Németország megfúrja az uniós CO2-célokat

Több ezer német munkahely múlhat a végső döntésen

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.15. 19.00

Kitartó lobbizással célt ért Németország: a tagállamok szakminiszterei hajlandóak újra napirendre venni az autóiparra vonatkozó, júniusban már megállapított, 2020-tól hatályos környezetvédelmi határérték kérdését

A dolgok jelenlegi állása szerint 2020-tól bármely autógyártó Európában forgalmazott típusainak súlyozott átlagos széndioxid-kibocsátása az idén júniusban elfogadott határozat értelmében nem haladhatja meg a 95 g/km határértéket. Ez hozzávetőlegesen négy literes átlagfogyasztást feltételezne. 

A kisautókat is értékesítő tömeggyártók méregdrága fejlesztésekkel alighanem képesek lesznek elérni ezt az értéket, a nagy luxusautókra, gyors és drága prémium gépkocsikra szakosodott vállalatok (mindenekelőtt a BMW és a Mercedes anyavállalata, a Daimler) majdnem biztos, hogy elmarad a kitűzött céltól. Ez bírságokat, korlátozásokat és végső soron rengeteg munkahely felszámolását jelentené, érvelt a német autógyártók szövetsége (VDA) Angela Merkelnek, és érvelt a kancellár asszony minden lehetséges brüsszeli fórumon. 
Most úgy tűnik, a németek lassú vize partot mosott: Berlin sikeresen maga mellé állított egy sor országot, akikkel azt szorgalmazzák, hogy a 95 grammos limitet csak négy évvel később, 2024-ben vezesse be az Unió. Az eredeti elképzelések szerint 2025-től már 78 g/km alatt kellene tartania az autóiparnak. 
Az EU környezetvédelmi miniszterei tegnap Luxemburgban találkoztak, és felhatalmazták Litvániát, hogy párbeszédet kezdeményezzen az Európai Parlamenttel, és kérvényezze a júniusi előzetes megállapodás módosítását. 

A Mercedes, a BMW bajban lehet, az Audit és a Porschét részben ellensúlyozza a VW-csoport többi márkája

“Minden oldalról hangsúlyoztuk, hogy ambiciózus környezetvédelmi célokra van szükség, ugyanakkor azt is kiemeltük, hogy bizonyos területeken a mostaninál nagyobb rugalmasságra lesz szükség” – nyilatkozta a találkozó után Peter Altmaier német környezetvédelmi miniszter, aki szerint heteken belül megszülethet a mindenki számára megnyugtató megoldás. 
Németország többek között Nagy-Britannia és Lengyelország támogatását élvezte, míg Belgium, valamint a kisautó-specialista márkáknak otthont adó Franciaország és Olaszország szerint nem kellene bolygatni a júniusban lefektetett elveket. A törvénytervezet hatályba léptetéséhez a tagállamok mellett a Parlament jóváhagyása is szükséges. A svéd környezetvédelmi miniszter abbéli aggályának is hangot adott, hogy a jövőre esedékes EP választások miatt a végső döntés akár 2015-ig is elhúzódhat. 
Az EU klímaváltozásért felelős bizottságának vezetője csalódottságának adott hangot, a környezetvédők szerint Németország önös érdekei miatt lehetetlenné teszi az Unió kőolaj-függőségének mérséklését célzó erőfeszítéseket. 
Egy brit tanácsadó iroda számításai szerint, amennyiben a 95 g/km határértéket a tervek szerint bevezetnék, azzal az Unió egésze évente 70 milliárd eurós (21 billió Ft) költséget takarítana meg, míg Németország üzemanyag-számlája kilencmilliárd euróval (2700 milliárd Ft) csökkenne. 
“Németország nem csak a környezetvédelmi célok elérését torpedózza meg, de az uniós polgárok üzemanyag-költségeit is magas szinten tartja, és hosszú távon rontja az EU autóiparának versenyképességét” – nyilatkozta egy szakértő.

Kommentek

  • PluginHibrid

    “Németország …, de az uniós polgárok üzemanyag-költségeit is magas szinten tartja”

    Tudtam, hogy benne van valakinek a keze hogy ennyi a brenya…

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.