Európába is jön a jenki óriás

Űrkorszaki őslény

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.09. 15.00

A héten leleplezték a Cadillac Escalade új generációs modelljét. A témát érdektelensége okán akár át is ugorhatnánk, de lám: egy év múlva Európába is elhozzák nekünk a luxusterepjárót, úgyhogy nézzük, mit tud a behemót!

Műszerfalával korábban már megismerkedhettünk, a külső azonban megdöbbentő: a függőlegesen elrendezett LED-es távolsági fény a végsőkig viszi el a Cadillac márka keskeny és magas fényszóró-divatját. Az oszlop-lámpák, ha lehet, a valósnál is szélesebbnek (2044 mm) és magasabbnak (1889 mm) mutatják a járművet, amely hiába tűnik anakronisztikusnak az öko-tudatosság korában, minden tőle telhetőt megtesz az üzemanyag-fogyasztás csökkentéséért. 

Alumíniumból készült például a motorháztető és a (motorosan mozgatható) csomagtérajtó, a hűtőmaszk alatt mozgatható lamellák zárják el a levegő útját, ha nem kell a hűtés, és az illesztési réseket, hézagokat is csökkentették. 
Annyira azért mégsem öko a negyedik generációs Escalade, hogy holmi hathengeres-villanymotoros hibrid puhánysághoz folyamodjon. A hatalmas orrban a márka vadonatúj 6.2 V8 blokkja dolgozik, 420 lóerővel és 623 Nm nyomatékkal – az elődhöz képes a növekedés százalékos mértéke egyszámjegyű, de ezekben a magaslatokban már ez is jelentős. Másfelől viszont a hengersor-lekapcsolással, a változó szelepvezérléssel, a nagyobb sűrítési aránnyal és a többi aprósággal sikerült csökkenteni a fogyasztást – hivatalos adatokat még nem ad meg a Cadillac, de maradjunk meg a realitások talaján, az Escalade mindig is zabált, és ez most sem fog változni.
Különösen, ha kihasználjuk az adaptív csillapításból és a 75 százalékkal merevebb alvázból adódó, magabiztosabb vezethetőséget – igen, az Escalade továbbra is ragaszkodik a jó öreg létravázhoz – miért is ne tenné, ha így 3,5-3,7 tonna között vontathat. 
De elég a külsőségekből, vissza a beltérhez: itt alapkivitelben hatalmas, 12,3 colos, digitális kijelző helyettesíti a műszeregységet. Ez összesen négyféle beállításban jelenítheti meg a menetadatokat, amelyek közül a legfontosabbak a szélvédőre is kivetíthetők – naná, hogy színesben. 
A középkonzolon szintén alapkivitelű a nyolccolos érintőképernyős infotainment-központ; ennek monitorát egyébként meg sem kell érinteni, már a közeledő ujjat is észleli és reagál rá. Ha ennyi TFT-technológia nem volna elég, az opciós Blu-Ray lejátszóval párban a hátsó üléssorra egy, illetve kettő kilenccolos képernyő rendelhető (utóbbi a 355 mm-rel nyújtott tengelytávú, 508 mm-rel hosszabb ESV csúcsverzióhoz dukál). 
Miközben az előd sem volt kifejezetten szűk, a jövő tavasztól gyártásba kerülő Escalade minden üléssoron több helyet kínál. Nem mindegy persze, hogy mivel töltjük meg a rendelkezésre álló teret: az első üléssoron például légzsák lapul a két ülés között, ami oldalirányú ütközés esetén segít óvni az utasok épségét. 
Mivel egy ekkora járművel akkor is könnyű összetörni valamit, ha csak magunk vagyunk, az európai felsőosztályban megszokott balesetmegelőző rendszereken túlmenően a General Motors egy különleges, radar alapú berendezéssel is felszerelte az Escalade-et. Amennyiben manőverezés közben közel kerülünk egy akadályhoz, nem csupán sípolva figyelmeztet, de le is lassítja az autót, hogy véletlenül se koccanjunk a legkönnyebb kivitelében is 2,5 tonnás járművel. 
Az 5,18 méteres szörny gyártása jövő tavasszal veszi kezdetét Texasban. Az európai import 2015-ben indul, egyelőre nem sikerült kideríteni, hogy Magyarországra eljut-e hivatalos csatornákon keresztül az óriás.

Kommentek

F1: A Mercedes már Verstappennel cicázik

Nico Rosberg visszavonulásának bejelentése után pár órával a Mercedes-csapat már a Red Bull-os Max Verstappennel évődött a Twitteren az üresedés betöltéséről.

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

F1: Rosberg kamu kupát kapott – videó

Nico Rosberg csütörtökön megérkezett a Mercedes-csapat központjába, ahol kézbe vehette a világbajnoki kupát is. Na jó, nem egészen azt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.