Ha azt mondjuk, EcoBoost, az európai embernek a Ford kis lökettérfogatú benzinmotorjai, esetleg az Év Motorja díj ugranak be – már ha egyáltalán mond neki valamit a kifejezés. Az American Le Mans és a Grand Am versenysorozatok összemosásából létrehozott Tudor United SportsCar Championship szériában persze nem egyliteres, háromhengeres turbómotorral indul a márka, igaz, a hatalmas V8-asokkal szemben az EcoBoost V6 ugyanolyan törpojácának hathat, amíg be nem bizonyítja igazát. 

Hát most bebizonyította. 
Az előzetes tervek szerint a csapat szerdán felvonult a Daytona Speedwayen, hogy megdöntse a Bill Elliot által még 1987-ben felállított, azóta érinthetetlen sebességi rekordot: az akkori 338,55 km/óra helyett 358,84 km/órával haladt át a célvonalon a viszonylag apró motorral szerelt autó. 
Ez azonban még csak a kezdet volt: a fiatal Colin Braun irányításával a Michael Shank Racing prototípusa két FIA világcsúcsot is megfutott: minden eddiginél gyorsabban futotta az állórajtos 10 kilométert (325,80 km/óra), illetve 10 mérföldet (16,09 km; 337,99 km/óra). 
A rekorddöntés persze optimális körülmények között, üres aszfalton történt, míg jövőre két prototípus és három GT géposztályt engednek egyszerre a körpályára a szervezők, hogy győzzön a jobbik – ilyen sebességekre nem számíthatunk tehát, és egészen másfajta kihívások várnak az autóra, de ha baj lett volna a Ford-csapat önbizalmával, a tripla rekord után alighanem elszállt minden aggályuk.