Nem lesznek elég olcsók a kínai autók?

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.10.12. 09.00

30 százalékkal kellene olcsóbbnak lennie a kínai autóknak, hogy a meglévő márkáktól számottevő arányban vegyenek el vevőket – véli az újautó-kereskedelmi szakmai szövetség.

Nemrég Lencsés Csaba nagyon érdekes cikkben járta körül, hogy mi lesz itthon a kínai autókkal és mi lett azokkal a cégekkel, amelyek megpróbálkoztak kínai autómárkák forgalmazásával. Van is több kínai gyártó, amely bejönne Magyarországra, de kereskedőhálózat híján egyetlen autót sem lehet eladni. Ezért megkérdeztük a GÉMOSZ (Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetsége) elnökségét, hogy a márkakereskedések oldaláról mivel jár egy kínai márka felvétele. Az alábbiakban az autókereskedelmi szakmai szövetség állásfoglalását olvashatják.

Mekkora befektetés egy új márkát felvenni a meglévők mellé?

A gyártói, importőri elvárások okán viszonylag alacsony az esélye annak, hogy meglévő bemutatóteremben – a korábban forgalmazott márka mellett – másik márka értékesítése megindulhasson. Van erre példa Európa-szerte, de ezt Magyarországon nem engedték meg az importőrök. A saját, meglévő felépített új szalon esetén – átlagos elvárást feltételezve, és a járulékos költségeket is számítva – nagyjából 100-150 milliós nagyságrendről beszélhetünk. (Szigorúan csak a bemutatótermet, és annak installációját tekintve, a márkaszerviz felszerelését nem.) A presztízsmárkák esetében ez a szám exponenciálisan növekedhet. Kisebb presztízsű márkák esetében viszont csökkenhet, ami a méretekkel, színvonallal kapcsolatos alacsonyabb elvárásoknak köszönhető.

A leadképen egy BAIC C70, kisfiúval a Brilliance H330 látható

Mely kereskedések nyithatnak először a kínai autók felé? Japán vagy dél-koreai márka mellé könnyebb kínait felvenni, mint európai gyártmányokkal dolgozva?

Ezt elsősorban az adott cég üzlet- és kereskedelempolitikája határozza meg, ebben nem érzünk érdemi különbséget európai és távol-keleti gyártók között.
 
Kik vennének kínai autót hazánkban?

Megjelenésükkor – a piac árérzékenysége miatt – feltételezhetően inkább a magánvásárlók fogadnák el alternatívaként a kínai autókat. Ám a technikai/technológiai/minőségi színvonal, illetve a kínai termékekkel kapcsolatos előítéletek feltételezhetően a privát szférában is éreztetik majd hatásukat.
 

A kínai gyártók is tudnak ötcsillagos autót csinálni, legalábbis a Qoros 3 Sedan már elérte ezt a minősítést. De európai színvonalú biztonsággal és kipufogógáz-tisztítással az autók ára is megugrik

Mennyivel kellene olcsóbban adnia hasonló kategóriájú autót egy kínai márkának, hogy a vevőket meggyőzze?

Hasonló kategóriájú, felszereltségű autó esetében mintegy 30 százalékos árdifferencia segítheti elő a kínai autók bevezetését. A szigorú EU-standardoknak is köszönhetően kérdéses, hogy a jobb minőségű kínai gyártmányok esetében ez elérhető-e. 2013. január 1-jétől az Európai Unió területén csak megfelelő gyalogosvédelemmel és 5 csillagos törésteszttel bíró járművek állíthatók forgalomba. (Csekély darabszám esetén a gyártó kérhet derogációt, azaz kivételes elbánást és egyedi forgalomba helyezési eljárással rendszámozhat nem ötcsillagos autókat, de volument ezzel a módszerrel nem lehet értékesíteni – mondta ennek kapcsán lapunknak Gablini Gábor, a GÉMOSZ elnöke.)

A válaszokat olvasva érzésünk szerint kevés márkakereskedőben buzog majd a vágy, hogy kínai autók értékesítésébe invesztáljon, a jelenleg havi 1000-1500 autót vásárló magánszemélyre alapozva.

Kommentek

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.