A kerekesszék lovagjai

Négy kategóriában indulnak

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.10. 15.00

A győri Camelot egyesület ezen a hétvégén immár nyolcadszor szervezi meg ügyességi autós versenyét. Hogy ez miért nagy szó? Mert a versenyzők, akárcsak a szervezők, egytől egyig mozgássérültek.

A “Camelot” Mozgássérült Fiatalok Győri Egyesülete az Arrabona Rally Clubbal közösen 2013. október 12-én 9 órától, immár nyolcadik alkalommal rendezi meg a mozgáskorlátozottak számára kiírt “Camelot” kupát. A verseny célja, hogy a személygépjárművet vezető mozgáskorlátozottak kipróbálhassák magukat, tapasztalatokat szerezzenek, gyakoroljanak. 

“Egyesületünket 2002-ben, győri mozgássérült fiatalok hozták létre, abból a célból, hogy a baleset vagy betegség folytán mozgássérültté vált emberek életében bekövetkezett radikális és maradandó változások feldolgozását lehetőség szerint megkönnyítsük, a mozgássérült személy társadalmi integrációját elősegítsük, számukra szabadidős és sportprogramokat szervezzünk, segítsük tanulási, munkavállalási törekvéseiket” – mondta el Péter Pál Péter elnök. Az egyesület névválasztása során arra törekedtek, hogy arról ne az jusson rögtön az emberek eszébe, hogy tagjaik hátrányos helyzetűek. 
A verseny pontosan ezt a függetlenséget, önállóságot hivatott erősíteni az indulókban. 
A futamon vezetőből és navigátorból álló kétfős csapatok vehetnek részt. A közúton, a KRESZ szabályait betartva zajló verseny távja mintegy 60 km, az etapokat előre megszabott szintidő alatt kell megtenni, két szakasz között vezetéstechnikai, ügyességi feladatok várnak az indulókra. 
A versenyzők járművük átalakítottságának foka (kézigáz, automata sebességváltó, stb.) szerint három géposztályban indulnak, idén először pedig egy negyedik kategóriát is létrehoztak, amelyben fogyaték nélkül élő amatőrök indulhatnak. 
A verseny rajtja Écsen, a Rába-ring parkolójában lesz október 12-én, szombaton reggel 9 órakor, a befutó ugyanitt, délután 2 és 4 óra között; ekkor a járműveket is megtekinthetik, a versenyzőkkel is találkozhatnak az érdeklődők. 
A verseny szervezésében Győr városa, illetve a 2003-ban alapított, eddig több mint száz versenyt lebonyolított Arrabona Rally Club segítette a Camelot lovagjait.

Kommentek

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.