Ilyen is van: dugó a versenypályán!

Kilométeres sorok a Nürburgringen

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.11. 11.00

Túl nagy az érdeklődés, túl kevés a nyílt nap: nem csoda, ha időnként kicsit sűrűn vannak az autósok. Na de ennyire?

A Nürburgring hivatalos besorolása szerint közút, így akár el is fogadhatnánk, hogy a forgalmi dugók részei a mindennapoknak. Ez persze csak egy komolytalan válasz arra a jelek szerint nagyon is komoly problémára, ami a világ kétségtelenül legnépszerűbb és leglátogatottabb versenypályáját sújtja. 

Az alábbi képek és gondolatok a Bridge to Gantry nevű Nürburgring-specialista blogtól származnak. 
Az elmúlt nyílt hétvégét az elvizesedő péntek és a lassan felszáradó szombat, valamint a végig a pálya fölött ólálkodó köd gyakorlatilag egynaposra redukálta. Az eredmény: amint vasárnap felszáradt a pálya és kisütött a nap, a fél világ egyszerre akart felmenni az aszfaltra, ami itt ugyanúgy rosszul végződik, mint az autópályán. 
Beszámolók szerint akár húsz percen át álldogáltak a dugóban az autósok. Ez a blog írója szerint részben a nem megfelelő parkolási lehetőségeknek, illetve fel- és levezetési csatornáknak köszönhető.
Ez az egész nem csak az elmaradt adrenalin miatt idegesítő a tömeg áldozatainak, hanem jelentős anyagi veszteséget is jelent. A nyílt napokon a látogatók egyetlen körért (20 km) 26 eurót, azaz 7800 forintot fizetnek. 
Ez a jegy ugyan az adott naptári évben korlátozás nélkül felhasználható, és egy ilyen helyzetben alighanem jóvá is írják a jelentkezőknek az elpazarolt lehetőséget, de ha ez egyszer előfordul, bekövetkezhet máskor is, nincs tehát garancia, hogy az adott esetben külföldről ide érkező látogatót nem fogadja másik alkalommal is hasonló tumultus. 
Mégis kijön az ember, mert ha minden stimmel, ilyesmi élményekben lehet része – feltéve persze, hogy tud vezetni… 
(eredeti béna videó cserélve)
… és így néz ki a dolog ködben, esőben, tömegben 

Kommentek

  • gabetdi

    Ehhez, ahogy a videon vezetnek nem nagyon kell tudni vezetni, ez vagy egy átlagsofőr vagy életében először bérelt egy m3ast a ringen.

    Ha már M3 meg Nürburgring akkor inkább:
    http://www.youtube.com/watch?v=2CYkANgOqsw

  • sveqs

    muhaha, illetve jajj, köszönöm a figyelmeztetést. Igazából EGYÁLTALÁN nem ezt a videót akartam beilleszteni a cikkbe, nem tudom, miért és hogyan került ide, egy korrekt LFA-kört néztem ki illusztrációnak, de most megy a tiéd, már csak a zene miatt is :)

  • gabetdi

    :D Kösz hogy ezt raktad alá, bár sajna nem az én videóm csak megosztom :D

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.