Nem tudják az autósok, hány éves a gumijuk

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.10.09. 11.00

A Goodyear Dunlop Tires felmérése alapján a magyar autóvezetők mindössze 34 százaléka tudja, hogyan kell megállapítani az abroncsok életkorát.

A csehek 35, a szlovákok 28 százaléka képes megállapítani ezt az információt az abroncs oldalfalán található DOT kód alapján (az utolsó négy számjegyből az első kettő a gyártás hetét, az utána következő kettő az évet jelzi). Országtól függően a válaszadók 8-14 százaléka hiszi helytelenül, hogy az abroncsok kora meghatározható például az eladási nyugtából vagy a QR kód alapján. Érdekes, hogy a magyar autósok 6,5 százaléka az abroncs szelepén keresi a gyártási dátumot.

Magyarországon az autósok 43, Szlovákiában 35, Csehországban pedig mindössze 31 százaléka nézi meg vásárláskor abroncsaik gyártási dátumát. Arra a kérdésre, hogy az autóvezetők vajon miért nem nézik meg a gyártási időpontot, a magyar válaszadók közel fele elismerte, hogy megbízik a kereskedőben.

A futófelület kopása az alapvető érv az abroncsok cseréjére a szlovák autósok 84, a csehek 79, a magyaroknak viszont csak 67 százalékánál. A legtöbb autóvezető nincs tisztában azzal, hogy az abroncsok kora is fontos, Magyarországon csak 27 százalék cserél emiatt gumikat.

Kommentek

  • Guevara

    Tehát a képen látható gumi 2013. 6. hetében készült?

  • MetroGoldwinMayer

    Hát ez qrvajó…:)Ahelyett hogy ilyen felméréseket csinál, a Dunlop akár azt is ráírhatná az abroncsra hogy gyártották- EKKOR év/hó/nap cseréld le- EKKOR év/hó/nap

    Mégis miért kellene a USERnek kódfejtőnek meg gumiszakértőnek lenni?

  • Breex

    Eléggé átestünk a ló másik oldalóra ezzel a “hány éves a gumink” témával. Ha egy új gumi normál körülmények közt van tárolva még 4-5 évesen is hozza azt amit egy új. Kevesen tudják, hogy egy védőbevonat is van az új gumikon, ami a gumi öregedését “gátolja”. Sokkal fontosabb mikor kerül használatba az a bizonyos gumi, persze ettől függetlenül nem szerencsés több éves gumit venni, de nem árt tisztába lenni ezekkel a dolgokkal. A másik meg az, hogy abroncs függő melyik milyen hamar öregszik, saját megfigyelés alapján pl. a Hankook gumikon már 2-3 éves korban hajszálrepedéseket látni, amit más márkákon még nem nagyon vettem észre. Persze ez is nagyban függ az abroncsot ért hatásoktól, szemrevételezés során az ilyeneket egyértelműen meghatározni nem lehet.

  • MetroGoldwinMayer

    Szerintem is túl van sírva a téma. Hány baleset történik technikai hiba miatt? Elhanyagolható, és ebben benne van gondolom az öreg gumi okozta defekt is. És nagyon sok ember járkál nyugiban 10+ éves gumikon évi 3-5000 km-t 90-100zal. Nem csodálom hogy nem cseréli le.

    Nyilván a Dunéopnak meg a gumisodnak az a jó ha évente cseréled de ha meg annyira aggódik akkor írja rá a gumira hogy ha 2017ben nem cseréled le akkor meghalsz a családoddal együtt!

  • menőmanó

    “Nem tudják az autósok, hány éves a gumijuk”

    Ahol a legtöbben még az autójuk lóerejének számával sincsenek tisztában, akkor ez a legkevesebb. :)

  • husky

    Nem tudom mennyire veszélyes az öregedés, de nem ez a fő probléma! Az alacsony vagy túl nagy abroncsnyomás, a túlterhelés és a barom vezetési stílus és a rossz tárolás (téli/nyári cserélve)sokka veszélyesebb! Szerencsére nálam előbb elkopik a gumi, mintsem megöregedjen. Már csak 13-17 ezeret megyek évente, 7-10 éve még 29-31 ezer volt egy évben.
    A jelölés logikus valahol, csak szerintem piszokul nem egységes, ki mit és hova ír a gumiján és mekkora betűkkel.

  • Jozscsi

    husky!
    “(téli/nyári cserélve)sokka veszélyesebb!”
    Ezt hogy érted? A 4 évszakosnál szarabb nincs!

  • kisssfero

    Ja, jó ötlet megkérdezni, a gumigyártókat, a forgalmazókat, a gumi szerelőket e témáról, mert ugye egy csöpp érdekeltségük sincs a dologban. :)Hülyeség az egész, egy jó “riogató” marketing fogás, hogy ha már nem cserélsz gumit azért mert kopott, akkor is vegyél újat a kora miatt. Ugyebár keveset autózol, mert az autós a magyar költségvetés fejőstehene,nem kopik az a fránya gumi, akkor kell más indok arra, hogy rádumáljanak a vásárlásra.

  • Nyesamu

    Vennék én gumit minden évben,ha volna rá pénzem!!!!

    Azt meg hogy mikor gyártották nyugodtan rá lehetne rakni
    pontos évszámokkal.
    Jaa hogy nem teszik,biztos ezzel is minket védenek.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.