Németország megfúrja az uniós CO2-célokat

Több ezer német munkahely múlhat a végső döntésen

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.15. 19.00

Kitartó lobbizással célt ért Németország: a tagállamok szakminiszterei hajlandóak újra napirendre venni az autóiparra vonatkozó, júniusban már megállapított, 2020-tól hatályos környezetvédelmi határérték kérdését

A dolgok jelenlegi állása szerint 2020-tól bármely autógyártó Európában forgalmazott típusainak súlyozott átlagos széndioxid-kibocsátása az idén júniusban elfogadott határozat értelmében nem haladhatja meg a 95 g/km határértéket. Ez hozzávetőlegesen négy literes átlagfogyasztást feltételezne. 

A kisautókat is értékesítő tömeggyártók méregdrága fejlesztésekkel alighanem képesek lesznek elérni ezt az értéket, a nagy luxusautókra, gyors és drága prémium gépkocsikra szakosodott vállalatok (mindenekelőtt a BMW és a Mercedes anyavállalata, a Daimler) majdnem biztos, hogy elmarad a kitűzött céltól. Ez bírságokat, korlátozásokat és végső soron rengeteg munkahely felszámolását jelentené, érvelt a német autógyártók szövetsége (VDA) Angela Merkelnek, és érvelt a kancellár asszony minden lehetséges brüsszeli fórumon. 
Most úgy tűnik, a németek lassú vize partot mosott: Berlin sikeresen maga mellé állított egy sor országot, akikkel azt szorgalmazzák, hogy a 95 grammos limitet csak négy évvel később, 2024-ben vezesse be az Unió. Az eredeti elképzelések szerint 2025-től már 78 g/km alatt kellene tartania az autóiparnak. 
Az EU környezetvédelmi miniszterei tegnap Luxemburgban találkoztak, és felhatalmazták Litvániát, hogy párbeszédet kezdeményezzen az Európai Parlamenttel, és kérvényezze a júniusi előzetes megállapodás módosítását. 

A Mercedes, a BMW bajban lehet, az Audit és a Porschét részben ellensúlyozza a VW-csoport többi márkája

“Minden oldalról hangsúlyoztuk, hogy ambiciózus környezetvédelmi célokra van szükség, ugyanakkor azt is kiemeltük, hogy bizonyos területeken a mostaninál nagyobb rugalmasságra lesz szükség” – nyilatkozta a találkozó után Peter Altmaier német környezetvédelmi miniszter, aki szerint heteken belül megszülethet a mindenki számára megnyugtató megoldás. 
Németország többek között Nagy-Britannia és Lengyelország támogatását élvezte, míg Belgium, valamint a kisautó-specialista márkáknak otthont adó Franciaország és Olaszország szerint nem kellene bolygatni a júniusban lefektetett elveket. A törvénytervezet hatályba léptetéséhez a tagállamok mellett a Parlament jóváhagyása is szükséges. A svéd környezetvédelmi miniszter abbéli aggályának is hangot adott, hogy a jövőre esedékes EP választások miatt a végső döntés akár 2015-ig is elhúzódhat. 
Az EU klímaváltozásért felelős bizottságának vezetője csalódottságának adott hangot, a környezetvédők szerint Németország önös érdekei miatt lehetetlenné teszi az Unió kőolaj-függőségének mérséklését célzó erőfeszítéseket. 
Egy brit tanácsadó iroda számításai szerint, amennyiben a 95 g/km határértéket a tervek szerint bevezetnék, azzal az Unió egésze évente 70 milliárd eurós (21 billió Ft) költséget takarítana meg, míg Németország üzemanyag-számlája kilencmilliárd euróval (2700 milliárd Ft) csökkenne. 
“Németország nem csak a környezetvédelmi célok elérését torpedózza meg, de az uniós polgárok üzemanyag-költségeit is magas szinten tartja, és hosszú távon rontja az EU autóiparának versenyképességét” – nyilatkozta egy szakértő.

Kommentek

  • PluginHibrid

    “Németország …, de az uniós polgárok üzemanyag-költségeit is magas szinten tartja”

    Tudtam, hogy benne van valakinek a keze hogy ennyi a brenya…

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.