Készül a déli halálút!

Korlátozás nélküli autóutat tervez Ausztrália

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.17. 09.00

Ausztrália leghíresebb országútjának egy rövid szakaszán el szeretné törölni a sebességkorlátozást a helyi kormány. A kezdeményezés a szakértők szerint öngyilkosság.

Az Alice Springs és Barrow Creek közötti, 286 kilométeres út sziklás szakaszokkal tagolt sivatagon visz keresztül, az alapvetően kihalt tájban egy-egy településen halad át csupán a forgalom. A Google útvonaltervezője szerint jelenleg három és fél órán át tart az út az egyik városból a másikba, ami jó 80 km/óra átlagsebességet tételez fel.

Noha ez az út része a kontinensnyi országot észak-déli irányban átszelő, 2800 kilométeres, hírhedt Stuart Highwaynek, váratlanul jók a baleseti statisztikái: 2001 és 2011 között egyetlen halálos baleset sem történt ezen a szakaszon. Éppen ezért a helyi vezetés úgy döntött, tesz egy merész kísérletet, és ennek az útnak egy 190 kilométeres szakaszán feloldja az egyébként szigorú, 130 km/óra sebességkorlátozást. 
A V8-as Holden VF Utékkal száguldozó fiatalok körében alighanem osztatlanul népszerű lesz a döntés, a helyi autóklub szerint azonban felelőtlenség ezt megengedni. “Előbb vagy utóbb elkerülhetetlenül emberéleteket fog követelni, ha feloldják a korlátozást.” – mondta Andrew McKellar. 
Megfelelő hozzáállás és infrastruktúra (no meg a sebességet automatikusan ésszerű mértékűre mérséklő, kellően sűrű forgalom) esetén a korlátozás hiánya önmagában nem jelent kirívóan magas halálozási arányt. 
Egy frissen közzétett statisztika (itt, a 15. oldalon) szerint 2011-ben a korlátozás nélküli autópályáiról ismert Németország útjain minden egymilliárd járműkilométerre 5,6 halálos kimenetelű baleset esett – ugyanannyi, mint Ausztráliában. Ugyanez az arány érdekességképpen az Egyesült Államokban 6,8, Nagy-Britanniában 3,9 volt. Utóbbi csak hajszállal maradt le a legjobb Norvégia, Svédország és Izland mögött (3,8). A sereghajtó Csehország (16,2) és Korea (17,6), de nem minden ország közöl ilyen jellegű statisztikákat – például Magyarország sem.

Kommentek

Barbár Mad-Max autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.