MINI: Segít, mint a nagyok

Tele lesz hárombetűs vezetőtámogató technológiákkal

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.11. 14.30

Felnőtt, új szolgáltatásokkal érkezik néhány héten belül a vadonatúj MINI. Előzetesként ezekből bocsátott néhányat közszemlére a gyártó.

Furcsa, amikor egy autógyár idegen tollakkal ékeskedik, ám ebben az esetben érthető, hiszen a BMW almárkájaként a Mini alárendelt, ám egyben privilegizált helyzetben is van, hiszen az anyavállalat fejlesztéseiből és tapasztalataiból építheti fel saját vezetőtámogató struktúráját. Mint arra a sajtóanyag emlékeztet, a BMW annak idején elsőként alkalmazott radaros távolság-ellenőrző figyelmeztető rendszert (1972), külső hőmérsékleti kijelzővel felszerelt fedélzeti számítógépet (1980), teljesen integrált, európai fejlesztésű navigációs rendszert (1994) vagy vészhívó rendszert (1997). 

Így kaphatott például a MINI head-up displayt, azaz a legfontosabb menetadatokat a vezető látómezejébe kivetítő, a gyakorlatban fontos és hatékony biztonsági és kényelmi funkciónak bizonyuló berendezést. 
Szintén a nagy testvér nívóját képviseli az ütközés veszélyét észlelő, a keresztező gyalogosra figyelmeztető, kis sebesség mellett (akár 60 km/óráig) automatikus fékezésre képes rendszer. 
Az új MINI tolatókamerát és automata parkolórobotot egyaránt kínál; utóbbi kikapcsolt állapotában is figyeli, hogy elhalad-e megfelelő méretű parkolóhely mellett az autós, így javítva az észlelés és a sikeres parkolás esélyét. 
Ugyanakkor ne gondoljuk, hogy a MINI fedélzetén bemutatkozó technológiák nem hordoznak forradalmi újdonságokat. A sebességi korlátozásokat felismerő kamerás rendszer ugyan ma már nem számít újdonságnak, a MINI azonban ezt a környezeti körülmények aktív észlelésével társította, és azok függvényében küld csak riasztást a vezetőnek. 
Ha például az út mentén elhelyezett korlátozó tábla csak sötétedés után vagy nedves aszfalton érvényes, nappal, illetve az esőérzékelő negatív visszajelzése esetén csendben maradt a rendszer. A sebességi korlátozások mellett az előzni tilos jelzést is felismeri és megjeleníti a MINI; ráadásul a jelzésekre azt követően is emlékszik, ha egy útszakaszon félreállunk tankolni vagy felfrissíteni magunkat. 
Az adaptív távolságtartó automata a szokásos radar helyett kamerás észlelésen alapul; ez a fejlesztők szerint pontosabban képes felmérni az egy helyben álló akadályokat, illetve a keresztirányú mozgást végző (pl. sávot váltó) járműveket. 
Szintén kamera segíti az automatikus távolsági fény vezérlését: a szembejövők reflektorát egy, az azonos irányban haladók zárófényét fél kilométer távolságból észleli, és országúti sebességnél igény szerint le, majd újra felkapcsolja a reflektort. 

Kommentek

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.