Két már létező technológia – a parkolórobot Active Park Assist és a Ford PowerShift váltómű – ötvözéséből és kibővítéséből született meg az a rendszer, amely nem csak a kormányzás és a méretvétel, hanem a gázadás és az irányváltás feladatait is átvállalja a vezetőtől, így képes teljesen önállóan leparkolni az autót. A Ford Focus fedélzetén demonstrált megoldás (némely hasonló, konkurens rendszerhez hasonlóan) nem csak a fedélzetről, hanem akár a távolból is aktiválható – logikus, hiszen ha nem igényel emberi felügyeletet, édesmindegy, hogy ül-e valaki a kocsiban vagy sem. Ez persze csak a technológiai megközelítés, egyelőre agyvérzést kapna bármely uniós hivatalnok, ha egy magára hagyva is mozgásba lendülő autó ötletét vázolnánk neki. 

És hogy miért van szükség ezekre a technológiákra? Az alábbi film érdekes választ ad erre: miközben az elmúlt húsz év során az autók átlagos szélessége 16 százalékkal nőtt, az Európában található több mint 30 millió parkolóhely többségéről ez nem mondható el. Ezért nehéz ki- és beszállni a szűk parkolóhelyeken – ám ha nem ülünk benne, akár centis helyközzel is leparkolhatjuk autónkat, amely utána magától elő is jön.

 
A másik technológiához hasonlóval szintén találkozhattunk már, a Ford és fejlesztőpartnerei azonban egy fontos (noha ellentmondásos) funkcióval fejelték meg az alapokat: a gyalogost vagy egyéb akadályt felismerő rendszer a ráfutásos ütközés elkerülése érdekében nem csak fékezni, de önállóan elkormányozni is képes. Az alábbi kisfilmből kiderül, hogy ennek során radarokkal és kamerával figyeli az út mintegy 200 méteres szakaszát – bár nem világos, de feltételezhető, hogy amennyiben nem észlel szabad utat, fékezéssel igyekszik megoldani a helyzetet. 
 
Nem tudni, hogy a Ford hogyan szeretné elkerülni a technológia nem rendeltetésszerű használatát (azaz, hogy lusták kezében ne válhasson előzőrobottá a rendszer), de a kutatások év végére ígért lezárásával talán erre is fény derül.