Ilyen is van: dugó a versenypályán!

Kilométeres sorok a Nürburgringen

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.11. 11.00

Túl nagy az érdeklődés, túl kevés a nyílt nap: nem csoda, ha időnként kicsit sűrűn vannak az autósok. Na de ennyire?

A Nürburgring hivatalos besorolása szerint közút, így akár el is fogadhatnánk, hogy a forgalmi dugók részei a mindennapoknak. Ez persze csak egy komolytalan válasz arra a jelek szerint nagyon is komoly problémára, ami a világ kétségtelenül legnépszerűbb és leglátogatottabb versenypályáját sújtja. 

Az alábbi képek és gondolatok a Bridge to Gantry nevű Nürburgring-specialista blogtól származnak. 
Az elmúlt nyílt hétvégét az elvizesedő péntek és a lassan felszáradó szombat, valamint a végig a pálya fölött ólálkodó köd gyakorlatilag egynaposra redukálta. Az eredmény: amint vasárnap felszáradt a pálya és kisütött a nap, a fél világ egyszerre akart felmenni az aszfaltra, ami itt ugyanúgy rosszul végződik, mint az autópályán. 
Beszámolók szerint akár húsz percen át álldogáltak a dugóban az autósok. Ez a blog írója szerint részben a nem megfelelő parkolási lehetőségeknek, illetve fel- és levezetési csatornáknak köszönhető.
Ez az egész nem csak az elmaradt adrenalin miatt idegesítő a tömeg áldozatainak, hanem jelentős anyagi veszteséget is jelent. A nyílt napokon a látogatók egyetlen körért (20 km) 26 eurót, azaz 7800 forintot fizetnek. 
Ez a jegy ugyan az adott naptári évben korlátozás nélkül felhasználható, és egy ilyen helyzetben alighanem jóvá is írják a jelentkezőknek az elpazarolt lehetőséget, de ha ez egyszer előfordul, bekövetkezhet máskor is, nincs tehát garancia, hogy az adott esetben külföldről ide érkező látogatót nem fogadja másik alkalommal is hasonló tumultus. 
Mégis kijön az ember, mert ha minden stimmel, ilyesmi élményekben lehet része – feltéve persze, hogy tud vezetni… 
(eredeti béna videó cserélve)
… és így néz ki a dolog ködben, esőben, tömegben 

Kommentek

  • gabetdi

    Ehhez, ahogy a videon vezetnek nem nagyon kell tudni vezetni, ez vagy egy átlagsofőr vagy életében először bérelt egy m3ast a ringen.

    Ha már M3 meg Nürburgring akkor inkább:
    http://www.youtube.com/watch?v=2CYkANgOqsw

  • sveqs

    muhaha, illetve jajj, köszönöm a figyelmeztetést. Igazából EGYÁLTALÁN nem ezt a videót akartam beilleszteni a cikkbe, nem tudom, miért és hogyan került ide, egy korrekt LFA-kört néztem ki illusztrációnak, de most megy a tiéd, már csak a zene miatt is :)

  • gabetdi

    :D Kösz hogy ezt raktad alá, bár sajna nem az én videóm csak megosztom :D

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.