A világ leggyorsabb dízelautója

278 km/órával repeszt az Alpina D3 Biturbo

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.10. 13.00

Egy hónapja előzetesen már írtunk róla, ám a legfontosabb információt akkor még visszatartotta a gyártó. Az Alpina által kezelésbe vett BMW 3 minden eddigi dízelüzemű szériaautónál gyorsabb.

Huszonnégy hónapos fejlesztőmunka van a neves Alpina tuningműhely újdonsága mögött. Összesen ötvenen dolgoztak a D3 Biturbón, tovább finomítva a motort, a sebességváltót, a hűtőrendszert, a vázszerkezetet, a kerekeket, az aerodinamikát, a felfüggesztést és a belső teret – kihagytunk valamit? 

A végeredmény jól hangzik: nyolcfokozatú automata váltó, adaptív M Sport felfüggesztés, bőrkárpit, motoros, fűthető ülések, bi-xenon fényszóró adja az alapot, a fűszerezést pedig az ülések háttámláján és az oldalküszöbökön elhelyezett Alpina logók, a jellegzetes kék műszerlapok és a kézzel varrott, prémium bőrkormány jelenti. Kívül a BMW gyári szélcsatornájában csiszolt aerodinamikai módosítások, szeleppel szabályozható hangzású, kétszer kettes kipufogó, 19 colos, klasszikus Alpina abroncsok adják az autó ízét; a középkonzolon sorszámmal ellátott plakett feszít. 
Az alapadatokat már szeptemberben tudtuk: a háromliteres, duplaturbós hathengeres a 355 lóerejével könnyedén leiskolázza a 335d 313 lovas motorját. A forgatónyomaték 560 Nm-ről 700-ra emelkedett, a százas tempót 4,6 másodperc alatt éri el az autó, miközben hivatalos átlagfogyasztása 5,3 l száz kilométeren.
A legfontosabb hírt azonban a végére tartogatta a német cég: a D3 Biturbo végsebessége 278 km/óra, bő tíz százalékkal több az Európában általánosan elfogadott legvégső határnál. Jelenleg nem létezik ennél gyorsabb dízel szériaautó a világon – ha mégis, írd meg és beszámolunk róla!

Kommentek

  • Guillotine

    Igazából gyári elektronikai sebsségkorlátozás nélkül azért van pár ami gyorsabb lenne végsebességre gyorsulásra pedig ugyanez…
    Hogy ne menjünk messzire itt van nekünk az M550d

    0-100:4,7-250km/h(elektronikával korlátozva)

    Kiváncsi lennék hogy ez gyárilag mit megy elektronika nélkül…?

  • menőmanó

    De az is csak addig megy (nem túl sokáig), amíg szét nem hullik a motorja. :)
    http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2013/10/10/soha_tobbe_bmw-t/

  • Guillotine

    Tudtam hogy nem bírod ki hogy be ne linkeld valahova ezt az M6-ost!! :)
    Mondjuk az pont nem turbós meg pont nem is dízel de ez téged nyilván nem zavar..:D

    Még jó hogy a Toyotánál ilyen gond nincs…igaz motor sincs 3000ccm felett..főleg nem V10-es.
    Csak egy de az meg 500milla és nem lehet kapni :D:D

  • menőmanó

    Gondolom tudod, hogy csak húztalak. :)

    Azt viszont szerintem el kell ismerni, hogy a BMW örülne, ha olyan motort tudna fejleszteni mint az LFA-é. Még a Toyota is a Yamahával dolgozott össze, hogy megfelelő legyen, úgy mint az én autóm motorjánál. Nem hiába olyan, amilyen. :)
    Annak idején a főiskolán is azt mondta a tanár, hogy nem mindig az a lényeg, hogy mindent magad tudj megoldani, de az fontos, ha nem tudsz valamit, esetleg nem vagy benne biztos akkor azt mindenképpen tudd, hogy hol kell utánanézni ill. kihez fordulhatsz segítségért.

  • Guillotine

    Persze ismerem a sajátos humorodat!! :D
    Ez teljesen így van és igaz!
    És igen ha választanom kellene V10-es osztályból akkor :
    1.LFA
    2.Viper SRT 10
    3.BMW M5-M6
    4.Lamborghini Gallardo/Audi R8 V10

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.