdolgozott dizájn, új pontokon elhelyezett hűtőnyílások és tökéletesített aerodinamika jellemzi a kifejezetten energiatakarékos üzemre tervezett autót. 
Ami a műszaki tartalmat illeti, azt a márka első elektromos versenyautójával, az utcai ferdehátún alapuló Leaf Nismo RC-vel szerzett tapasztalatok alapján tökéletesítették. “A ZEOD RC az első olyan versenyautó a világon, amely képes a Le Mans-i 24 órás helyszínül szolgáló, 13 629 méteres Circuit de le Sarthe-on egy teljes kört tisztán elektromos meghajtással megtenni, mégpedig helyenként 300 km/órát meghaladó versenytempóban.” – mondta elégedetten Shoichi Miyatani, a Nissan Motorsport (Nismo) elnöke.
Mivel a 24 órás versenyen nem egy, hanem közel négyszáz kört tesznek meg az autók (a jelenlegi rekord nem egészen 397 kör 24 óra alatt), a Nissan versenyautóját egy belső égésű turbómotorral is felszerelték. A verseny túlnyomó részében tehát a Leafhez hasonló elven működő hibridként üzemel a jármű. Az akkumulátorokat a benzinmotor mellett regeneratív fékezés is tölti. 
hibrid versenytechnológia, amelyet különböző – főként mechanikus (KERS) – formában több márka is sikerrel alkalmaz a hosszú távú versenyeken, nem a képességek öncélú demonstrálását szolgálja: minél tovább képes egyetlen tartály üzemanyaggal versenytempóban haladni az autó, annál ritkábban kell kiállni tankolni, ami a 24 órás futamokon komoly előnyt jelenthet a végső elszámolásnál.

Kommentek

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.