Nem tudják az autósok, hány éves a gumijuk

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.10.09. 11.00

A Goodyear Dunlop Tires felmérése alapján a magyar autóvezetők mindössze 34 százaléka tudja, hogyan kell megállapítani az abroncsok életkorát.

A csehek 35, a szlovákok 28 százaléka képes megállapítani ezt az információt az abroncs oldalfalán található DOT kód alapján (az utolsó négy számjegyből az első kettő a gyártás hetét, az utána következő kettő az évet jelzi). Országtól függően a válaszadók 8-14 százaléka hiszi helytelenül, hogy az abroncsok kora meghatározható például az eladási nyugtából vagy a QR kód alapján. Érdekes, hogy a magyar autósok 6,5 százaléka az abroncs szelepén keresi a gyártási dátumot.

Magyarországon az autósok 43, Szlovákiában 35, Csehországban pedig mindössze 31 százaléka nézi meg vásárláskor abroncsaik gyártási dátumát. Arra a kérdésre, hogy az autóvezetők vajon miért nem nézik meg a gyártási időpontot, a magyar válaszadók közel fele elismerte, hogy megbízik a kereskedőben.

A futófelület kopása az alapvető érv az abroncsok cseréjére a szlovák autósok 84, a csehek 79, a magyaroknak viszont csak 67 százalékánál. A legtöbb autóvezető nincs tisztában azzal, hogy az abroncsok kora is fontos, Magyarországon csak 27 százalék cserél emiatt gumikat.

Kommentek

  • Guevara

    Tehát a képen látható gumi 2013. 6. hetében készült?

  • MetroGoldwinMayer

    Hát ez qrvajó…:)Ahelyett hogy ilyen felméréseket csinál, a Dunlop akár azt is ráírhatná az abroncsra hogy gyártották- EKKOR év/hó/nap cseréld le- EKKOR év/hó/nap

    Mégis miért kellene a USERnek kódfejtőnek meg gumiszakértőnek lenni?

  • Breex

    Eléggé átestünk a ló másik oldalóra ezzel a “hány éves a gumink” témával. Ha egy új gumi normál körülmények közt van tárolva még 4-5 évesen is hozza azt amit egy új. Kevesen tudják, hogy egy védőbevonat is van az új gumikon, ami a gumi öregedését “gátolja”. Sokkal fontosabb mikor kerül használatba az a bizonyos gumi, persze ettől függetlenül nem szerencsés több éves gumit venni, de nem árt tisztába lenni ezekkel a dolgokkal. A másik meg az, hogy abroncs függő melyik milyen hamar öregszik, saját megfigyelés alapján pl. a Hankook gumikon már 2-3 éves korban hajszálrepedéseket látni, amit más márkákon még nem nagyon vettem észre. Persze ez is nagyban függ az abroncsot ért hatásoktól, szemrevételezés során az ilyeneket egyértelműen meghatározni nem lehet.

  • MetroGoldwinMayer

    Szerintem is túl van sírva a téma. Hány baleset történik technikai hiba miatt? Elhanyagolható, és ebben benne van gondolom az öreg gumi okozta defekt is. És nagyon sok ember járkál nyugiban 10+ éves gumikon évi 3-5000 km-t 90-100zal. Nem csodálom hogy nem cseréli le.

    Nyilván a Dunéopnak meg a gumisodnak az a jó ha évente cseréled de ha meg annyira aggódik akkor írja rá a gumira hogy ha 2017ben nem cseréled le akkor meghalsz a családoddal együtt!

  • menőmanó

    “Nem tudják az autósok, hány éves a gumijuk”

    Ahol a legtöbben még az autójuk lóerejének számával sincsenek tisztában, akkor ez a legkevesebb. :)

  • husky

    Nem tudom mennyire veszélyes az öregedés, de nem ez a fő probléma! Az alacsony vagy túl nagy abroncsnyomás, a túlterhelés és a barom vezetési stílus és a rossz tárolás (téli/nyári cserélve)sokka veszélyesebb! Szerencsére nálam előbb elkopik a gumi, mintsem megöregedjen. Már csak 13-17 ezeret megyek évente, 7-10 éve még 29-31 ezer volt egy évben.
    A jelölés logikus valahol, csak szerintem piszokul nem egységes, ki mit és hova ír a gumiján és mekkora betűkkel.

  • Jozscsi

    husky!
    “(téli/nyári cserélve)sokka veszélyesebb!”
    Ezt hogy érted? A 4 évszakosnál szarabb nincs!

  • kisssfero

    Ja, jó ötlet megkérdezni, a gumigyártókat, a forgalmazókat, a gumi szerelőket e témáról, mert ugye egy csöpp érdekeltségük sincs a dologban. :)Hülyeség az egész, egy jó “riogató” marketing fogás, hogy ha már nem cserélsz gumit azért mert kopott, akkor is vegyél újat a kora miatt. Ugyebár keveset autózol, mert az autós a magyar költségvetés fejőstehene,nem kopik az a fránya gumi, akkor kell más indok arra, hogy rádumáljanak a vásárlásra.

  • Nyesamu

    Vennék én gumit minden évben,ha volna rá pénzem!!!!

    Azt meg hogy mikor gyártották nyugodtan rá lehetne rakni
    pontos évszámokkal.
    Jaa hogy nem teszik,biztos ezzel is minket védenek.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.