Megújul az Opel kis egyterűje

Friss motorok, gazdagabb felszereltség

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.09. 12.00

Átdolgozza a Merivát az Opel. A modernebb megjelenés mellett takarékosabb, környezetbarátabb és komfortosabb lesz a modell.

Januárban mutatja be a második generációs Meriva ráncfelvarrott kivitelét az Opel. Finom, de erőteljes változások várhatók a megjelenésében: a megújult Insigniához hasonlóan átdolgozott, krómozott hűtőmaszk, ködlámpa-keretek, LED-es nappali fények és az oldalfalon végigvonuló krómsáv teszi elegánsabbá és felnőttesebbé az Opel jópofa egyterűjét. 

Ennél fontosabbak a hajtásláncot érintő változások. A Meriva megkapja az új fejlesztésű 1.6 CDTI motort, amely idővel az 1,3 és 1,7 literes dízeleket egyaránt kiváltja. Az Euro 6-os emissziós normát teljesítő erőforrás első kivitelében 136 lóerőt és 320 newtonméter nyomatékot ad le (kifutó 1.7 CDTI: 130 LE, 30 Nm). Ez közel egy másodperccel jobb gyorsulást (9,1 mp) jelent, míg a jobb hatásfok és a csökkentett belső súrlódás 10 %-kal kedvezőbb fogyasztást (4,4 l/100km) eredményez. 
Benzinmotorból marad a háromféle 1,4 literes, 100, 120 és 140 LE teljesítménnyel.
Az utastérben az érintőképernyős, wifi- és Bluetooth-kapcsolatot biztosító fedélzeti szórakoztató rendszer fokozza a komfortot. Az IntelliLink rendszerhez opció a digitális rádióvevő, alaptartozék ellenben a navigációs rendszer és a mobiltelefon-készülékek saját hangfelismerő rendszerét támogató interfész. 
Átdolgozták a tervezők a multifunkciós, variálható tároló- és rendezőelemekkel bővíthető középkonzolt, így kevesebb lábteret rabol hátul. 
A megújult Meriva további részleteit és árait novemberben hozza nyilvánosságra az Opel, a piaci bevezetés januárban lesz.

Kommentek

  • subtotal

    Komolyan nem értem, hogy a gomberdőt itt miért nem sikerült egyszerűsíteni?

  • v_gabe

    Én meg azt nem értem, hogy pl. szó sem esik 1.6-os benzinmotorról, de váltót már kínálnak hozzá a cikk szerint. Most akkor lesz hozzá 1.6 SIDI?

  • v_gabe

    “The other gasoline and LPG engines are all Euro 6 compliant, including the 1.4-liter gasoline motor (120 HP and 140 HP) which can now be mated to an updated six-speed, low-friction automatic gearbox. ”

    Tehát az 1.4-esekhez lesz 6 fokozatú automata, szó sem esett 1.6-osról. Sajnos.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.