Európába is jön a jenki óriás

Űrkorszaki őslény

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.09. 15.00

A héten leleplezték a Cadillac Escalade új generációs modelljét. A témát érdektelensége okán akár át is ugorhatnánk, de lám: egy év múlva Európába is elhozzák nekünk a luxusterepjárót, úgyhogy nézzük, mit tud a behemót!

Műszerfalával korábban már megismerkedhettünk, a külső azonban megdöbbentő: a függőlegesen elrendezett LED-es távolsági fény a végsőkig viszi el a Cadillac márka keskeny és magas fényszóró-divatját. Az oszlop-lámpák, ha lehet, a valósnál is szélesebbnek (2044 mm) és magasabbnak (1889 mm) mutatják a járművet, amely hiába tűnik anakronisztikusnak az öko-tudatosság korában, minden tőle telhetőt megtesz az üzemanyag-fogyasztás csökkentéséért. 

Alumíniumból készült például a motorháztető és a (motorosan mozgatható) csomagtérajtó, a hűtőmaszk alatt mozgatható lamellák zárják el a levegő útját, ha nem kell a hűtés, és az illesztési réseket, hézagokat is csökkentették. 
Annyira azért mégsem öko a negyedik generációs Escalade, hogy holmi hathengeres-villanymotoros hibrid puhánysághoz folyamodjon. A hatalmas orrban a márka vadonatúj 6.2 V8 blokkja dolgozik, 420 lóerővel és 623 Nm nyomatékkal – az elődhöz képes a növekedés százalékos mértéke egyszámjegyű, de ezekben a magaslatokban már ez is jelentős. Másfelől viszont a hengersor-lekapcsolással, a változó szelepvezérléssel, a nagyobb sűrítési aránnyal és a többi aprósággal sikerült csökkenteni a fogyasztást – hivatalos adatokat még nem ad meg a Cadillac, de maradjunk meg a realitások talaján, az Escalade mindig is zabált, és ez most sem fog változni.
Különösen, ha kihasználjuk az adaptív csillapításból és a 75 százalékkal merevebb alvázból adódó, magabiztosabb vezethetőséget – igen, az Escalade továbbra is ragaszkodik a jó öreg létravázhoz – miért is ne tenné, ha így 3,5-3,7 tonna között vontathat. 
De elég a külsőségekből, vissza a beltérhez: itt alapkivitelben hatalmas, 12,3 colos, digitális kijelző helyettesíti a műszeregységet. Ez összesen négyféle beállításban jelenítheti meg a menetadatokat, amelyek közül a legfontosabbak a szélvédőre is kivetíthetők – naná, hogy színesben. 
A középkonzolon szintén alapkivitelű a nyolccolos érintőképernyős infotainment-központ; ennek monitorát egyébként meg sem kell érinteni, már a közeledő ujjat is észleli és reagál rá. Ha ennyi TFT-technológia nem volna elég, az opciós Blu-Ray lejátszóval párban a hátsó üléssorra egy, illetve kettő kilenccolos képernyő rendelhető (utóbbi a 355 mm-rel nyújtott tengelytávú, 508 mm-rel hosszabb ESV csúcsverzióhoz dukál). 
Miközben az előd sem volt kifejezetten szűk, a jövő tavasztól gyártásba kerülő Escalade minden üléssoron több helyet kínál. Nem mindegy persze, hogy mivel töltjük meg a rendelkezésre álló teret: az első üléssoron például légzsák lapul a két ülés között, ami oldalirányú ütközés esetén segít óvni az utasok épségét. 
Mivel egy ekkora járművel akkor is könnyű összetörni valamit, ha csak magunk vagyunk, az európai felsőosztályban megszokott balesetmegelőző rendszereken túlmenően a General Motors egy különleges, radar alapú berendezéssel is felszerelte az Escalade-et. Amennyiben manőverezés közben közel kerülünk egy akadályhoz, nem csupán sípolva figyelmeztet, de le is lassítja az autót, hogy véletlenül se koccanjunk a legkönnyebb kivitelében is 2,5 tonnás járművel. 
Az 5,18 méteres szörny gyártása jövő tavasszal veszi kezdetét Texasban. Az európai import 2015-ben indul, egyelőre nem sikerült kideríteni, hogy Magyarországra eljut-e hivatalos csatornákon keresztül az óriás.

Kommentek

Elrajtolt a Hankook Racer Cup új idénye

Izgalmas csatákkal indult el a Hankook Racer Cup bajnokság a hétvégén.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Meghalt egy kisfiú Alonso gokartpályáján

Fernando Alonsót is megrázta az eset, a balesetet kivizsgálják.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.