Európába is jön a jenki óriás

Űrkorszaki őslény

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.09. 15.00

A héten leleplezték a Cadillac Escalade új generációs modelljét. A témát érdektelensége okán akár át is ugorhatnánk, de lám: egy év múlva Európába is elhozzák nekünk a luxusterepjárót, úgyhogy nézzük, mit tud a behemót!

Műszerfalával korábban már megismerkedhettünk, a külső azonban megdöbbentő: a függőlegesen elrendezett LED-es távolsági fény a végsőkig viszi el a Cadillac márka keskeny és magas fényszóró-divatját. Az oszlop-lámpák, ha lehet, a valósnál is szélesebbnek (2044 mm) és magasabbnak (1889 mm) mutatják a járművet, amely hiába tűnik anakronisztikusnak az öko-tudatosság korában, minden tőle telhetőt megtesz az üzemanyag-fogyasztás csökkentéséért. 

Alumíniumból készült például a motorháztető és a (motorosan mozgatható) csomagtérajtó, a hűtőmaszk alatt mozgatható lamellák zárják el a levegő útját, ha nem kell a hűtés, és az illesztési réseket, hézagokat is csökkentették. 
Annyira azért mégsem öko a negyedik generációs Escalade, hogy holmi hathengeres-villanymotoros hibrid puhánysághoz folyamodjon. A hatalmas orrban a márka vadonatúj 6.2 V8 blokkja dolgozik, 420 lóerővel és 623 Nm nyomatékkal – az elődhöz képes a növekedés százalékos mértéke egyszámjegyű, de ezekben a magaslatokban már ez is jelentős. Másfelől viszont a hengersor-lekapcsolással, a változó szelepvezérléssel, a nagyobb sűrítési aránnyal és a többi aprósággal sikerült csökkenteni a fogyasztást – hivatalos adatokat még nem ad meg a Cadillac, de maradjunk meg a realitások talaján, az Escalade mindig is zabált, és ez most sem fog változni.
Különösen, ha kihasználjuk az adaptív csillapításból és a 75 százalékkal merevebb alvázból adódó, magabiztosabb vezethetőséget – igen, az Escalade továbbra is ragaszkodik a jó öreg létravázhoz – miért is ne tenné, ha így 3,5-3,7 tonna között vontathat. 
De elég a külsőségekből, vissza a beltérhez: itt alapkivitelben hatalmas, 12,3 colos, digitális kijelző helyettesíti a műszeregységet. Ez összesen négyféle beállításban jelenítheti meg a menetadatokat, amelyek közül a legfontosabbak a szélvédőre is kivetíthetők – naná, hogy színesben. 
A középkonzolon szintén alapkivitelű a nyolccolos érintőképernyős infotainment-központ; ennek monitorát egyébként meg sem kell érinteni, már a közeledő ujjat is észleli és reagál rá. Ha ennyi TFT-technológia nem volna elég, az opciós Blu-Ray lejátszóval párban a hátsó üléssorra egy, illetve kettő kilenccolos képernyő rendelhető (utóbbi a 355 mm-rel nyújtott tengelytávú, 508 mm-rel hosszabb ESV csúcsverzióhoz dukál). 
Miközben az előd sem volt kifejezetten szűk, a jövő tavasztól gyártásba kerülő Escalade minden üléssoron több helyet kínál. Nem mindegy persze, hogy mivel töltjük meg a rendelkezésre álló teret: az első üléssoron például légzsák lapul a két ülés között, ami oldalirányú ütközés esetén segít óvni az utasok épségét. 
Mivel egy ekkora járművel akkor is könnyű összetörni valamit, ha csak magunk vagyunk, az európai felsőosztályban megszokott balesetmegelőző rendszereken túlmenően a General Motors egy különleges, radar alapú berendezéssel is felszerelte az Escalade-et. Amennyiben manőverezés közben közel kerülünk egy akadályhoz, nem csupán sípolva figyelmeztet, de le is lassítja az autót, hogy véletlenül se koccanjunk a legkönnyebb kivitelében is 2,5 tonnás járművel. 
Az 5,18 méteres szörny gyártása jövő tavasszal veszi kezdetét Texasban. Az európai import 2015-ben indul, egyelőre nem sikerült kideríteni, hogy Magyarországra eljut-e hivatalos csatornákon keresztül az óriás.

Kommentek

F1: Hamiltonnak nem hiányzik Rosberg

Lewis Hamilton azt mondja, kicsit furcsa lesz, hogy immár Valtteri Bottas dolgozik a garázs túlfelén, de nem igazán izgatja a dolog.

F1: Besült a Toro Rosso első futása

A Toro Rosso csütörtökön küldte pályára első ízben 2017-es modelljét, de motorhiba miatt nem jutott messzire az STR12-es.

Szavazz! Melyik legyen Az Év Autója?

Március 6-án kiderül, melyik típus nyeri a hét döntős közül Az Év Autója 2017 címet. Addig szavazzon Ön is!

Videóra vették, ahogy a rendőr beléjük rohan a Kálvárián

Kollégánk feleségének autójába rongyolt egy szirénázó rendőr a Kálvária téren, miközben gyermekük az első ülésen utazott, gyerekülésben.

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.