Nem tudják az autósok, hány éves a gumijuk

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.10.09. 11.00

A Goodyear Dunlop Tires felmérése alapján a magyar autóvezetők mindössze 34 százaléka tudja, hogyan kell megállapítani az abroncsok életkorát.

A csehek 35, a szlovákok 28 százaléka képes megállapítani ezt az információt az abroncs oldalfalán található DOT kód alapján (az utolsó négy számjegyből az első kettő a gyártás hetét, az utána következő kettő az évet jelzi). Országtól függően a válaszadók 8-14 százaléka hiszi helytelenül, hogy az abroncsok kora meghatározható például az eladási nyugtából vagy a QR kód alapján. Érdekes, hogy a magyar autósok 6,5 százaléka az abroncs szelepén keresi a gyártási dátumot.

Magyarországon az autósok 43, Szlovákiában 35, Csehországban pedig mindössze 31 százaléka nézi meg vásárláskor abroncsaik gyártási dátumát. Arra a kérdésre, hogy az autóvezetők vajon miért nem nézik meg a gyártási időpontot, a magyar válaszadók közel fele elismerte, hogy megbízik a kereskedőben.

A futófelület kopása az alapvető érv az abroncsok cseréjére a szlovák autósok 84, a csehek 79, a magyaroknak viszont csak 67 százalékánál. A legtöbb autóvezető nincs tisztában azzal, hogy az abroncsok kora is fontos, Magyarországon csak 27 százalék cserél emiatt gumikat.

Kommentek

  • Guevara

    Tehát a képen látható gumi 2013. 6. hetében készült?

  • MetroGoldwinMayer

    Hát ez qrvajó…:)Ahelyett hogy ilyen felméréseket csinál, a Dunlop akár azt is ráírhatná az abroncsra hogy gyártották- EKKOR év/hó/nap cseréld le- EKKOR év/hó/nap

    Mégis miért kellene a USERnek kódfejtőnek meg gumiszakértőnek lenni?

  • Breex

    Eléggé átestünk a ló másik oldalóra ezzel a “hány éves a gumink” témával. Ha egy új gumi normál körülmények közt van tárolva még 4-5 évesen is hozza azt amit egy új. Kevesen tudják, hogy egy védőbevonat is van az új gumikon, ami a gumi öregedését “gátolja”. Sokkal fontosabb mikor kerül használatba az a bizonyos gumi, persze ettől függetlenül nem szerencsés több éves gumit venni, de nem árt tisztába lenni ezekkel a dolgokkal. A másik meg az, hogy abroncs függő melyik milyen hamar öregszik, saját megfigyelés alapján pl. a Hankook gumikon már 2-3 éves korban hajszálrepedéseket látni, amit más márkákon még nem nagyon vettem észre. Persze ez is nagyban függ az abroncsot ért hatásoktól, szemrevételezés során az ilyeneket egyértelműen meghatározni nem lehet.

  • MetroGoldwinMayer

    Szerintem is túl van sírva a téma. Hány baleset történik technikai hiba miatt? Elhanyagolható, és ebben benne van gondolom az öreg gumi okozta defekt is. És nagyon sok ember járkál nyugiban 10+ éves gumikon évi 3-5000 km-t 90-100zal. Nem csodálom hogy nem cseréli le.

    Nyilván a Dunéopnak meg a gumisodnak az a jó ha évente cseréled de ha meg annyira aggódik akkor írja rá a gumira hogy ha 2017ben nem cseréled le akkor meghalsz a családoddal együtt!

  • menőmanó

    “Nem tudják az autósok, hány éves a gumijuk”

    Ahol a legtöbben még az autójuk lóerejének számával sincsenek tisztában, akkor ez a legkevesebb. :)

  • husky

    Nem tudom mennyire veszélyes az öregedés, de nem ez a fő probléma! Az alacsony vagy túl nagy abroncsnyomás, a túlterhelés és a barom vezetési stílus és a rossz tárolás (téli/nyári cserélve)sokka veszélyesebb! Szerencsére nálam előbb elkopik a gumi, mintsem megöregedjen. Már csak 13-17 ezeret megyek évente, 7-10 éve még 29-31 ezer volt egy évben.
    A jelölés logikus valahol, csak szerintem piszokul nem egységes, ki mit és hova ír a gumiján és mekkora betűkkel.

  • Jozscsi

    husky!
    “(téli/nyári cserélve)sokka veszélyesebb!”
    Ezt hogy érted? A 4 évszakosnál szarabb nincs!

  • kisssfero

    Ja, jó ötlet megkérdezni, a gumigyártókat, a forgalmazókat, a gumi szerelőket e témáról, mert ugye egy csöpp érdekeltségük sincs a dologban. :)Hülyeség az egész, egy jó “riogató” marketing fogás, hogy ha már nem cserélsz gumit azért mert kopott, akkor is vegyél újat a kora miatt. Ugyebár keveset autózol, mert az autós a magyar költségvetés fejőstehene,nem kopik az a fránya gumi, akkor kell más indok arra, hogy rádumáljanak a vásárlásra.

  • Nyesamu

    Vennék én gumit minden évben,ha volna rá pénzem!!!!

    Azt meg hogy mikor gyártották nyugodtan rá lehetne rakni
    pontos évszámokkal.
    Jaa hogy nem teszik,biztos ezzel is minket védenek.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.