Rejtett tartalékok a csúcskupéban

McChip Audi RS5

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.16. 13.00

Hatmillió forintért plusz 100, nyolcért 150 lóerőt varázsol az Audi brutálkupéjába a német McChip-DKR. Nincs titok, csak egy méretes kompresszor.

Három teljesítményszinten kínálja az eleve nem harmatos Audi RS5-höz kifejlesztett motortuningját a német építőmester. 

Az elsőn, amelyet 19 999 euróért (kb. 6 millió Ft) kínálnak, kompresszorral és ahhoz tartozó köztes töltőlevegő-hűtővel szerelik fel a motort. A finom szoftveres módosításokkal megtámogatott tuning 450-ről 550 lóerőre emeli a kupé teljesítményét, a forgatónyomaték 430 helyett 550 Nm. 
Mivel ekkor még bőven maradnak tartalékok a 4,2 literes V8-asban, a McChip tovább feszíti a húrt. További 4000 euró (1,2 millió Ft) megfizetése ellenében sportkipufogót és elmaradhatatlan szoftvermódosítítást kínálnak. A teljesítmény itt már 580 LE, a nyomaték 565 Nm. 
A Köln mellett dolgozó műhelyben azonban még ezzel sem voltak elégedettek. Danny Kubasik és csapata a harmadik, legmagasabb szinten nagyobb kompresszor-áttételt alkalmaz, így a rendszer nagyobb nyomást állít elő a szívócsőben. Az eredmény büszke 600 lóerő és 590 Nm – mindezt 26 999 euróért (8,1 millió forintért) 
Annak fényében, hogy az RS5 alapkivitelében 25,6 millió forintba kerül, ez arányosnak mondható: harmadával nagyobb teljesítmény, harmadával nagyobb áron. 
A végsebességet mindhárom verzió esetében elektronikusan korlátozzák – 320 km/órában.

Kommentek

  • keeperbk

    A motortér kicsit barkácsnak tűnik.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.