Célba értek a hibrid zarándokok

53 napon, 13 országon át Range Roverrel

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.15. 17.00

16850 kilométert tett meg érdemi meghibásodás nélkül a Range Rover hibrid expedíciója. Az angliai gyártól az anyacég indiai központjáig tartott a kaland

Nem könnyű Land Rovernek lenni: évről évre bizonyítaniuk kell, hogy bárkit fél kézzel lepipálnak a műfajban. Persze az is lehet, hogy nem a versenyszellem hajtja a solihulli fiúkat, hanem egyszerűen megszállottak, és muszáj menniük, hívja őket a vadon 

Miután tavaly az egymilliomodik legyártott Discovery örömére utaztak el Pekingig, hazánkat is érintve, idén a dízel-elektromos hibrid hajtáslánc bevezetése adott apropót arra, hogy extrém túrába fogjanak. 
Kísérő kocsik gyűrűjében három hibrid Range Rover indult útnak még augusztus végén, hogy 5300 méteres tengerszint feletti magasságot elérő hágókat, 43°C-os sivatagokat és nem mellékesen az ókori Selyemút egy jelentős szakaszát megjárva, európaiak által még nem tapodott területeken át végül eljussanak Mumbaiba, annak a Tata Motorsnak a központjába, amely számolatlanul önti a milliárdokat a márkába, hogy az ismét régi fényében ragyoghasson. 
A hibrid terepjárók kiválóan bírták a gyűrődést. A közel 17 ezer kilométeres úton nem az autók megbízhatóságát vizsgálták, hanem a hajtáslánc finomhangolását csiszolgatták – több mint 300 GB-nyi adatot rögzítettek a csapattal tartó mérnökök. A kíméletlen út persze nem kímélte az autókat: a három hibrid és négy hagyományos hajtású autó összesen tizenöt defektet szedett össze, a kátyúkban elveszítettek négy felnit, és négy szélvédő repedt be a kavicsoktól – állítólag ennyi volt az egész, ami ha igaz, lenyűgöző képességeket és megbízhatóságot jelent. 
Az átlagfogyasztás 7,6-7,8 liter körül alakult százon, ami brutálisan kedvező érték egy túlterhelt, málhával szétzilált aerodinamikájú autótól, főleg hogy főleg nem aszfalton haladtak.
Az expedíció során készült filmfelvételekből egyelőre egy rövid, hangulatos ízelítőt vágtak össze nekünk: akinek ennek láttán nem támad mehetnékje, az sürgősen vizsgáltassa ki magát orvosával.
További képek a Galériában!

Kommentek

  • Guillotine

    ÓÓÓó Én mennék de sosem hívnak! :D

    Bizony nagyon megbízhatatlan autók ezek…;)
    én is tapsztalom minden nap!
    Kiváncsi lennék a konkurencia miért nem szervez ilyen expedíciókat ?!

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.