MINI: Segít, mint a nagyok

Tele lesz hárombetűs vezetőtámogató technológiákkal

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.11. 14.30

Felnőtt, új szolgáltatásokkal érkezik néhány héten belül a vadonatúj MINI. Előzetesként ezekből bocsátott néhányat közszemlére a gyártó.

Furcsa, amikor egy autógyár idegen tollakkal ékeskedik, ám ebben az esetben érthető, hiszen a BMW almárkájaként a Mini alárendelt, ám egyben privilegizált helyzetben is van, hiszen az anyavállalat fejlesztéseiből és tapasztalataiból építheti fel saját vezetőtámogató struktúráját. Mint arra a sajtóanyag emlékeztet, a BMW annak idején elsőként alkalmazott radaros távolság-ellenőrző figyelmeztető rendszert (1972), külső hőmérsékleti kijelzővel felszerelt fedélzeti számítógépet (1980), teljesen integrált, európai fejlesztésű navigációs rendszert (1994) vagy vészhívó rendszert (1997). 

Így kaphatott például a MINI head-up displayt, azaz a legfontosabb menetadatokat a vezető látómezejébe kivetítő, a gyakorlatban fontos és hatékony biztonsági és kényelmi funkciónak bizonyuló berendezést. 
Szintén a nagy testvér nívóját képviseli az ütközés veszélyét észlelő, a keresztező gyalogosra figyelmeztető, kis sebesség mellett (akár 60 km/óráig) automatikus fékezésre képes rendszer. 
Az új MINI tolatókamerát és automata parkolórobotot egyaránt kínál; utóbbi kikapcsolt állapotában is figyeli, hogy elhalad-e megfelelő méretű parkolóhely mellett az autós, így javítva az észlelés és a sikeres parkolás esélyét. 
Ugyanakkor ne gondoljuk, hogy a MINI fedélzetén bemutatkozó technológiák nem hordoznak forradalmi újdonságokat. A sebességi korlátozásokat felismerő kamerás rendszer ugyan ma már nem számít újdonságnak, a MINI azonban ezt a környezeti körülmények aktív észlelésével társította, és azok függvényében küld csak riasztást a vezetőnek. 
Ha például az út mentén elhelyezett korlátozó tábla csak sötétedés után vagy nedves aszfalton érvényes, nappal, illetve az esőérzékelő negatív visszajelzése esetén csendben maradt a rendszer. A sebességi korlátozások mellett az előzni tilos jelzést is felismeri és megjeleníti a MINI; ráadásul a jelzésekre azt követően is emlékszik, ha egy útszakaszon félreállunk tankolni vagy felfrissíteni magunkat. 
Az adaptív távolságtartó automata a szokásos radar helyett kamerás észlelésen alapul; ez a fejlesztők szerint pontosabban képes felmérni az egy helyben álló akadályokat, illetve a keresztirányú mozgást végző (pl. sávot váltó) járműveket. 
Szintén kamera segíti az automatikus távolsági fény vezérlését: a szembejövők reflektorát egy, az azonos irányban haladók zárófényét fél kilométer távolságból észleli, és országúti sebességnél igény szerint le, majd újra felkapcsolja a reflektort. 

Kommentek

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.