Nyakigláb, málészáj

Kormányról emeli magát a Lorinser GL-osztály

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.14. 11.00

Tolakodó optikai csomaggal és igényes futómű-tuninggal közeledik a német Lorinser következő alkotása. Teljesítménynövelésről nem szólnak a hírek, de nincsenek illúzióink.

A Lorinser soha nem visszafogott átalakításairól volt híres. Az alapvetően Mercedes-centrikus, de alkalomadtán bármire kapható műhely tavalyi mutatványa után, amikor 805 lóerős S-osztályukkal már kívülről feszegették az ésszerűség határait, most egy új termékkel készülnek színre lépni. 

A GL-osztály tuningja eredetileg augusztusban lett volna esedékes, de az autóval, sőt, az alapvető információkkal is késik a Lorinser. 
Sebaj, legalább a képek megvannak, bár szemből meg nem mondanánk, hogy egy GL, sőt, hogy egy Mercedes van a fotókon: a hatalmasra tátott száj inkább idézi a Dodge platós teherautóinak a világát; a fényszóróba integrált LED-es irányjelzőcsík árulja el csupán, hogy stuttgarti alapból dolgoztak a mesterek. 
Az aktuális GL-osztály már kora tavasszal felkerült a Lorinser palettájára; akkor két gigantikus felnit kínált hozzá a stúdió, 21, illetve 22 colos méretben. Ezek most sem hiányoznak a csomagból, ám kiegészültek az imént említett, marcona első lökhárítóval, a fékhűtő nyílásokkal tagolt kerékívekkel, a diffúzorral integrált hátsó lökhárítóval és a hátsó szélvédőt keretező, árnyékolónak is beillő légterelővel. 
A tenyérnyi krómtálban végződő dupla kipufogó és a bőségesen alkalmazott rozsdamentes acél feltűnő, mégsem ezek adják a Lorinser GL lényegét, hanem az adaptív légrugózás, amely egyrészt egészen közel ülteti az aszfalthoz a nehéz terepjárót, másrészt – nehogy már a középkonzolon kelljen kotorászni – a hasmagasság a multifunkciós kormánykeréken elhelyezett gombokkal szabályozható.

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.