Magyarország az EU mintaállama!

Nálunk nőttek legtöbbet az eladások

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.16. 15.00

Éves szinten továbbra is mínuszban van Európa autópiaca, de legalább az ősz jól indult. Szeptemberi statisztikák és háromnegyed éves adatok az Európai Autógyártók Szövetségétől (ACEA).

Idén szeptemberben felszállt a tavalyi átok: miután 2012. kilencedik hónapjában tíz éve nem tapasztalt mélységbe zuhantak az eladások, idén 5,4 százalékkal több, 1 159 066 új gépkocsit értékesítettek a harminc nap alatt. Elbízni mégsem szabad magunkat, egyrészt, mert ez még mindig a második legrosszabb érték 2003 óta (akkor kezdte jegyezni az eladásokat az ACEA), másrészt mert idén szeptemberben eggyel több munkanap volt, mint tavaly, ami önmagában magyarázatot adhat a huszadával erősebb forgalomra. 

Az egész éves eddigi teljesítményt tekintve nincs különösebb okunk az optimizmusra. Az eddig eladott 9 000 629 autó 3,9 százalékkal kevesebb, mint amennyi tavaly az első három negyedévben a 27 tagországban gazdára talált. 
Az öt legnagyobb piacot tekintve egyedül Nagy-Britanniában látható növekedés; az évben eddig 10,8 százalékkal erősödtek az eladások a szigetországban. Spanyolország -1,6%-kal, Németország -6,0%-kal zárta az év háromnegyedét, az olasz piacon 8,3 százalékkal fogyott kevesebb autó, Franciaországban 8,5% volt a visszaesés. 
A teljes képet tekintve az égvilágon semmi jelentősége, de Magyarország továbbra is képes erősíteni – nem tudjuk, örüljünk-e annak, hogy a sereghajtók között felküzdöttük magunkat az élbolyba. A 4659 darab eladott autóval a kis piacok közül csak Finnország, Szlovákia és Portugália előz meg bennünket. Szeptemberben 32,3 százalékkal teljesítettünk jobban (a legjobb százalékos növekedés az egész EU-ban!), éves szinten 4,3% a növekedés. 
A 27 tagországban csoportszinten továbbra is a VW-konszern vezet (szeptemberben 23,6% piaci részesedés, 5,4% növekedés; az év első kilenc hónapjában 24,8% piacrész, 3,4% csökkenés). 
A legkeresettebb önálló márka szeptemberben a Volkswagen volt (11,4% piacrész), a második helyen az Opel/Vauxhall áll, 7,5 százalékos piacrésszel, majd a Renault (6,2%), a BMW (5,9%) és a Peugeot (5,7%) következett. 
A múlt hónapban egyébként a Renault mutatta be a legnagyobb növekedést, a csoport 17 százalékkal bővítette értékesítését, míg a céghez tartozó Dacia eladásai 40 százalékkal emelkedtek. A legnagyobb szeptemberi visszaesés az Alfa Romeóé (-20 százalék), a Lancia/Chrysleré (-14,8 százalék) és a Hondáé (-13,7 százalék). 

Kommentek

  • menőmanó

    “Magyarország az EU mintaállama!”

    Jó, hogy kell a figyelemfelkeltő cím, meg miegymás, de ezt így durva leírni ha még autóeladásról is van szó, mert még a sok hülye általánosságban komolyan veszi. :)

    Magyarország jobban teljesít, mi? Szánalom a köbön!

  • Kempelen10.

    Téged bezzeg nem zavar, hogy miről szól a cikk, a lényeg, hogy belerúgj a hazánkba. Micsoda egy utolsó, aljas szar alak vagy.

  • mtbe

    79 % cégautó, ráadásul sok cég külföldi tulajdonban van, szóval nem meglepő az eredmény
    magánvásárló fogy persze máshol is

  • mtbe

    *itthon meg máshol is egyre kevesebb mármint

  • menőmanó

    Kempelen10.

    Hülye vagy mint a segg!
    Ha már a rúgást emlegeted a valagadat szívesen szétrúgnám. :)

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.