Készül a déli halálút!

Korlátozás nélküli autóutat tervez Ausztrália

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.17. 09.00

Ausztrália leghíresebb országútjának egy rövid szakaszán el szeretné törölni a sebességkorlátozást a helyi kormány. A kezdeményezés a szakértők szerint öngyilkosság.

Az Alice Springs és Barrow Creek közötti, 286 kilométeres út sziklás szakaszokkal tagolt sivatagon visz keresztül, az alapvetően kihalt tájban egy-egy településen halad át csupán a forgalom. A Google útvonaltervezője szerint jelenleg három és fél órán át tart az út az egyik városból a másikba, ami jó 80 km/óra átlagsebességet tételez fel.

Noha ez az út része a kontinensnyi országot észak-déli irányban átszelő, 2800 kilométeres, hírhedt Stuart Highwaynek, váratlanul jók a baleseti statisztikái: 2001 és 2011 között egyetlen halálos baleset sem történt ezen a szakaszon. Éppen ezért a helyi vezetés úgy döntött, tesz egy merész kísérletet, és ennek az útnak egy 190 kilométeres szakaszán feloldja az egyébként szigorú, 130 km/óra sebességkorlátozást. 
A V8-as Holden VF Utékkal száguldozó fiatalok körében alighanem osztatlanul népszerű lesz a döntés, a helyi autóklub szerint azonban felelőtlenség ezt megengedni. “Előbb vagy utóbb elkerülhetetlenül emberéleteket fog követelni, ha feloldják a korlátozást.” – mondta Andrew McKellar. 
Megfelelő hozzáállás és infrastruktúra (no meg a sebességet automatikusan ésszerű mértékűre mérséklő, kellően sűrű forgalom) esetén a korlátozás hiánya önmagában nem jelent kirívóan magas halálozási arányt. 
Egy frissen közzétett statisztika (itt, a 15. oldalon) szerint 2011-ben a korlátozás nélküli autópályáiról ismert Németország útjain minden egymilliárd járműkilométerre 5,6 halálos kimenetelű baleset esett – ugyanannyi, mint Ausztráliában. Ugyanez az arány érdekességképpen az Egyesült Államokban 6,8, Nagy-Britanniában 3,9 volt. Utóbbi csak hajszállal maradt le a legjobb Norvégia, Svédország és Izland mögött (3,8). A sereghajtó Csehország (16,2) és Korea (17,6), de nem minden ország közöl ilyen jellegű statisztikákat – például Magyarország sem.

Kommentek

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.