Nem lesznek elég olcsók a kínai autók?

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.10.12. 09.00

30 százalékkal kellene olcsóbbnak lennie a kínai autóknak, hogy a meglévő márkáktól számottevő arányban vegyenek el vevőket – véli az újautó-kereskedelmi szakmai szövetség.

Nemrég Lencsés Csaba nagyon érdekes cikkben járta körül, hogy mi lesz itthon a kínai autókkal és mi lett azokkal a cégekkel, amelyek megpróbálkoztak kínai autómárkák forgalmazásával. Van is több kínai gyártó, amely bejönne Magyarországra, de kereskedőhálózat híján egyetlen autót sem lehet eladni. Ezért megkérdeztük a GÉMOSZ (Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetsége) elnökségét, hogy a márkakereskedések oldaláról mivel jár egy kínai márka felvétele. Az alábbiakban az autókereskedelmi szakmai szövetség állásfoglalását olvashatják.

Mekkora befektetés egy új márkát felvenni a meglévők mellé?

A gyártói, importőri elvárások okán viszonylag alacsony az esélye annak, hogy meglévő bemutatóteremben – a korábban forgalmazott márka mellett – másik márka értékesítése megindulhasson. Van erre példa Európa-szerte, de ezt Magyarországon nem engedték meg az importőrök. A saját, meglévő felépített új szalon esetén – átlagos elvárást feltételezve, és a járulékos költségeket is számítva – nagyjából 100-150 milliós nagyságrendről beszélhetünk. (Szigorúan csak a bemutatótermet, és annak installációját tekintve, a márkaszerviz felszerelését nem.) A presztízsmárkák esetében ez a szám exponenciálisan növekedhet. Kisebb presztízsű márkák esetében viszont csökkenhet, ami a méretekkel, színvonallal kapcsolatos alacsonyabb elvárásoknak köszönhető.

A leadképen egy BAIC C70, kisfiúval a Brilliance H330 látható

Mely kereskedések nyithatnak először a kínai autók felé? Japán vagy dél-koreai márka mellé könnyebb kínait felvenni, mint európai gyártmányokkal dolgozva?

Ezt elsősorban az adott cég üzlet- és kereskedelempolitikája határozza meg, ebben nem érzünk érdemi különbséget európai és távol-keleti gyártók között.
 
Kik vennének kínai autót hazánkban?

Megjelenésükkor – a piac árérzékenysége miatt – feltételezhetően inkább a magánvásárlók fogadnák el alternatívaként a kínai autókat. Ám a technikai/technológiai/minőségi színvonal, illetve a kínai termékekkel kapcsolatos előítéletek feltételezhetően a privát szférában is éreztetik majd hatásukat.
 

A kínai gyártók is tudnak ötcsillagos autót csinálni, legalábbis a Qoros 3 Sedan már elérte ezt a minősítést. De európai színvonalú biztonsággal és kipufogógáz-tisztítással az autók ára is megugrik

Mennyivel kellene olcsóbban adnia hasonló kategóriájú autót egy kínai márkának, hogy a vevőket meggyőzze?

Hasonló kategóriájú, felszereltségű autó esetében mintegy 30 százalékos árdifferencia segítheti elő a kínai autók bevezetését. A szigorú EU-standardoknak is köszönhetően kérdéses, hogy a jobb minőségű kínai gyártmányok esetében ez elérhető-e. 2013. január 1-jétől az Európai Unió területén csak megfelelő gyalogosvédelemmel és 5 csillagos törésteszttel bíró járművek állíthatók forgalomba. (Csekély darabszám esetén a gyártó kérhet derogációt, azaz kivételes elbánást és egyedi forgalomba helyezési eljárással rendszámozhat nem ötcsillagos autókat, de volument ezzel a módszerrel nem lehet értékesíteni – mondta ennek kapcsán lapunknak Gablini Gábor, a GÉMOSZ elnöke.)

A válaszokat olvasva érzésünk szerint kevés márkakereskedőben buzog majd a vágy, hogy kínai autók értékesítésébe invesztáljon, a jelenleg havi 1000-1500 autót vásárló magánszemélyre alapozva.

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.