A kerekesszék lovagjai

Négy kategóriában indulnak

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.10. 15.00

A győri Camelot egyesület ezen a hétvégén immár nyolcadszor szervezi meg ügyességi autós versenyét. Hogy ez miért nagy szó? Mert a versenyzők, akárcsak a szervezők, egytől egyig mozgássérültek.

A “Camelot” Mozgássérült Fiatalok Győri Egyesülete az Arrabona Rally Clubbal közösen 2013. október 12-én 9 órától, immár nyolcadik alkalommal rendezi meg a mozgáskorlátozottak számára kiírt “Camelot” kupát. A verseny célja, hogy a személygépjárművet vezető mozgáskorlátozottak kipróbálhassák magukat, tapasztalatokat szerezzenek, gyakoroljanak. 

“Egyesületünket 2002-ben, győri mozgássérült fiatalok hozták létre, abból a célból, hogy a baleset vagy betegség folytán mozgássérültté vált emberek életében bekövetkezett radikális és maradandó változások feldolgozását lehetőség szerint megkönnyítsük, a mozgássérült személy társadalmi integrációját elősegítsük, számukra szabadidős és sportprogramokat szervezzünk, segítsük tanulási, munkavállalási törekvéseiket” – mondta el Péter Pál Péter elnök. Az egyesület névválasztása során arra törekedtek, hogy arról ne az jusson rögtön az emberek eszébe, hogy tagjaik hátrányos helyzetűek. 
A verseny pontosan ezt a függetlenséget, önállóságot hivatott erősíteni az indulókban. 
A futamon vezetőből és navigátorból álló kétfős csapatok vehetnek részt. A közúton, a KRESZ szabályait betartva zajló verseny távja mintegy 60 km, az etapokat előre megszabott szintidő alatt kell megtenni, két szakasz között vezetéstechnikai, ügyességi feladatok várnak az indulókra. 
A versenyzők járművük átalakítottságának foka (kézigáz, automata sebességváltó, stb.) szerint három géposztályban indulnak, idén először pedig egy negyedik kategóriát is létrehoztak, amelyben fogyaték nélkül élő amatőrök indulhatnak. 
A verseny rajtja Écsen, a Rába-ring parkolójában lesz október 12-én, szombaton reggel 9 órakor, a befutó ugyanitt, délután 2 és 4 óra között; ekkor a járműveket is megtekinthetik, a versenyzőkkel is találkozhatnak az érdeklődők. 
A verseny szervezésében Győr városa, illetve a 2003-ban alapított, eddig több mint száz versenyt lebonyolított Arrabona Rally Club segítette a Camelot lovagjait.

Kommentek

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.