MINI: Segít, mint a nagyok

Tele lesz hárombetűs vezetőtámogató technológiákkal

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.11. 14.30

Felnőtt, új szolgáltatásokkal érkezik néhány héten belül a vadonatúj MINI. Előzetesként ezekből bocsátott néhányat közszemlére a gyártó.

Furcsa, amikor egy autógyár idegen tollakkal ékeskedik, ám ebben az esetben érthető, hiszen a BMW almárkájaként a Mini alárendelt, ám egyben privilegizált helyzetben is van, hiszen az anyavállalat fejlesztéseiből és tapasztalataiból építheti fel saját vezetőtámogató struktúráját. Mint arra a sajtóanyag emlékeztet, a BMW annak idején elsőként alkalmazott radaros távolság-ellenőrző figyelmeztető rendszert (1972), külső hőmérsékleti kijelzővel felszerelt fedélzeti számítógépet (1980), teljesen integrált, európai fejlesztésű navigációs rendszert (1994) vagy vészhívó rendszert (1997). 

Így kaphatott például a MINI head-up displayt, azaz a legfontosabb menetadatokat a vezető látómezejébe kivetítő, a gyakorlatban fontos és hatékony biztonsági és kényelmi funkciónak bizonyuló berendezést. 
Szintén a nagy testvér nívóját képviseli az ütközés veszélyét észlelő, a keresztező gyalogosra figyelmeztető, kis sebesség mellett (akár 60 km/óráig) automatikus fékezésre képes rendszer. 
Az új MINI tolatókamerát és automata parkolórobotot egyaránt kínál; utóbbi kikapcsolt állapotában is figyeli, hogy elhalad-e megfelelő méretű parkolóhely mellett az autós, így javítva az észlelés és a sikeres parkolás esélyét. 
Ugyanakkor ne gondoljuk, hogy a MINI fedélzetén bemutatkozó technológiák nem hordoznak forradalmi újdonságokat. A sebességi korlátozásokat felismerő kamerás rendszer ugyan ma már nem számít újdonságnak, a MINI azonban ezt a környezeti körülmények aktív észlelésével társította, és azok függvényében küld csak riasztást a vezetőnek. 
Ha például az út mentén elhelyezett korlátozó tábla csak sötétedés után vagy nedves aszfalton érvényes, nappal, illetve az esőérzékelő negatív visszajelzése esetén csendben maradt a rendszer. A sebességi korlátozások mellett az előzni tilos jelzést is felismeri és megjeleníti a MINI; ráadásul a jelzésekre azt követően is emlékszik, ha egy útszakaszon félreállunk tankolni vagy felfrissíteni magunkat. 
Az adaptív távolságtartó automata a szokásos radar helyett kamerás észlelésen alapul; ez a fejlesztők szerint pontosabban képes felmérni az egy helyben álló akadályokat, illetve a keresztirányú mozgást végző (pl. sávot váltó) járműveket. 
Szintén kamera segíti az automatikus távolsági fény vezérlését: a szembejövők reflektorát egy, az azonos irányban haladók zárófényét fél kilométer távolságból észleli, és országúti sebességnél igény szerint le, majd újra felkapcsolja a reflektort. 

Kommentek

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-s idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.