A világ leggyorsabb dízelautója

278 km/órával repeszt az Alpina D3 Biturbo

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.10. 13.00

Egy hónapja előzetesen már írtunk róla, ám a legfontosabb információt akkor még visszatartotta a gyártó. Az Alpina által kezelésbe vett BMW 3 minden eddigi dízelüzemű szériaautónál gyorsabb.

Huszonnégy hónapos fejlesztőmunka van a neves Alpina tuningműhely újdonsága mögött. Összesen ötvenen dolgoztak a D3 Biturbón, tovább finomítva a motort, a sebességváltót, a hűtőrendszert, a vázszerkezetet, a kerekeket, az aerodinamikát, a felfüggesztést és a belső teret – kihagytunk valamit? 

A végeredmény jól hangzik: nyolcfokozatú automata váltó, adaptív M Sport felfüggesztés, bőrkárpit, motoros, fűthető ülések, bi-xenon fényszóró adja az alapot, a fűszerezést pedig az ülések háttámláján és az oldalküszöbökön elhelyezett Alpina logók, a jellegzetes kék műszerlapok és a kézzel varrott, prémium bőrkormány jelenti. Kívül a BMW gyári szélcsatornájában csiszolt aerodinamikai módosítások, szeleppel szabályozható hangzású, kétszer kettes kipufogó, 19 colos, klasszikus Alpina abroncsok adják az autó ízét; a középkonzolon sorszámmal ellátott plakett feszít. 
Az alapadatokat már szeptemberben tudtuk: a háromliteres, duplaturbós hathengeres a 355 lóerejével könnyedén leiskolázza a 335d 313 lovas motorját. A forgatónyomaték 560 Nm-ről 700-ra emelkedett, a százas tempót 4,6 másodperc alatt éri el az autó, miközben hivatalos átlagfogyasztása 5,3 l száz kilométeren.
A legfontosabb hírt azonban a végére tartogatta a német cég: a D3 Biturbo végsebessége 278 km/óra, bő tíz százalékkal több az Európában általánosan elfogadott legvégső határnál. Jelenleg nem létezik ennél gyorsabb dízel szériaautó a világon – ha mégis, írd meg és beszámolunk róla!

Kommentek

  • Guillotine

    Igazából gyári elektronikai sebsségkorlátozás nélkül azért van pár ami gyorsabb lenne végsebességre gyorsulásra pedig ugyanez…
    Hogy ne menjünk messzire itt van nekünk az M550d

    0-100:4,7-250km/h(elektronikával korlátozva)

    Kiváncsi lennék hogy ez gyárilag mit megy elektronika nélkül…?

  • menőmanó

    De az is csak addig megy (nem túl sokáig), amíg szét nem hullik a motorja. :)
    http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2013/10/10/soha_tobbe_bmw-t/

  • Guillotine

    Tudtam hogy nem bírod ki hogy be ne linkeld valahova ezt az M6-ost!! :)
    Mondjuk az pont nem turbós meg pont nem is dízel de ez téged nyilván nem zavar..:D

    Még jó hogy a Toyotánál ilyen gond nincs…igaz motor sincs 3000ccm felett..főleg nem V10-es.
    Csak egy de az meg 500milla és nem lehet kapni :D:D

  • menőmanó

    Gondolom tudod, hogy csak húztalak. :)

    Azt viszont szerintem el kell ismerni, hogy a BMW örülne, ha olyan motort tudna fejleszteni mint az LFA-é. Még a Toyota is a Yamahával dolgozott össze, hogy megfelelő legyen, úgy mint az én autóm motorjánál. Nem hiába olyan, amilyen. :)
    Annak idején a főiskolán is azt mondta a tanár, hogy nem mindig az a lényeg, hogy mindent magad tudj megoldani, de az fontos, ha nem tudsz valamit, esetleg nem vagy benne biztos akkor azt mindenképpen tudd, hogy hol kell utánanézni ill. kihez fordulhatsz segítségért.

  • Guillotine

    Persze ismerem a sajátos humorodat!! :D
    Ez teljesen így van és igaz!
    És igen ha választanom kellene V10-es osztályból akkor :
    1.LFA
    2.Viper SRT 10
    3.BMW M5-M6
    4.Lamborghini Gallardo/Audi R8 V10

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

Jelentős forgalomkorlátozások Budapesten

A kerékpáros közlekedésre hívja fel a figyelmet minden évben az I Bike nevű hatalmas bringás felvonulás, amely minden évben megbénítja útvonala mentén az autós közlekedést.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Csodaszép buszt vásárolt a BKV

Internetes hirdetés útján vásárolt 35 millió forintért ritka Ikarus 630-ast a BKV – írja a Blikk.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

Ilyen, amikor bosszút áll egy fa

Sivatag, közel-kelet, és egy útban lévő fatuskó. Utóbbit mifelénk is szokás autóval kirángatni, de mielőtt valaki neki állna a telken, nézze meg az alábbi videót.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

A hibrid összkerekes, online F1 versenyautóké a jövő

A Renault elképzelte, milyen lesz 10 év múlva a Forma-1. Merészet álmodott, de van benne ráció.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.