Megújul az Opel kis egyterűje

Friss motorok, gazdagabb felszereltség

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.09. 12.00

Átdolgozza a Merivát az Opel. A modernebb megjelenés mellett takarékosabb, környezetbarátabb és komfortosabb lesz a modell.

Januárban mutatja be a második generációs Meriva ráncfelvarrott kivitelét az Opel. Finom, de erőteljes változások várhatók a megjelenésében: a megújult Insigniához hasonlóan átdolgozott, krómozott hűtőmaszk, ködlámpa-keretek, LED-es nappali fények és az oldalfalon végigvonuló krómsáv teszi elegánsabbá és felnőttesebbé az Opel jópofa egyterűjét. 

Ennél fontosabbak a hajtásláncot érintő változások. A Meriva megkapja az új fejlesztésű 1.6 CDTI motort, amely idővel az 1,3 és 1,7 literes dízeleket egyaránt kiváltja. Az Euro 6-os emissziós normát teljesítő erőforrás első kivitelében 136 lóerőt és 320 newtonméter nyomatékot ad le (kifutó 1.7 CDTI: 130 LE, 30 Nm). Ez közel egy másodperccel jobb gyorsulást (9,1 mp) jelent, míg a jobb hatásfok és a csökkentett belső súrlódás 10 %-kal kedvezőbb fogyasztást (4,4 l/100km) eredményez. 
Benzinmotorból marad a háromféle 1,4 literes, 100, 120 és 140 LE teljesítménnyel.
Az utastérben az érintőképernyős, wifi- és Bluetooth-kapcsolatot biztosító fedélzeti szórakoztató rendszer fokozza a komfortot. Az IntelliLink rendszerhez opció a digitális rádióvevő, alaptartozék ellenben a navigációs rendszer és a mobiltelefon-készülékek saját hangfelismerő rendszerét támogató interfész. 
Átdolgozták a tervezők a multifunkciós, variálható tároló- és rendezőelemekkel bővíthető középkonzolt, így kevesebb lábteret rabol hátul. 
A megújult Meriva további részleteit és árait novemberben hozza nyilvánosságra az Opel, a piaci bevezetés januárban lesz.

Kommentek

  • subtotal

    Komolyan nem értem, hogy a gomberdőt itt miért nem sikerült egyszerűsíteni?

  • v_gabe

    Én meg azt nem értem, hogy pl. szó sem esik 1.6-os benzinmotorról, de váltót már kínálnak hozzá a cikk szerint. Most akkor lesz hozzá 1.6 SIDI?

  • v_gabe

    “The other gasoline and LPG engines are all Euro 6 compliant, including the 1.4-liter gasoline motor (120 HP and 140 HP) which can now be mated to an updated six-speed, low-friction automatic gearbox. ”

    Tehát az 1.4-esekhez lesz 6 fokozatú automata, szó sem esett 1.6-osról. Sajnos.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.