Huszonnégy hónapos fejlesztőmunka van a neves Alpina tuningműhely újdonsága mögött. Összesen ötvenen dolgoztak a D3 Biturbón, tovább finomítva a motort, a sebességváltót, a hűtőrendszert, a vázszerkezetet, a kerekeket, az aerodinamikát, a felfüggesztést és a belső teret – kihagytunk valamit? 

A végeredmény jól hangzik: nyolcfokozatú automata váltó, adaptív M Sport felfüggesztés, bőrkárpit, motoros, fűthető ülések, bi-xenon fényszóró adja az alapot, a fűszerezést pedig az ülések háttámláján és az oldalküszöbökön elhelyezett Alpina logók, a jellegzetes kék műszerlapok és a kézzel varrott, prémium bőrkormány jelenti. Kívül a BMW gyári szélcsatornájában csiszolt aerodinamikai módosítások, szeleppel szabályozható hangzású, kétszer kettes kipufogó, 19 colos, klasszikus Alpina abroncsok adják az autó ízét; a középkonzolon sorszámmal ellátott plakett feszít. 
Az alapadatokat már szeptemberben tudtuk: a háromliteres, duplaturbós hathengeres a 355 lóerejével könnyedén leiskolázza a 335d 313 lovas motorját. A forgatónyomaték 560 Nm-ről 700-ra emelkedett, a százas tempót 4,6 másodperc alatt éri el az autó, miközben hivatalos átlagfogyasztása 5,3 l száz kilométeren.
A legfontosabb hírt azonban a végére tartogatta a német cég: a D3 Biturbo végsebessége 278 km/óra, bő tíz százalékkal több az Európában általánosan elfogadott legvégső határnál. Jelenleg nem létezik ennél gyorsabb dízel szériaautó a világon – ha mégis, írd meg és beszámolunk róla!