Németország megfúrja az uniós CO2-célokat

Több ezer német munkahely múlhat a végső döntésen

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.15. 19.00

Kitartó lobbizással célt ért Németország: a tagállamok szakminiszterei hajlandóak újra napirendre venni az autóiparra vonatkozó, júniusban már megállapított, 2020-tól hatályos környezetvédelmi határérték kérdését

A dolgok jelenlegi állása szerint 2020-tól bármely autógyártó Európában forgalmazott típusainak súlyozott átlagos széndioxid-kibocsátása az idén júniusban elfogadott határozat értelmében nem haladhatja meg a 95 g/km határértéket. Ez hozzávetőlegesen négy literes átlagfogyasztást feltételezne. 

A kisautókat is értékesítő tömeggyártók méregdrága fejlesztésekkel alighanem képesek lesznek elérni ezt az értéket, a nagy luxusautókra, gyors és drága prémium gépkocsikra szakosodott vállalatok (mindenekelőtt a BMW és a Mercedes anyavállalata, a Daimler) majdnem biztos, hogy elmarad a kitűzött céltól. Ez bírságokat, korlátozásokat és végső soron rengeteg munkahely felszámolását jelentené, érvelt a német autógyártók szövetsége (VDA) Angela Merkelnek, és érvelt a kancellár asszony minden lehetséges brüsszeli fórumon. 
Most úgy tűnik, a németek lassú vize partot mosott: Berlin sikeresen maga mellé állított egy sor országot, akikkel azt szorgalmazzák, hogy a 95 grammos limitet csak négy évvel később, 2024-ben vezesse be az Unió. Az eredeti elképzelések szerint 2025-től már 78 g/km alatt kellene tartania az autóiparnak. 
Az EU környezetvédelmi miniszterei tegnap Luxemburgban találkoztak, és felhatalmazták Litvániát, hogy párbeszédet kezdeményezzen az Európai Parlamenttel, és kérvényezze a júniusi előzetes megállapodás módosítását. 

A Mercedes, a BMW bajban lehet, az Audit és a Porschét részben ellensúlyozza a VW-csoport többi márkája

“Minden oldalról hangsúlyoztuk, hogy ambiciózus környezetvédelmi célokra van szükség, ugyanakkor azt is kiemeltük, hogy bizonyos területeken a mostaninál nagyobb rugalmasságra lesz szükség” – nyilatkozta a találkozó után Peter Altmaier német környezetvédelmi miniszter, aki szerint heteken belül megszülethet a mindenki számára megnyugtató megoldás. 
Németország többek között Nagy-Britannia és Lengyelország támogatását élvezte, míg Belgium, valamint a kisautó-specialista márkáknak otthont adó Franciaország és Olaszország szerint nem kellene bolygatni a júniusban lefektetett elveket. A törvénytervezet hatályba léptetéséhez a tagállamok mellett a Parlament jóváhagyása is szükséges. A svéd környezetvédelmi miniszter abbéli aggályának is hangot adott, hogy a jövőre esedékes EP választások miatt a végső döntés akár 2015-ig is elhúzódhat. 
Az EU klímaváltozásért felelős bizottságának vezetője csalódottságának adott hangot, a környezetvédők szerint Németország önös érdekei miatt lehetetlenné teszi az Unió kőolaj-függőségének mérséklését célzó erőfeszítéseket. 
Egy brit tanácsadó iroda számításai szerint, amennyiben a 95 g/km határértéket a tervek szerint bevezetnék, azzal az Unió egésze évente 70 milliárd eurós (21 billió Ft) költséget takarítana meg, míg Németország üzemanyag-számlája kilencmilliárd euróval (2700 milliárd Ft) csökkenne. 
“Németország nem csak a környezetvédelmi célok elérését torpedózza meg, de az uniós polgárok üzemanyag-költségeit is magas szinten tartja, és hosszú távon rontja az EU autóiparának versenyképességét” – nyilatkozta egy szakértő.

Kommentek

  • PluginHibrid

    “Németország …, de az uniós polgárok üzemanyag-költségeit is magas szinten tartja”

    Tudtam, hogy benne van valakinek a keze hogy ennyi a brenya…

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.