Ilyen is van: dugó a versenypályán!

Kilométeres sorok a Nürburgringen

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.11. 11.00

Túl nagy az érdeklődés, túl kevés a nyílt nap: nem csoda, ha időnként kicsit sűrűn vannak az autósok. Na de ennyire?

A Nürburgring hivatalos besorolása szerint közút, így akár el is fogadhatnánk, hogy a forgalmi dugók részei a mindennapoknak. Ez persze csak egy komolytalan válasz arra a jelek szerint nagyon is komoly problémára, ami a világ kétségtelenül legnépszerűbb és leglátogatottabb versenypályáját sújtja. 

Az alábbi képek és gondolatok a Bridge to Gantry nevű Nürburgring-specialista blogtól származnak. 
Az elmúlt nyílt hétvégét az elvizesedő péntek és a lassan felszáradó szombat, valamint a végig a pálya fölött ólálkodó köd gyakorlatilag egynaposra redukálta. Az eredmény: amint vasárnap felszáradt a pálya és kisütött a nap, a fél világ egyszerre akart felmenni az aszfaltra, ami itt ugyanúgy rosszul végződik, mint az autópályán. 
Beszámolók szerint akár húsz percen át álldogáltak a dugóban az autósok. Ez a blog írója szerint részben a nem megfelelő parkolási lehetőségeknek, illetve fel- és levezetési csatornáknak köszönhető.
Ez az egész nem csak az elmaradt adrenalin miatt idegesítő a tömeg áldozatainak, hanem jelentős anyagi veszteséget is jelent. A nyílt napokon a látogatók egyetlen körért (20 km) 26 eurót, azaz 7800 forintot fizetnek. 
Ez a jegy ugyan az adott naptári évben korlátozás nélkül felhasználható, és egy ilyen helyzetben alighanem jóvá is írják a jelentkezőknek az elpazarolt lehetőséget, de ha ez egyszer előfordul, bekövetkezhet máskor is, nincs tehát garancia, hogy az adott esetben külföldről ide érkező látogatót nem fogadja másik alkalommal is hasonló tumultus. 
Mégis kijön az ember, mert ha minden stimmel, ilyesmi élményekben lehet része – feltéve persze, hogy tud vezetni… 
(eredeti béna videó cserélve)
… és így néz ki a dolog ködben, esőben, tömegben 

Kommentek

  • gabetdi

    Ehhez, ahogy a videon vezetnek nem nagyon kell tudni vezetni, ez vagy egy átlagsofőr vagy életében először bérelt egy m3ast a ringen.

    Ha már M3 meg Nürburgring akkor inkább:
    http://www.youtube.com/watch?v=2CYkANgOqsw

  • sveqs

    muhaha, illetve jajj, köszönöm a figyelmeztetést. Igazából EGYÁLTALÁN nem ezt a videót akartam beilleszteni a cikkbe, nem tudom, miért és hogyan került ide, egy korrekt LFA-kört néztem ki illusztrációnak, de most megy a tiéd, már csak a zene miatt is :)

  • gabetdi

    :D Kösz hogy ezt raktad alá, bár sajna nem az én videóm csak megosztom :D

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.