A Ford új 3,5 literes V6-os EcoBoost motort állít versenybe a 2014-es amerikai SportsCar Bajnokságban. Az új motor Daytonában, a 2014-es Rolex 24 futamon mutatkozik be január 25-26-án, és a 12 futamból álló szezon minden versenyén részt vesz majd.

Az erőforrás egy Daytona Prototype versenyautót hajt, amelynek vadonatúj külső megjelenése a Ford dizájn-irányvonalát tükrözi. A Michael Shank Racing az első csapat, amelynek versenygépébe beépítik az új EcoBoost motort.

Korábbi pletykákból tudni lehet, hogy a motor utcai változata szerepel majd az új Ford Mustangban is. Minden bizonnyal pont ezért választott a Ford egy olyan sorozatot, ahol általánosan V8-as motorokkal versenyeznek. Ott lehet ám igazán megmutatni az amerikai versenyzőknek, hogy versenyképes lehet egy V6-os a V8-asokkal, majd ezt a sorozatgyártású autóknál pénzre váltani.  

“Ez a motor a jövő” – fogalmaz Doug Yates, a Roush Yates Racing Engines elnök-vezérigazgatója. “Ebben a Ford EcoBoost blokkban minden új technológia megtalálható: közvetlen üzemanyag-befecskendezés, turbótöltés és hatékony működés. Már nagyon várjuk, hogy az autóverseny-program keretében még magasabb szintre emeljük e motor teljesítményét”

Még mielőtt az első futamon versenyezne a motor, október 9-én is megjelenik a daytonai pályán. A 2012-es Rolex 24 Daytona bajnokság győztes csapata arra készül, hogy új pályarekordra tegyen kísérletet, túlszárnyalva a 210,364 mérföld/órás (338,5 km/óra) csúcsot, amit Bill Elliott NASCAR-bajnok állított fel 1987. február 9-én, amikor Ford Thunderbird versenyautója minden korábbinál nagyobb sebességgel száguldott a Daytona 500 futam időmérő edzésén.

“Hatalmas megtiszteltetést jelent a lehetőség, hogy a nevünk bekerülhet a rekordok könyvébe” – fogalmaz a csapat tulajdonosa, Mike Shank. “Szinte felfoghatatlan, hogyan maradhatott fenn ilyen sokáig ez a sebességi rekord, így elég izgalmas nekigyürkőzni a megdöntésének. Mindenesetre elég hosszú ideje dolgozunk együtt a Forddal, hogy felkészültnek érezzük magunkat egy ilyen terv megvalósítására.”