Olcsóbb lehet a kötelező biztosítás

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.10.10. 11.00

Továbbra is 15 százalékkal drágábbak a kötelező gépjármű-biztosítási díjak, mint a díjhirdetési liberalizáció előtt. Az év végén azonban újra árzuhanás várható. Kétmillió autós örülhet.

15 százalékkal drágult a személyautók átlagos köteleződíja 2013 negyedik negyedévének küszöbére a díjhirdetési liberalizáció bevezetése, január elseje óta.

A Netrisk elemzése szerint az átlagdíjak az idei tavasz derekán, egy jelentős díjemelkedés nyomán álltak be a 23 ezer forint körüli értékre, azóta – immár közel fél éve – ezen a szinten stagnálnak. Az év végi kampány azonban akár 50 százalékot megközelítő díjzuhanást is hozhat az évközi díjszinthez képest.

 Olcsóbb lehet a kötelező biztosítás 1

A különféle teljesítmény szerinti bontásból (kis-, közép- és nagykategória) kitűnik, hogy a legnagyobb növekedést az elmúlt kilenc hónapban a 150 kW (204 LE) feletti teljesítményű autók köteleződíja produkálta, amely minden bonus-kategóriában csaknem a harmadával drágult.

“A időszak elején tapasztalható aktív kísérletezést követően a díjstruktúra viszonylag állandósult” – értékeli az elmúlt hónapok fejleményeit Sebestyén László, a Netrisk vezérigazgatója. “Az év eleje óta összesen 44 tarifaváltoztatást jelentett be a piacon szereplő 15 biztosító, ezek több felére azonban még a március-áprilisi időszakban került sor.”

Olcsóbb lehet a kötelező biztosítás 2

Nem valószínű azonban, hogy a mostani árak megmaradnak az év végére. Az idei kötelezőkampányban még mindig a hazai gépjárműállomány több mint fele, kétmillió jármű érintett: ennyi kötelező biztosításnak esik az év végére az évfordulója. A Netrisk várakozásai szerint idén is mintegy 400-450 ezer biztosítóváltásra kerül sor.

A kampány időszakára a legtöbb biztosító várhatóan új díjtarifát hirdet majd, amelyről november 2-án értesülhetnek az érintett autósok, akiknek ezt követően egy hónapjuk lesz eddigi biztosításuk felmondására.

A kiélezett kampány hatására az időszak során kötött szerződések átlagdíja ismét jóval az évközi díjak szintje alatt, várhatóan 12-13 ezer forint körül alakul majd, ami a tavalyi kampányidőszakban kötött szerződések átlagdíjánál ugyan kissé magasabb, de a Kgfb-indexben időszakosan így is közel 50 százalékos zuhanást okozhat majd.

Forrás: Netrisk
 

Kommentek

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.