Jöhetnek az összkerekes BMW sportmodellek

Az Audi és a Mercedes már csinálja

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.07. 19.30

Összkerékhajtást kaphatnak a jövőben a BMW nagyteljesítményű kupéi és szedánjai, hogy vevőket happolhassanak el az Audi Quattro és az AMG 4Matic technológiáktól.

A közelmúltig az Audi kiváltsága volt, ám újabban a Mercedes AMG is elkezdte összkerékhajtással kínálni sportmodelljeit. Az Egyesült Államokban ötből négy E63 AMG már 4Matic-kal talál gazdára – egyértelműen erős a kereslet tehát az ilyen konfiguráció iránt. 
Nem csoda tehát, hogy a BMW is csatlakozni szeretne hozzájuk. 
Az ausztrál Motoring.com.au úgy tudja, az évtized vége felé megjelenhetnek a piacon az összkerékhajtású M5, M6 és M6 GranCoupé modellek. Ami az M3/M4 családot illeti, Dr. Friedrich Nitschke, a BMW M GmbH vezére szerint azok “örökre hátsókerekesek maradnak”.
Felmerül a kérdés, hogy milyen rendszerrel vinnék előre a hajtást. Az Audi és az AMG mechanikus AWD rendszere helyett elképzelhető volna, hogy az i8-ashoz hasonló hibrid rendszert alkalmaznak – hátul nagyteljesítményű belső égésű motor, elöl pedig egy vagy két villanymotor. Ez egyszerre oldaná meg az aktív menetstabilizálás, valamint a környezetvédelmi előírások teljesítésének kérdését.

Kommentek

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.