Magyarország az EU mintaállama!

Nálunk nőttek legtöbbet az eladások

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.16. 15.00

Éves szinten továbbra is mínuszban van Európa autópiaca, de legalább az ősz jól indult. Szeptemberi statisztikák és háromnegyed éves adatok az Európai Autógyártók Szövetségétől (ACEA).

Idén szeptemberben felszállt a tavalyi átok: miután 2012. kilencedik hónapjában tíz éve nem tapasztalt mélységbe zuhantak az eladások, idén 5,4 százalékkal több, 1 159 066 új gépkocsit értékesítettek a harminc nap alatt. Elbízni mégsem szabad magunkat, egyrészt, mert ez még mindig a második legrosszabb érték 2003 óta (akkor kezdte jegyezni az eladásokat az ACEA), másrészt mert idén szeptemberben eggyel több munkanap volt, mint tavaly, ami önmagában magyarázatot adhat a huszadával erősebb forgalomra. 

Az egész éves eddigi teljesítményt tekintve nincs különösebb okunk az optimizmusra. Az eddig eladott 9 000 629 autó 3,9 százalékkal kevesebb, mint amennyi tavaly az első három negyedévben a 27 tagországban gazdára talált. 
Az öt legnagyobb piacot tekintve egyedül Nagy-Britanniában látható növekedés; az évben eddig 10,8 százalékkal erősödtek az eladások a szigetországban. Spanyolország -1,6%-kal, Németország -6,0%-kal zárta az év háromnegyedét, az olasz piacon 8,3 százalékkal fogyott kevesebb autó, Franciaországban 8,5% volt a visszaesés. 
A teljes képet tekintve az égvilágon semmi jelentősége, de Magyarország továbbra is képes erősíteni – nem tudjuk, örüljünk-e annak, hogy a sereghajtók között felküzdöttük magunkat az élbolyba. A 4659 darab eladott autóval a kis piacok közül csak Finnország, Szlovákia és Portugália előz meg bennünket. Szeptemberben 32,3 százalékkal teljesítettünk jobban (a legjobb százalékos növekedés az egész EU-ban!), éves szinten 4,3% a növekedés. 
A 27 tagországban csoportszinten továbbra is a VW-konszern vezet (szeptemberben 23,6% piaci részesedés, 5,4% növekedés; az év első kilenc hónapjában 24,8% piacrész, 3,4% csökkenés). 
A legkeresettebb önálló márka szeptemberben a Volkswagen volt (11,4% piacrész), a második helyen az Opel/Vauxhall áll, 7,5 százalékos piacrésszel, majd a Renault (6,2%), a BMW (5,9%) és a Peugeot (5,7%) következett. 
A múlt hónapban egyébként a Renault mutatta be a legnagyobb növekedést, a csoport 17 százalékkal bővítette értékesítését, míg a céghez tartozó Dacia eladásai 40 százalékkal emelkedtek. A legnagyobb szeptemberi visszaesés az Alfa Romeóé (-20 százalék), a Lancia/Chrysleré (-14,8 százalék) és a Hondáé (-13,7 százalék). 

Kommentek

  • menőmanó

    “Magyarország az EU mintaállama!”

    Jó, hogy kell a figyelemfelkeltő cím, meg miegymás, de ezt így durva leírni ha még autóeladásról is van szó, mert még a sok hülye általánosságban komolyan veszi. :)

    Magyarország jobban teljesít, mi? Szánalom a köbön!

  • Kempelen10.

    Téged bezzeg nem zavar, hogy miről szól a cikk, a lényeg, hogy belerúgj a hazánkba. Micsoda egy utolsó, aljas szar alak vagy.

  • mtbe

    79 % cégautó, ráadásul sok cég külföldi tulajdonban van, szóval nem meglepő az eredmény
    magánvásárló fogy persze máshol is

  • mtbe

    *itthon meg máshol is egyre kevesebb mármint

  • menőmanó

    Kempelen10.

    Hülye vagy mint a segg!
    Ha már a rúgást emlegeted a valagadat szívesen szétrúgnám. :)

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

F1: Újsághirdetésben keresik Rosberg utódját

A Mercedes-csapat próbálja vicces oldaláról megfogni Nico Rosberg váratlan távozását: a világbajnok megüresedett pozíciójának betöltésére újsághirdetést adtak fel.

Hangosan felröhögött az autószerelő, ilyet még nem látott

A tulaj biztos nem röhögött ilyen jót, amikor közölték vele, hogy kuka a motor.

Oroszlánszívű Jaguar, kicsit molyrágta belsővel

Évek óta nem néztek meg annyira autót alattam, mint most ezt a hatalmas, kék Jaguart a 22-es felniken. Egyszerűen mindenki odavolt érte, fiatal-idős, férfi-nő, mindegy.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.