Mocsári szörnyeteg a szomszédból

Ghe-o Rescue

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.14. 09.00

Vajon mire lehet képes egy terepjáró, amely mellett eltörpül egy Hummer H1? Fejlesztői, a romániai Ghe-o Motors reményei szerint mindenre és bármire, hiszen extrém mentőjárműnek tervezték a behemótot.

Milyen csalóka a látvány: az alábbi filmen egészen az utolsó filmkockákig normális terepjáró méretűnek hat a Ghe-o Rescue, csupán a Humvee mellé állva látszik, a valóságban mekkora is a jószág. 
Az 5,2 méteres karosszériahosszal még nem is volna baj, ám a mentési feladatokra tervezett jármű a gyári specifikációk szerint 2,7 méter széles és 2,39 méter magas, menetkész tömege 3,2 tonna, de mintha erről nem venne tudomást, olyan könnyedén mozog a legkeményebb terepen is. 
A Rescue természetesen számtalan kivitelben gyártható, a tizenegy személyes csapatszállító/evakuáló felépítménytől a 620 literes víztartállyal szerelt tűzoltójárművön át a lánctalpas, hótaposó vagy úszógumis mocsárjáró verziókig – és igen, kívánságra alighanem a Balaton jegére is fel tudják készíteni a gigászt.
A függőleges oldalfalaival és hullámtörő orrával teljesen egyedi, a maga módján harmonikus megjelenésű Ghe-O Rescue természetesen összkerékhajtású, minden differenciálműve zárható, hajtásáról pedig igény szerint benzines (340-550 LE) vagy dízelmotorok (218-304 LE) gondoskodhatnak, katonai kivitelben az elektromágneses árnyékolás és a teljes vízszigetelés is megoldható.

A film nyitóképeiről, meg úgy általában az egész járműről a BBC egykori ismeretterjesztő sorozatának, a Föld urainak (Walking with Dinosaurs) az alábbi jelenete ugrott be, és nem a mohán békésen csordogáló esővízre gondolok…
Visszatérve a Ghe-O Motorshoz, a bukaresti vállalkozás parancsnoki és hobbijárműveket is fejleszt, mint az az alábbi filmből kiderül:
 

Kommentek

F1: Az FIA üzent a csapatoknak, érik a botrány

A Nemzetközi Automobil Szövetség megüzente a Forma-1-es csapatoknak, hogy a vitatott futóműkonstrukciók megváltoztatására kényszerítheti őket.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

F1: Videón, ahogy rögtön kicsúszott az újonc

Lance Strollt nem törte össze, hogy az első tesztnapján rögtön hibázott a Williamsszel. Elveszett egy egész nap.

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Újabb női tesztpilóta a Forma-1-ben

A svájci Sauber-csapat a kolumbiai GP3-versenyzőnőt, Tatiana Calderont igazolta fejlesztőpilótaként.

F1: Nézd meg mozgásban az összes idei autót!

Hétfőn elkezdődött az előszezoni tesztelés Barcelonában, az összes F1 csapat 2017-es autója bemutatkozott már pályán.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.