Ökomotorral a világcsúcsra

Ford EcoBoost V6 rekordok

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.11. 16.00

Vadonatúj versenyautót fejlesztett a két összevont szériából megszületett új észak-amerikai versenysorozatra, a Tudorra a Ford. Autójuk a héten több sebességi rekordot is megdöntött a legendás daytonai pályán.

Ha azt mondjuk, EcoBoost, az európai embernek a Ford kis lökettérfogatú benzinmotorjai, esetleg az Év Motorja díj ugranak be – már ha egyáltalán mond neki valamit a kifejezés. Az American Le Mans és a Grand Am versenysorozatok összemosásából létrehozott Tudor United SportsCar Championship szériában persze nem egyliteres, háromhengeres turbómotorral indul a márka, igaz, a hatalmas V8-asokkal szemben az EcoBoost V6 ugyanolyan törpojácának hathat, amíg be nem bizonyítja igazát. 

Hát most bebizonyította. 
Az előzetes tervek szerint a csapat szerdán felvonult a Daytona Speedwayen, hogy megdöntse a Bill Elliot által még 1987-ben felállított, azóta érinthetetlen sebességi rekordot: az akkori 338,55 km/óra helyett 358,84 km/órával haladt át a célvonalon a viszonylag apró motorral szerelt autó. 
Ez azonban még csak a kezdet volt: a fiatal Colin Braun irányításával a Michael Shank Racing prototípusa két FIA világcsúcsot is megfutott: minden eddiginél gyorsabban futotta az állórajtos 10 kilométert (325,80 km/óra), illetve 10 mérföldet (16,09 km; 337,99 km/óra). 
A rekorddöntés persze optimális körülmények között, üres aszfalton történt, míg jövőre két prototípus és három GT géposztályt engednek egyszerre a körpályára a szervezők, hogy győzzön a jobbik – ilyen sebességekre nem számíthatunk tehát, és egészen másfajta kihívások várnak az autóra, de ha baj lett volna a Ford-csapat önbizalmával, a tripla rekord után alighanem elszállt minden aggályuk.

Kommentek

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

F1: Wehrlein készen áll, hogy beüljön a Mercibe

A Mercedes neveltje, Pascal Wehrlein úgy gondolja, készen áll a kihívásra, ha Toto Wolffék úgy döntenek, vele pótolják a visszavonuló Nico Rosberget.

F1: Vettel nem készül a Mercedeshez

Sebastian Vettel azt mondja, nem pályázik Nico Rosberg megüresedett mercedeses ülésére, neki a Ferrarinál van dolga 2017-ben is.

Minden évben jön egy-egy elektromos Mercedes

Felső fokozatba kapcsol a Mercedes-Benz villanyautó-projektje: kilenc éven belül tíz vadonatúj elektromos modellnek kell piacra kerülnie.

F1: A Mercedes-főnök nem hajt Alonsóra, Vettelre

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azt mondja, nem igazán szeretné elcsalni Sebastian Vettelt a Ferraritól vagy Fernando Alonsót a McLarentől Nico Rosberg helyére. Kimi Räikkönen nincs a képben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.