Így gyorsulsz 1500 lóerővel

22,2 másodperc alatt 400 km/órára

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.17. 13.00

A Switzer Performance Innovation a szolid 600 lóerős utcai sportkocsitól a ‘részletekért hívjon’ jellegű vadállatokig bármit képest építeni Nissan GTR alapokra. Az alábbi videón ez utóbbi kategóriába tartozó, idén januárban bevezetett Goliath R35 modell veselkedik neki egy nem hivatalos világcsúcs-kísérletnek.

Hűséges olvasóink talán emlékeznek (a többieknek meg itt a link), hogy a Koenigsegg One:1 kapcsán 20 másodperces 0-400-as sprintről beszéltünk. Ahhoz képest ugyan ez elmarad, csakhogy a Koenigsegg eredménye számítógépes modellezés alapján kapott becslés, ez meg itt a kőkemény valóság. De milyen kemény!  
Semmi faxni, padlógáz, stabil kéz, és hadd fusson, egészen az egy mérföldnél elhelyezett fotocelláig. 
Megdöbbentő, milyen könnyedén, civilizáltan viselkedik a versenybenzinnel tömött, 1500 lóerős vadállat. Érdemes visszanézni a filmet és két dolgot megfigyelni. Egyrészt a középkonzolon lévő kijelzőn 325 km/óránál megáll a számlálás, a fordulatszámmérő (és a sebesség) azonban rendületlenül emelkedik tovább. 
A másik szintén a fordulatszámmérőhöz kapcsolódik: lesd ki, milyen gyorsan megy az autó, amikor a váltó az utolsó fokozatot kapcsolja, és hova esik ekkor a fordulatszám – nem véletlen, hogy a Switzer egyébként minden modelljéhez kínált, bőkezű kétéves, teljes körű garancia erre a modellre nem érvényes.
És mielőtt azt gondolnánk, ezzel a lehetőségek végére értünk, vessünk egy pillantást az alábbi videóra: a Switzer nyáron belefogott egy kétezer lóerős GT-R építésébe – igaz, ez a főtengelyen mért teljesítmény, a kerékre aligha jut több 1700-nál…
(A nyitókép a Switzer egy másik, kisebb teljesítményű modelljét ábrázolja. Viszont szép.)

Kommentek

  • Guevara

    300-nál váltja az utolsó sebességet és kb 7000-re esik vissza a fordulat.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.