Műszerfalával korábban már megismerkedhettünk, a külső azonban megdöbbentő: a függőlegesen elrendezett LED-es távolsági fény a végsőkig viszi el a Cadillac márka keskeny és magas fényszóró-divatját. Az oszlop-lámpák, ha lehet, a valósnál is szélesebbnek (2044 mm) és magasabbnak (1889 mm) mutatják a járművet, amely hiába tűnik anakronisztikusnak az öko-tudatosság korában, minden tőle telhetőt megtesz az üzemanyag-fogyasztás csökkentéséért. 

Alumíniumból készült például a motorháztető és a (motorosan mozgatható) csomagtérajtó, a hűtőmaszk alatt mozgatható lamellák zárják el a levegő útját, ha nem kell a hűtés, és az illesztési réseket, hézagokat is csökkentették. 
Annyira azért mégsem öko a negyedik generációs Escalade, hogy holmi hathengeres-villanymotoros hibrid puhánysághoz folyamodjon. A hatalmas orrban a márka vadonatúj 6.2 V8 blokkja dolgozik, 420 lóerővel és 623 Nm nyomatékkal – az elődhöz képes a növekedés százalékos mértéke egyszámjegyű, de ezekben a magaslatokban már ez is jelentős. Másfelől viszont a hengersor-lekapcsolással, a változó szelepvezérléssel, a nagyobb sűrítési aránnyal és a többi aprósággal sikerült csökkenteni a fogyasztást – hivatalos adatokat még nem ad meg a Cadillac, de maradjunk meg a realitások talaján, az Escalade mindig is zabált, és ez most sem fog változni.
Különösen, ha kihasználjuk az adaptív csillapításból és a 75 százalékkal merevebb alvázból adódó, magabiztosabb vezethetőséget – igen, az Escalade továbbra is ragaszkodik a jó öreg létravázhoz – miért is ne tenné, ha így 3,5-3,7 tonna között vontathat. 
De elég a külsőségekből, vissza a beltérhez: itt alapkivitelben hatalmas, 12,3 colos, digitális kijelző helyettesíti a műszeregységet. Ez összesen négyféle beállításban jelenítheti meg a menetadatokat, amelyek közül a legfontosabbak a szélvédőre is kivetíthetők – naná, hogy színesben. 
A középkonzolon szintén alapkivitelű a nyolccolos érintőképernyős infotainment-központ; ennek monitorát egyébként meg sem kell érinteni, már a közeledő ujjat is észleli és reagál rá. Ha ennyi TFT-technológia nem volna elég, az opciós Blu-Ray lejátszóval párban a hátsó üléssorra egy, illetve kettő kilenccolos képernyő rendelhető (utóbbi a 355 mm-rel nyújtott tengelytávú, 508 mm-rel hosszabb ESV csúcsverzióhoz dukál). 
Miközben az előd sem volt kifejezetten szűk, a jövő tavasztól gyártásba kerülő Escalade minden üléssoron több helyet kínál. Nem mindegy persze, hogy mivel töltjük meg a rendelkezésre álló teret: az első üléssoron például légzsák lapul a két ülés között, ami oldalirányú ütközés esetén segít óvni az utasok épségét. 
Mivel egy ekkora járművel akkor is könnyű összetörni valamit, ha csak magunk vagyunk, az európai felsőosztályban megszokott balesetmegelőző rendszereken túlmenően a General Motors egy különleges, radar alapú berendezéssel is felszerelte az Escalade-et. Amennyiben manőverezés közben közel kerülünk egy akadályhoz, nem csupán sípolva figyelmeztet, de le is lassítja az autót, hogy véletlenül se koccanjunk a legkönnyebb kivitelében is 2,5 tonnás járművel. 
Az 5,18 méteres szörny gyártása jövő tavasszal veszi kezdetét Texasban. Az európai import 2015-ben indul, egyelőre nem sikerült kideríteni, hogy Magyarországra eljut-e hivatalos csatornákon keresztül az óriás.