Rejtett tartalékok a csúcskupéban

McChip Audi RS5

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.16. 13.00

Hatmillió forintért plusz 100, nyolcért 150 lóerőt varázsol az Audi brutálkupéjába a német McChip-DKR. Nincs titok, csak egy méretes kompresszor.

Három teljesítményszinten kínálja az eleve nem harmatos Audi RS5-höz kifejlesztett motortuningját a német építőmester. 

Az elsőn, amelyet 19 999 euróért (kb. 6 millió Ft) kínálnak, kompresszorral és ahhoz tartozó köztes töltőlevegő-hűtővel szerelik fel a motort. A finom szoftveres módosításokkal megtámogatott tuning 450-ről 550 lóerőre emeli a kupé teljesítményét, a forgatónyomaték 430 helyett 550 Nm. 
Mivel ekkor még bőven maradnak tartalékok a 4,2 literes V8-asban, a McChip tovább feszíti a húrt. További 4000 euró (1,2 millió Ft) megfizetése ellenében sportkipufogót és elmaradhatatlan szoftvermódosítítást kínálnak. A teljesítmény itt már 580 LE, a nyomaték 565 Nm. 
A Köln mellett dolgozó műhelyben azonban még ezzel sem voltak elégedettek. Danny Kubasik és csapata a harmadik, legmagasabb szinten nagyobb kompresszor-áttételt alkalmaz, így a rendszer nagyobb nyomást állít elő a szívócsőben. Az eredmény büszke 600 lóerő és 590 Nm – mindezt 26 999 euróért (8,1 millió forintért) 
Annak fényében, hogy az RS5 alapkivitelében 25,6 millió forintba kerül, ez arányosnak mondható: harmadával nagyobb teljesítmény, harmadával nagyobb áron. 
A végsebességet mindhárom verzió esetében elektronikusan korlátozzák – 320 km/órában.

Kommentek

  • keeperbk

    A motortér kicsit barkácsnak tűnik.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.