Szabad jelzést kapott az Aston Martin terepjárója

Visszatér a Lagonda márka - de mikor?

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.15. 10.00

Az Aston Martin vezére ausztrál újságíróknak elmondta, meggyőződése szerint záros határidőn belül feltámasztják az egykori Lagonda márkát, amelynek első modellje minden bizonnyal egy szabadidőjármű lesz.

Gyakorlatilag bármilyen kategóriájú autó elképzelhető a Lagonda márkanév alatt, mondta az ausztrál Drive magazinnak adott interjújában Dr. Ulrich Bez, az Aston Martin igazgatója. Határidőt nem szabott maguknak, de optimistán nyilatkozott az egykori prémium autómárka visszatéréséről. 

Az eredetileg 1906-ban alapított, majd 1947-ben az Aston Martin által megvásárolt Lagonda márka utoljára 1993-ban adott életjelet önmagáról, amikor (Aston Martin Lagonda Vignale néven) tanulmányautóval jelentkeztek. 

Aston Martin Lagonda Concept 2009

Az Aston Martin almárkájaként kezelt Lagonda visszatérésének gondolatát először 2008-ban fogalmazta meg konkrétan a gyártó. A koncepció már akkor is egy szabadidőjármű felé mutatott: “Olyan piacokat céloznánk meg az új márkával és annak modelljeivel, ahol egy Aston Martint az évnek csupán néhány hónapjában tud használni tulajdonosa – mondjuk Oroszországot.” 
A gyár elvileg két és fél éve bejelentette, hogy visszahozza az élők sorába a Lagondát, ám azóta sem történt előrelépés az ügyben, pedig már akkor is kezdett porosodni az a tanulmányautó, amelyet egy Mercedes-Benz GL alapjaira húztak fel, még 2009-ben (képeinken). 
Bez szerint a szabadidőjármű után további modellek is elképzelhetők, elsősorban egy luxuslimuzin és egy középkategóriás szedán.

Aston Martin Lagonda Concept 2009

Kommentek

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.