Kínai kézbe kerülhet a Peugeot és a Citroën

Fő részvényes lehet a Dongfeng

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.10. 09.00

Meg nem erősített hírek szerint francia márkákat tömörítő PSA csoport akár 30 százalékát szeretné magáénak tudni a kínai Dongfeng Motor. A tranzakció értéke nagyjából 360 milliárd forint volna.

A kínai China Business News még kedden jelentette a hírt, hogy belső informátorai szerint a Dongfeng Motor 30 %-os részesedésre kíván szert tenni a PSA Peugeot Citroën francia autógyártó csoportban. A lap értesülései szerint a részvénycsomag értéke elérné a 10 milliárd jüant, azaz 358,4 milliárd forintot. 

DS szalon Kínában

DS szalon Kínában


Az Automotive News ezzel szemben úgy tudja, még semmi sem dőlt el. “Üzleti kapcsolatban állunk a Dongfenggel, és jelenleg azt vizsgáljuk, ezt milyen módon lehetne kibővíteni, ám semmilyen döntés nem született még” – nyilatkozta a lapnak a PSA csoport szóvivője, aki szerint a konszern ipari és kereskedelmi fejlesztési projekteket fontolgat különböző lehetséges partnerekkel, alaposan mérlegelve “az azokkal járó pénzügyi következményeket”. 
Amennyiben a kínaiak valóban bevásárolnának a PSA-ba, azzal komoly terhet vennének le a cég válláról: egyszerre segítenének nem túl rózsás anyagi helyzetükön (egy pénzügyi elemző kétmilliárd euróra, azaz 600 milliárd forintra becsüli a cég jövő éves adósságtörlesztési kötelezettségeit), de ami ennél is fontosabb, kiutat jelentene a csoportnak a lassan döglődő európai piacról, és nyílt kapukat a dübörgő Kínába. 
A PSA és a Dongfeng már most is három összeszerelő üzemet működtet az ázsiai országban. 
A PSA 2013 első félévét félmilliárd eurós (150 mrd Ft) üzemi veszteséggel zárta, a hírek szerint csak Franciaországban több mint 11 ezer alkalmazottat kénytelenek elbocsátani. 


A tranzakció ugyanakkor nem csak a szakszervezetek részéről ütközhetne ellenállásba. A francia törvények értelmében annak, aki 30 százalékos vagy nagyobb tulajdonrészt vásárol egy vállalatban, a fennmaradó részvényekre is ajánlatot kell tennie. Ráadásul a 30 százalékos részesedés kilökné a döntési pozícióból a Peugeot családot, amely jelenleg a vállalatcsoport 25,5 százalékát birtokolja. 
A PSA részvényeinek értéke egyébként a nehézségek dacára idén több mint kétszeresére nőtt; a vállalatot jelenleg 4,4 milliárd euróra (1320 mrd Ft) taksálják a piacon.
PSA

Kommentek

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.