A világ leggyorsabb dízelautója

278 km/órával repeszt az Alpina D3 Biturbo

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.10. 13.00

Egy hónapja előzetesen már írtunk róla, ám a legfontosabb információt akkor még visszatartotta a gyártó. Az Alpina által kezelésbe vett BMW 3 minden eddigi dízelüzemű szériaautónál gyorsabb.

Huszonnégy hónapos fejlesztőmunka van a neves Alpina tuningműhely újdonsága mögött. Összesen ötvenen dolgoztak a D3 Biturbón, tovább finomítva a motort, a sebességváltót, a hűtőrendszert, a vázszerkezetet, a kerekeket, az aerodinamikát, a felfüggesztést és a belső teret – kihagytunk valamit? 

A végeredmény jól hangzik: nyolcfokozatú automata váltó, adaptív M Sport felfüggesztés, bőrkárpit, motoros, fűthető ülések, bi-xenon fényszóró adja az alapot, a fűszerezést pedig az ülések háttámláján és az oldalküszöbökön elhelyezett Alpina logók, a jellegzetes kék műszerlapok és a kézzel varrott, prémium bőrkormány jelenti. Kívül a BMW gyári szélcsatornájában csiszolt aerodinamikai módosítások, szeleppel szabályozható hangzású, kétszer kettes kipufogó, 19 colos, klasszikus Alpina abroncsok adják az autó ízét; a középkonzolon sorszámmal ellátott plakett feszít. 
Az alapadatokat már szeptemberben tudtuk: a háromliteres, duplaturbós hathengeres a 355 lóerejével könnyedén leiskolázza a 335d 313 lovas motorját. A forgatónyomaték 560 Nm-ről 700-ra emelkedett, a százas tempót 4,6 másodperc alatt éri el az autó, miközben hivatalos átlagfogyasztása 5,3 l száz kilométeren.
A legfontosabb hírt azonban a végére tartogatta a német cég: a D3 Biturbo végsebessége 278 km/óra, bő tíz százalékkal több az Európában általánosan elfogadott legvégső határnál. Jelenleg nem létezik ennél gyorsabb dízel szériaautó a világon – ha mégis, írd meg és beszámolunk róla!

Kommentek

  • Guillotine

    Igazából gyári elektronikai sebsségkorlátozás nélkül azért van pár ami gyorsabb lenne végsebességre gyorsulásra pedig ugyanez…
    Hogy ne menjünk messzire itt van nekünk az M550d

    0-100:4,7-250km/h(elektronikával korlátozva)

    Kiváncsi lennék hogy ez gyárilag mit megy elektronika nélkül…?

  • menőmanó

    De az is csak addig megy (nem túl sokáig), amíg szét nem hullik a motorja. :)
    http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2013/10/10/soha_tobbe_bmw-t/

  • Guillotine

    Tudtam hogy nem bírod ki hogy be ne linkeld valahova ezt az M6-ost!! :)
    Mondjuk az pont nem turbós meg pont nem is dízel de ez téged nyilván nem zavar..:D

    Még jó hogy a Toyotánál ilyen gond nincs…igaz motor sincs 3000ccm felett..főleg nem V10-es.
    Csak egy de az meg 500milla és nem lehet kapni :D:D

  • menőmanó

    Gondolom tudod, hogy csak húztalak. :)

    Azt viszont szerintem el kell ismerni, hogy a BMW örülne, ha olyan motort tudna fejleszteni mint az LFA-é. Még a Toyota is a Yamahával dolgozott össze, hogy megfelelő legyen, úgy mint az én autóm motorjánál. Nem hiába olyan, amilyen. :)
    Annak idején a főiskolán is azt mondta a tanár, hogy nem mindig az a lényeg, hogy mindent magad tudj megoldani, de az fontos, ha nem tudsz valamit, esetleg nem vagy benne biztos akkor azt mindenképpen tudd, hogy hol kell utánanézni ill. kihez fordulhatsz segítségért.

  • Guillotine

    Persze ismerem a sajátos humorodat!! :D
    Ez teljesen így van és igaz!
    És igen ha választanom kellene V10-es osztályból akkor :
    1.LFA
    2.Viper SRT 10
    3.BMW M5-M6
    4.Lamborghini Gallardo/Audi R8 V10

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.