Magyarország az EU mintaállama!

Nálunk nőttek legtöbbet az eladások

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.16. 15.00

Éves szinten továbbra is mínuszban van Európa autópiaca, de legalább az ősz jól indult. Szeptemberi statisztikák és háromnegyed éves adatok az Európai Autógyártók Szövetségétől (ACEA).

Idén szeptemberben felszállt a tavalyi átok: miután 2012. kilencedik hónapjában tíz éve nem tapasztalt mélységbe zuhantak az eladások, idén 5,4 százalékkal több, 1 159 066 új gépkocsit értékesítettek a harminc nap alatt. Elbízni mégsem szabad magunkat, egyrészt, mert ez még mindig a második legrosszabb érték 2003 óta (akkor kezdte jegyezni az eladásokat az ACEA), másrészt mert idén szeptemberben eggyel több munkanap volt, mint tavaly, ami önmagában magyarázatot adhat a huszadával erősebb forgalomra. 

Az egész éves eddigi teljesítményt tekintve nincs különösebb okunk az optimizmusra. Az eddig eladott 9 000 629 autó 3,9 százalékkal kevesebb, mint amennyi tavaly az első három negyedévben a 27 tagországban gazdára talált. 
Az öt legnagyobb piacot tekintve egyedül Nagy-Britanniában látható növekedés; az évben eddig 10,8 százalékkal erősödtek az eladások a szigetországban. Spanyolország -1,6%-kal, Németország -6,0%-kal zárta az év háromnegyedét, az olasz piacon 8,3 százalékkal fogyott kevesebb autó, Franciaországban 8,5% volt a visszaesés. 
A teljes képet tekintve az égvilágon semmi jelentősége, de Magyarország továbbra is képes erősíteni – nem tudjuk, örüljünk-e annak, hogy a sereghajtók között felküzdöttük magunkat az élbolyba. A 4659 darab eladott autóval a kis piacok közül csak Finnország, Szlovákia és Portugália előz meg bennünket. Szeptemberben 32,3 százalékkal teljesítettünk jobban (a legjobb százalékos növekedés az egész EU-ban!), éves szinten 4,3% a növekedés. 
A 27 tagországban csoportszinten továbbra is a VW-konszern vezet (szeptemberben 23,6% piaci részesedés, 5,4% növekedés; az év első kilenc hónapjában 24,8% piacrész, 3,4% csökkenés). 
A legkeresettebb önálló márka szeptemberben a Volkswagen volt (11,4% piacrész), a második helyen az Opel/Vauxhall áll, 7,5 százalékos piacrésszel, majd a Renault (6,2%), a BMW (5,9%) és a Peugeot (5,7%) következett. 
A múlt hónapban egyébként a Renault mutatta be a legnagyobb növekedést, a csoport 17 százalékkal bővítette értékesítését, míg a céghez tartozó Dacia eladásai 40 százalékkal emelkedtek. A legnagyobb szeptemberi visszaesés az Alfa Romeóé (-20 százalék), a Lancia/Chrysleré (-14,8 százalék) és a Hondáé (-13,7 százalék). 

Kommentek

  • menőmanó

    “Magyarország az EU mintaállama!”

    Jó, hogy kell a figyelemfelkeltő cím, meg miegymás, de ezt így durva leírni ha még autóeladásról is van szó, mert még a sok hülye általánosságban komolyan veszi. :)

    Magyarország jobban teljesít, mi? Szánalom a köbön!

  • Kempelen10.

    Téged bezzeg nem zavar, hogy miről szól a cikk, a lényeg, hogy belerúgj a hazánkba. Micsoda egy utolsó, aljas szar alak vagy.

  • mtbe

    79 % cégautó, ráadásul sok cég külföldi tulajdonban van, szóval nem meglepő az eredmény
    magánvásárló fogy persze máshol is

  • mtbe

    *itthon meg máshol is egyre kevesebb mármint

  • menőmanó

    Kempelen10.

    Hülye vagy mint a segg!
    Ha már a rúgást emlegeted a valagadat szívesen szétrúgnám. :)

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.