BMW 4-es Cabriolet – részletes előzetes

Bőséges aperitif a novemberi premier előtt

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.13. 09.00

Nem várja meg a másfél hónap múlva esedékes világpremiert a BMW 4 Cabriolet részleteinek bemutatásával a gyár. Az új modell az előd koncepcióját követi, minden részletében továbbfejlesztve.

A véletlen kiszivárgás után hivatalosan is bemutatkozott a BMW 4-es Cabriolet, azaz a márka középkategóriás kétajtós modelljének lenyitható keménytetős változata. A négyhengeres motorokkal 1680, a hathengeres benzinessel 1740 kg saját tömegű autó 4,64 méter hosszú, közegellenállási együtthatója kiviteltől függően 0,28-0,31. 

BMW 4-es Cabriolet – részletes előzetes 1
A hatfokozatú kézi vagy kormányról is kapcsolható automata sebességváltóval szerelt modellek a fogyasztáscsökkentő és vezetéstámogató rendszerek széles skáláját kínálják; utóbbiak között megemlítendő a színes head-up display, a gyalogosgázolás veszélyére figyelmeztető Driving Assistant Plus, a szembejövők vakítását megelőző funkcióval szerelt LED-fényszóró (High Beam Assistant), az éberség-érzékelő (Attentiveness Assistant) vagy az immár araszolni is képes (Stop & Go) adaptív tempomat. 

Rezgéscsillapító tetőszigetelés, belső világítás, az elődmodellhez képest érdemben megnövelt fejtér elöl és hátul

Bevezetésekor három motorral kapható a 4-es Cabriolet, mindegyiknél alapfelszerelés a start-stop. A hathengeres 435i Cabrio teljesítménye 306 LE, forgatónyomatéka 400 Nm. A modell átlagfogyasztása 8,1 (automata váltóval 7,5) liter/100 km, százra 5,6 (5,5) mp alatt gyorsul, a végsebesség 250 km/óra. A 428i kétliteres benzinmotorja 245 lóerős, 350 Nm nyomatékú; az átlagfogyasztás 6,8 (6,6) l/100 km, a gyorsulás mindkét váltóval 6,4 másodperc, a végsebesség 250 km/óra. 
BMW 4-es Cabriolet – részletes előzetes 2
A jelenlegi egyetlen dízel a kétliteres, 184 lóerős 420d. A motor 380 Nm nyomatéka 8,2 másodperces 0-100 km/óra gyorsulást tesz lehetővé, a végsebesség 235 (automata váltóval 228) km/óra, az átlagfogyasztás 5,1 (4,8) liter.

Lenyitott tetővel 220, alaphelyzetben 370 literes a csomagtartó

BMW 4-es Cabriolet – részletes előzetes 3
Minden motorhoz rendelhető az opciós nyolcfokozatú automata, ami vitorlázni is tud, azaz tolóüzemben szabadonfutásra képes. Összkerékhajtás nincs.

Air Curtain és Air Breather

Alapfelszerelés az összecsukott tetőelemeket megemelő, a csomagtartóhoz való hozzáférést megkönnyítő rakodássegítő funkció

Megmaradt az 50:50 arányú tömegelosztás

Fejtér-fűtéssel is rendelhetők a vadonatúj fejlesztésű, integrált biztonsági övvel szerelt, alapkivitelben motoros állítású ülések

BMW 4-es Cabriolet – részletes előzetes 5
További képek, egyéb színkombinációk és M-csomagos durvulás az alternatív képtárban.
BMW

Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.