Csúcs-Chevy a Nürburgringen

Szupersportkocsikat körözött le

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.16. 21.15

Ha egy autógyártó azzal harangozza be egy új modelljét, igazából csak félreértés, hogy közútra kerülhetett, nem árt, ha állítását tényekkel képes alátámasztani. Mint most a Chevrolet a Camaro Z/28 esetében.

Brutális motorerő helyett szuperfinom futómű, mechanikus differenciálzár, bőségesen terhelhető fékek és minimális tömeg: a Camaro hamarosan piacra lépő sportverziója nem a plázák parkolójában, hanem zárt pályán szeretne bizonyítani. 
Teljesítményét eleinte nem is árulta el a Chevrolet (most már tudjuk: 505 LE, 652 Nm), azt viszont már kezdettől tudni lehetett, hogy 1,08 g-vel kanyarodik, és 1,5 g-vel fékez a Corvette C6 hétliteres, nyolchengeres motorjával szerelt sportoló. Most azt is megmutatták, hogy ez hogy néz ki a gyakorlatban. 
A fejlesztés végső tesztfázisában tíz órán át nyüstölték a Nürburgringen. Ennek során csaknem 1600 kilométert mentek a pályán – ez húsz kilométeres körrel számolva 80 körnek felel meg. Ezek mindegyikét nyolc percen belül futották, noha mások is voltak az aszfalton. 
Az alábbi videón az egyik ilyen próbálkozás (nyilván a legsikeresebb) látható. A mérnökök később a telemetriai adatokból kiszámolták, hogy száraz aszfalton akár hat másodperccel jobbat futhatott volna. De nem futott – viszont a 7 perc 37,47 másodperc így is több mint tiszteletre méltó teljesítmény: gyorsabb, mint az alapkivitelű Lexus LFA (7’38”), a Porsche 911 Carrera S (7’37,9″), a Lamborghini Murcielago LP640 (7’40”) vagy a Mercedes-Benz SLS AMG (7’40”).

Kommentek

  • Guevara

    Huh, engem meggyőzött. Szépen szól a motor és a vezető is nagyon jól csinálta amit csinált. Egyedül az zavaró kicsit hogy a váltó az utolsó fokozatban nagyon nagyot ejt, 7000-ről majdnem 5000-ig esik vissza a fordulat. Na, mindegy, szőrszálhasogatás ez nyilván, de azért üdítő dolog a sok európai és japán agyonautomatizált sportkocsi között egy “primitív” amerikai izomautót látni/hallani ami kb. ugyanolyan jól megy. Persze, lehet jönni azzal, hogy ehhez 7 liter lökettérfogat kell a jenkiknek. Erre azt mondom csak, hogy: who cares?

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.