Itt az Opel egyliteres turbómotorja

Az Adamben debütál

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.10.08. 18.00

Az Opel nyilvánosságra hozta az első adatokat egyliteres turbómotorjáról. A Szentgotthárdon készülő motor ugyanolyan erős, de takarékosabb, mint az 1,6-os szívó.

Az Opel nyilvánosságra hozta az első adatokat egyliteres turbómotorjáról, amely az Adamben lesz először elérhető új hatfokozatú kézi váltóval együtt. A háromhengeres blokk 115 lóerős, nyomatéka 166 Nm 1800-4700-as fordulatszámok között.


Az Opel szerint alacsony fordulatszámról jobban gyorsít azonos lóerejű motoroknál, kisebb fogyasztás mellett. A jelenlegi 1,6-os szívómotorral összehasonlítva az egyliteres ugyanannyi lóerőt ad le, miközben nyomatéka 30 százalékkal nagyobb, fogyasztása pedig 20 százalékkal alacsonyabb. Az Adamben a CO2 emissziója jóval 100 g/km alatt marad, ami megfelel 4.0 l/100 km kombinált fogyasztásnak.

A nagynyomású közvetlen befecskendezés mellett ultrakompakt feltöltő, folyamatosan változó vezérlés és könnyű építési mód jellemzi a motort, a hengerfejbe integrált kipufogócsonkkal.

Csendességét az akusztikus motorblokknak, az olajteknőben elhelyezett kiegyensúlyozó tengelynek, a befecskendező rendszer és a főtengely szerkezeti elszigetelésének, a fogazott vezérműláncnak, és a zajszigetelő motorburkolatnak köszönheti.

A súlycsökkentés érdekében alumínium présöntvényként állítják elő a motorblokkot, a hengerfejet és a forgattyúsház alaplemezét. A blokk és az alaplemez együttes súlya csupán 15.5 kg, a teljes motor pedig tíz százalékkal könnyebb az Opel jelenlegi, hasonló teljesítményű 1.6-os szívmotorjánál.

A motor az új, modulrendszerű, 1,6 liter alatti, három- és négyhengeres benzinmotor-család első tagja mezek a már megismert 1,6-os benzines és dízelmotorokhoz hasonlóan, Magyarországon, Szentgotthárdon készülnek.

Kommentek

  • menőmanó

    Jobban járnának ha nem a motorok térfogatát, hanem az autóik tömegét csökkentenék, az autók garanciaidejét meg növelnék.

  • PAlex

    Ez a motor méltán válthatja az 1.6-ost, a széles nyomatékleadás tartomány miatt, és szerintem az 1.4T 120LE-s verzióját is, hiszen annál csak 5LE-vel gyengébb, viszont nyomatékban kb. azt tudja, és könnyebb annál.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.