Csúcs-Chevy a Nürburgringen

Szupersportkocsikat körözött le

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.16. 21.15

Ha egy autógyártó azzal harangozza be egy új modelljét, igazából csak félreértés, hogy közútra kerülhetett, nem árt, ha állítását tényekkel képes alátámasztani. Mint most a Chevrolet a Camaro Z/28 esetében.

Brutális motorerő helyett szuperfinom futómű, mechanikus differenciálzár, bőségesen terhelhető fékek és minimális tömeg: a Camaro hamarosan piacra lépő sportverziója nem a plázák parkolójában, hanem zárt pályán szeretne bizonyítani. 
Teljesítményét eleinte nem is árulta el a Chevrolet (most már tudjuk: 505 LE, 652 Nm), azt viszont már kezdettől tudni lehetett, hogy 1,08 g-vel kanyarodik, és 1,5 g-vel fékez a Corvette C6 hétliteres, nyolchengeres motorjával szerelt sportoló. Most azt is megmutatták, hogy ez hogy néz ki a gyakorlatban. 
A fejlesztés végső tesztfázisában tíz órán át nyüstölték a Nürburgringen. Ennek során csaknem 1600 kilométert mentek a pályán – ez húsz kilométeres körrel számolva 80 körnek felel meg. Ezek mindegyikét nyolc percen belül futották, noha mások is voltak az aszfalton. 
Az alábbi videón az egyik ilyen próbálkozás (nyilván a legsikeresebb) látható. A mérnökök később a telemetriai adatokból kiszámolták, hogy száraz aszfalton akár hat másodperccel jobbat futhatott volna. De nem futott – viszont a 7 perc 37,47 másodperc így is több mint tiszteletre méltó teljesítmény: gyorsabb, mint az alapkivitelű Lexus LFA (7’38”), a Porsche 911 Carrera S (7’37,9″), a Lamborghini Murcielago LP640 (7’40”) vagy a Mercedes-Benz SLS AMG (7’40”).

Kommentek

  • Guevara

    Huh, engem meggyőzött. Szépen szól a motor és a vezető is nagyon jól csinálta amit csinált. Egyedül az zavaró kicsit hogy a váltó az utolsó fokozatban nagyon nagyot ejt, 7000-ről majdnem 5000-ig esik vissza a fordulat. Na, mindegy, szőrszálhasogatás ez nyilván, de azért üdítő dolog a sok európai és japán agyonautomatizált sportkocsi között egy “primitív” amerikai izomautót látni/hallani ami kb. ugyanolyan jól megy. Persze, lehet jönni azzal, hogy ehhez 7 liter lökettérfogat kell a jenkiknek. Erre azt mondom csak, hogy: who cares?

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavaly, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.